Olen lääkkeiden väärinkäyttäjä. En kestä enää elämää.
Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastaneena on mulla kaapissa lääkearkku. Aarrearkuksi sitä mielessäni kutsun.
Näitä RESEPTIlääkkeitä menee todellakin joka sorttia. Tiedän itse omista kokemuksistani sen että jotkin niistä aikoja sitten kokeiluun laitetuista lääkkeistä eivät sovi minulle ollenkaan ja huomasinkin sen jo aikoinaan, mutta heti päätin etten kerro siitä lääkärilleni. Lääkkeillä vauhtia riittää ja sitä vauhtia rakastan ja tarvitsen. Niinpä minusta tuli addikti.
Pari kertaa olen onnistunut epätoivoissani ja vain omassa tiedossa olevassa häpeässäni heittämään viimeiset lääkkeet ennen uusimista roskiin ja siispä olen ollut parikin viikkoa ilman. Sitten aika kultaa muistot ja haen apteekista taas uudet.
Nyt on kahden kuukauden putki takana enkä pärjää ilman. Jos en aamulla ota joka viikko isompaa ja isompaa annosta jään päiväksi-kahdeksi sängyn pohjalle ja saatan huutaa tyynyyn "apua" ruoto suorana ja parasuisidaalisena ihmisenä päässäni vilisee villeimpiäkin ideoita päästää itseni päiviltä.
En kestä enää. En voi kertoa kellekään. Mitä helvettiä täällä tapahtuu.
Kommentit (68)
En tiedä mikä tässä ketjussa muutti jotain minussa, jotain elämää suurempaa. Oliko se nuo tsemppaavat, vähättelevät, alentuvat vai "vittuilevat" kommentit vai jotain muuta, en tiedä. Joka tapauksessa onnistuitte rohkaisemaan tai provosoimaan (tai sekä että) niin, että kävin todella syvällä maan alla ja tein päätökse. Päätin tehdä edes jotain. Jotain sellaista, mihin en vielä tänä aamuna olisi missään tapauksessa uskonut pystyväni.
Nämä lensivät roskakoriin. Kyllä, suoraan taloyhtiön sekajätteisiin, anteeksi se minulle annettakoon..? Nämä kaikki tässä näin: http://aijaa.com/WjA9fQ
Yhtäkään punavalkoista en jättänyt "aarrearkkuuni", en edes niitä huomisaamun "tasureita".
Thank you, and bye bye my precious.
-ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä tässä ketjussa muutti jotain minussa, jotain elämää suurempaa. Oliko se nuo tsemppaavat, vähättelevät, alentuvat vai "vittuilevat" kommentit vai jotain muuta, en tiedä. Joka tapauksessa onnistuitte rohkaisemaan tai provosoimaan (tai sekä että) niin, että kävin todella syvällä maan alla ja tein päätökse. Päätin tehdä edes jotain. Jotain sellaista, mihin en vielä tänä aamuna olisi missään tapauksessa uskonut pystyväni.
Nämä lensivät roskakoriin. Kyllä, suoraan taloyhtiön sekajätteisiin, anteeksi se minulle annettakoon..? Nämä kaikki tässä näin: http://aijaa.com/WjA9fQ
Yhtäkään punavalkoista en jättänyt "aarrearkkuuni", en edes niitä huomisaamun "tasureita".
-ap
Saapa nähdä jääkö sinne vai dyykkaatko kun viekkarit iskee päälle? Noilla määrillä voit varautua helvetin oloihin kun heitit pois. Olettaen ettei koko juttu ole porvoosta. Mikäli totta niin toivotan tseppiä, pamikoukku pelkästään saa viekareina vapisemaan, oksentamaan ja kramppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Saapa nähdä jääkö sinne vai dyykkaatko kun viekkarit iskee päälle? Noilla määrillä voit varautua helvetin oloihin kun heitit pois. Olettaen ettei koko juttu ole porvoosta. Mikäli totta niin toivotan tseppiä, pamikoukku pelkästään saa viekareina vapisemaan, oksentamaan ja kramppeja.
Noniin ja tässäpä huipputsemppaava kommentti ap:lle!! Vaikea pistää paremmaks.
Olen ylpeä susta ap. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Onnitteluni! Uusi elämäsi alkoi tästä päivästä!
Nyt voimia nitkuihin ja toivottavasti löydät ihmisen, joka jaksaa kulkea rinnallasi, oli se sitten kuka tahansa. Äiti tai lääkäri, kuka vaan. Joku tarjosi jo sinulle sähköpostiosoitettaan aiemmin tässä ketjussa.
Sanon tämän, koska tiedän kuinka hankalaa se on yksin ja kuinka yksinäistä se on.
Vierailija kirjoitti:
Laita lääkkeiden nimet ja annostukset tähän, muuten sanon, että paskapuhetta.
Miksi? Ja miksi AP:ta pitäisi kiinnostaa sanotko sinä, että paskapuhetta? Ärsyttää niin älyttömästi nämä "provopaljastelijat"! Eikö elämässä oikeasti ole muuta iloa, kuin epäillä toisten puheita jatkuvasti ja etsiä "tarinoista" aukkoja, joita ei edes ole olemassa ja jonka sinäkin tietäisit, jos lukisit ne viestit muutakin kuin muna pystyssä etsien sanoja joihin tarttua. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diapam on paras lääke, sanokaa mitä sanotte. En käytä sitä enää, mutta toivoisin toki käyttäväni. Mikään ei ole niin mahtavaa kuin kunnon pamihuuru. Jopa nukkuminen on mahtavaa ja normaalia rentouttavampaa.
Tsempit aplle.
Minkälaisina annoksina? Mulla pieni tole, mutta en oo missään fiiliksissä 30 mg. Ainoa positiivinen asia on ettei pää ja kädet tärise silloin.
Vai pieni toleranssi? Just joo. Harvoin olen ottanut kympin pamin tai ykkösen zanorin krapulaan. Jalat on vetelää spagettia kun pamin jälkeen kävelee vessaan. Viimeksi otin yli kaksi vuotta sitten kun silloinen uudenvuoden juhlinta aiheutti järkyn olon. Yksi 10 mg diapami niin ihan vetelä ja nukuin kellon ympäri.
Kun 30 mg vie vain tärinän voit sanoa itseäsi narkiksi. Normaali mies tai nainen nukahtaa tuollaisesta määrästä. Huomaa näistä jutuista että reseptilääkkeitä ei mielletä huumeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ja miksi AP:ta pitäisi kiinnostaa sanotko sinä, että paskapuhetta? Ärsyttää niin älyttömästi nämä "provopaljastelijat"! Eikö elämässä oikeasti ole muuta iloa, kuin epäillä toisten puheita jatkuvasti ja etsiä "tarinoista" aukkoja, joita ei edes ole olemassa ja jonka sinäkin tietäisit, jos lukisit ne viestit muutakin kuin muna pystyssä etsien sanoja joihin tarttua. Huoh.
Miksi välittäisin lässytyksestäsi yhtään mitään. AP on provopalsta ja kohtelen kaikkia provoina, kunnes toisin todistetaan. Älä sinäkään viitsi olla aivan naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diapam on paras lääke, sanokaa mitä sanotte. En käytä sitä enää, mutta toivoisin toki käyttäväni. Mikään ei ole niin mahtavaa kuin kunnon pamihuuru. Jopa nukkuminen on mahtavaa ja normaalia rentouttavampaa.
Tsempit aplle.
Minkälaisina annoksina? Mulla pieni tole, mutta en oo missään fiiliksissä 30 mg. Ainoa positiivinen asia on ettei pää ja kädet tärise silloin.
Vai pieni toleranssi? Just joo. Harvoin olen ottanut kympin pamin tai ykkösen zanorin krapulaan. Jalat on vetelää spagettia kun pamin jälkeen kävelee vessaan. Viimeksi otin yli kaksi vuotta sitten kun silloinen uudenvuoden juhlinta aiheutti järkyn olon. Yksi 10 mg diapami niin ihan vetelä ja nukuin kellon ympäri.
Kun 30 mg vie vain tärinän voit sanoa itseäsi narkiksi. Normaali mies tai nainen nukahtaa tuollaisesta määrästä. Huomaa näistä jutuista että reseptilääkkeitä ei mielletä huumeiksi.
Sanoisin, että sulla on nollatoleranssi.
En sanonut käyttäväni 30 mg jatkuvasti. Minulle ei tule "kunnon pamihuurua", josta joku kehui, ei mitään hyvänolontunnetta, ei millään kokeilemallani annoksella, ei edes alkon kanssa (HUOM! EN SUOSITTELE! ON HENGENVAAARALLISTA!). Olen ehkä poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsempit aplle.
Näitä kommenttejahan en siis kirjoittanut minä, eli ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Onnitteluni! Uusi elämäsi alkoi tästä päivästä!
Nyt voimia nitkuihin ja toivottavasti löydät ihmisen, joka jaksaa kulkea rinnallasi, oli se sitten kuka tahansa. Äiti tai lääkäri, kuka vaan. Joku tarjosi jo sinulle sähköpostiosoitettaan aiemmin tässä ketjussa.
Sanon tämän, koska tiedän kuinka hankalaa se on yksin ja kuinka yksinäistä se on.
Sydämellisesti kiitos!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi välittäisin lässytyksestäsi yhtään mitään. AP on provopalsta ja kohtelen kaikkia provoina, kunnes toisin todistetaan. Älä sinäkään viitsi olla aivan naiivi.
Tarkoitit varmaan av? Tyhmäähän se on uskoa kaikki minkä joku netissä sanoo. Voin minäkin väittää että otsassani on valtava kyrpä. Uskottavaa vai mitä?
Hyvä AP! Pidä tämänhetkinen päättäväisyys mielessä. Mahtavaa! Et tarvitse Lyricaa antamaan sulle kaikkivoipaa oloa. Kyseessä on niin vahva halu, ettäs se saattaa tuntua tarpeelta, mutta siinä välissä on vielä yksi stoppari - sun oma toiminta. Olet kaikkivoipa sen suhteen, mitä päätät suuhusi laittaa - tabletti ei mene suuhun, ellet sitä sinne laita, eikä se mene alas, ellet nielaise. Riippuvuus sumentaa ajattelua ja yrittää saada sut unohtamaan tämän, mutta pidä se mielessäsi ja pysy tilanteen herrana.
Voisit ehkä hajottaa muiden sulle ongelmallisten lääkkeiden ottamisen moneen eri askeleeseen? Siinä missä ennen tabletti liikkui rutiininnopeasti purkista/liuskasta kädelle, siitä suuhun ja kokiksen kanssa vatsalaukkuun, pysähtyisit kyseenalaistamaan ja "vahvistamaan" mielessäsi jokaisen etapin. Tarvitsenko lääkettä nyt - kyllä/ei? Vahvista paketin avaaminen - kyllä/ei? Nielaisenko vai enkö?
Tämä voisi antaa tunnetta siitä, että olet lääkityksesi herra ja jokainen tabu on sun oma valinta, mutta myös auttaa vähentämään repsahduksia, kun sulla olisi monta askelta, joilla pyörtää "repsahduksen alku".
Pidä huolta siitä, että nukut tarpeeksi, sillä väsyneenä itsekuri höllenee huomattavasti! Pidempinä väsymys- ja repsahdusriskikausina voit ehkä katsoa ja asettaa pöydälle valmiiksi lääkeannokset, joilla "on vain pärjättävä" ja pistää loput vähän hankalaan paikkaan (esim. korkeaan kaappiin), jonne pääseminen on vähän vaivalloisempaa? Eihän se sua estäisi ottamasta, mutta viivästyttäisi ainakin (jolloin saisit ehkä ajatuksia vähän kasaan).
Keksi omia kommervenkkejä ja uusia rutiineja. Sulla on nyt hyvä kipinä! Ruoki sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmaan av? Tyhmäähän se on uskoa kaikki minkä joku netissä sanoo. Voin minäkin väittää että otsassani on valtava kyrpä. Uskottavaa vai mitä?
Aivan oikein, tarkoitin AV. Pahoitteluni myös aggressiivisesta sävystäni tässä ketjussa. Minulla on ollut vähän niin kuin oma lehmä ojassa enkä pidä näillä asioilla leikkimisestä.
Suosittelen AP:lle (nyt meni oikein) Päihdelinkin keskustelupalstaa. Sieltä löytyy valtavasti tietoa, myös lopettamisesta. Siellä on myös lääkäri, joka vastaa kysymyksiin.
Oho, mulla katoaa nähtävästi rivivälit bittiavaruuteen, vaikka kuinka yritän. Pahoitteluni tekstipötköistä! Tsemppiä edelleen,
t. 35/54 / "Kill your darlings"
Jos saan neuvoa, niin kannattaa hankkia dosetti. Tietää paljonko on mennyt alas ja että ne välttämättömät on tullut otettua. Mikään ei ole niin suloinen näky, kuin vähitellen eri lääkkeistä tyhjenevä dosetti, enkä tarkoita nyt mitään övereitä. :) Tiedän omasta kokemuksesta.
Eräs masennuslääkkeiden tunnettu sivuvaikutus on se että ne voivat aiheuttaa maniaa. Katkaisuhoitoa näiden lääkkeiden käyttäjille ei ole olemassa, koska niitä ei lasketa päihteiksi.
mitä pahaa tossa oikeastaan on? millaista olisi muka oikea elämä jota pitäisi elää? mulla ei ole addiktioita mietin vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys onkin, miksi minua kiinnostaisi, onko joku aloitus totta vai ei? Miksi sinua kiinnostaa? Kyllä keskustella voi vaikkei joku asia totta olisikaan.
Unettomuuden takia olen käynyt useilla lääkäreillä. Mitättömän vähän vuoksi kohdellaan kuin lääkkeiden väärin käyttäjää. Tuollaista määrää mitä vedät en suostuisi ottamaan. Keti vitun pionori oli viimeinen mitä suostuin kokeilemaan. Turhaakin turhempi aine.
Sanoin mielummin olevani ilman lääkkeitä kuin olemaan joku koekaniini millä testataan mömmöjä. Mielummin olen vaikka nukkumatta kuin otan useita päällekkäisiä pillereitä. Sen ketin lisäksi olisin saanut muutakin. Sanoin suoraan etten halua useita reseptejä.