Ystävän kommentti lahjasta ihmetyttää
Ostin ystävälle joululahjaksi myyjäisistä maustekakun.Sen oli leiponut ravintola- alan ammattilainen.Se oli heidän perheen erityisruokavalioon sopiva,niitä harvemmin löytää.Joulun jälkeen kysyin oliko kakku maistunut.Ystävä vastasi että suoraan kun sanon niin ei ollut hyvänmakuinen kakku.Hieman hämmennyin.Itse en olisi lahjaa kehdannut haukkua.Onko ystäväni vaan rehellinen vaiko huonokäytöksinen?
Kommentit (35)
tiesikö, että oli ammattilaisen leipoma? Juuri ammattilaisen leipomana myös erikoisruokavalion kakun pitäisi olla hyvänmakuinen. ei myöskään itse kannata kysyä, että maistuiko, jos ei halua saada mahdollista kielteistä palautetta.
Hyvähän se on rehellisesti sanoa. Jos olis sanonut että oli hyvää niin seuraavana vuonna olisit vienyt samanlaisen ja roskiin olis mennyt.
Sulta epäkohteliasta tentata, ystävältäsi epäkohteliasta vastata. Alun perin paska lahjaidea, mä en allergisena luottais mihkään myyjäiskäntttyyn.
Kun se kerran ei ollut sinun leipomasi, niin ihan ok sanoa noin.
Joskus rehellisyys = huonokaytoksisyytta. Toisaalta, hyva etta sanoi, muutenhan olisit saattanut hommata heille samanlaisen kakun ensi jouluksikin. Ei tuosta kannata loukkaantua, eihan se sun via ollutjos he eivat pitaneet kakusta. Et ollut sita itse tehnyt etka varmaan maistanutkaan.
Epäkohteliasta.. Hän varmaan oletti että olisit ostanut jonkun arvokkaamman lahjan kuin parin e kakun. Tätä en ymmärrä että aikuiset olettaa saavansa jotain kalliita lahjoja. Jos jotain haluaa niin voi ihan itse ostaa. Kakulla muistaminen on ihan kaunis ajatus :) Mutta voi myös olla että kakku oli oikeasti pahaa :/ Ja ajatteli sanoa ettet jatkossa metsästä samaa kakkua jos kerran sellasia harvoin löytyy mitkä heille sopii.. Riippuu miten läheisiä ystäviä myös olette. Itse voisin kyllä myös sanoa että "ei ollut ihan mun makuun mutta kyllä syödyksi tuli"
Ruokalahjat on aina riski, ei siitä mihinkään pääse.
Meidän perheessä on sama ruoka- aineallergia ja samanlaisen ostin omaan perheeseen,mielestäni oli hyvä peruskakku.Tiesi,että oli ammattilaisen tekemä.
ap
Onhan tuo peruskäytöstapojen puutetta, moukkamaisuutta. Lahjaa ei ole tapana mollata. Ja millä todennäköisyydellä ensi jouluna olisi just samanlainen kakku myynnissä ja ap ostaisi juuri sen samalle perheelle lahjaksi?
Lahjat ei aina ole saavansa mielestä parhaita mahdollisia. Antamasi lahja oli ainakin siltä osin onnistunut, että se ei ollut tavaralahja, joka olisi jäänyt jonnekin varaston nurkkaan.
Olit epäkohtelias kun kysyit. Olisiko pitänyt valehdella? Sitten olisit taas ensi jouluna ostanut jonkun paskan kakun, jota kukaan ei syö.
Kaveri on moukka ja nirppanokka. Eikö perheessä tosiaan kukaan tykännyt kakusta vai ainoastaan tuo nirso kaveri?
Rehellisyyttä ei kannata sotkea huonokäytöksisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Olit epäkohtelias kun kysyit. Olisiko pitänyt valehdella? Sitten olisit taas ensi jouluna ostanut jonkun paskan kakun, jota kukaan ei syö.
Sinäkö olet näitä jotka kertoo että kaveri on ylipainoinen, sillä on ruma tukka jne. koska pitää olla rehellinen?
Muinaisina aikoina sanottiin, että lahjahevosen suuhun ei katsota. Toisin sanoen lahjaa ei saanut haukkua.
Mutta nykyään, kun melkein kaikilla jo on kaikkea, ja avoimuus ja rehellisyys on trendikästä, on käytösohjeetkin varmaan muuttuneet.
T. 60-luvun lapsi
Vierailija kirjoitti:
Ruokalahjat on aina riski, ei siitä mihinkään pääse.
Mikä lahja ei ole riski? Satasen seteli?
Miten ystäväsi on yleensä suhtautunut lahjoihin? Kaipaako hän sellaisia edes? Itse jättäisin mieluusti monet tuliaiset ja lahjat vastaanottamatta. Pärjään oikein hyvin ilman lahjoja. Ehkä seuraavalla kerralla joulukortilla muistaminen riittää oikein hyvin.
Kannattaa pahoittaa lahjanantajan mieli, koska on pikkiriikkinen mahdollisuus että tämä toisi täsmälleen samanlaisen kakun toisenkin kerran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö olet näitä jotka kertoo että kaveri on ylipainoinen, sillä on ruma tukka jne. koska pitää olla rehellinen?
Jos kaveri kysyy niin kerron rehellisen mielipiteeni. Ei kannata kysyä jos ei kestä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveri kysyy niin kerron rehellisen mielipiteeni. Ei kannata kysyä jos ei kestä totuutta.
Kuulostat ihanalta kaverilta. Sinun mielipiteesi = totuus.
Molempia