HELP! Eilen uusi seksikumppani ja nyt aivan järkyttävää kirvelyä
Uuden miesystävän kanssa siis eilen harrastettiin ensimmäisen kerran seksiä, tai tarkemmin hän oli meillä yötä pe-la yön ja seksiä oli pe iltana ja la aamuna. Kondomia käytettiin, tosin esileikissä ennen kondomin laittoa sukuelimet kyllä koskivat toisiinsa.
Eilen illalla mulle nousi kuume, flunssassa olen ollut jo melkein viikon ajan. Kun kävin tänä aamuna ensimmäisen kerran vessassa, pissaamisen jälkeen kirveli ihan todella paljon. Kirvely tuntuu olevan tuossa emättimen suulla ja jonkin matkaa sisässä. Kirvely lakkaa, kun makaa paikoillaan, mutta wc käynneillä ja esim. yskiessä yltyy ihan käsittämättömän kovaksi.
Mulla on ennen ollut virtsatietulehduksia, mutta tää tuntuu ehkä hieman erilaiselta, mitä tää voi olla? Ei kai mikään sp-tautikaan voi näin äkisti oireilla? Sainko jonkun tulehduksen tmv?
Aivan kamala olo oli jo tuon kuumeen takia ja nyt vielä tämmöinen kirvely lisäksi, ei ole herkkua.. Onko kellään ollut samanlaisia oireita ja osaisi kertoa mikä tämä on? Pitääkö mun nyt mennä lääkäriin vai meneekö itsellään ohi?
Kommentit (46)
Kuulostaa oppikirjaesimerkiltä sukupuoliherpeksestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä jauhatte jostain sp-testeitä, kun ne ei ala noin nopeasti oireilemaan. Tutkin asiaa koska mulla oli toi tilanne muutama kk sitten. Mulla oli virtsarakontulehdus, ja veikkaan että emättimen kirvely johtuu kun limakalvot ärsyyntyivät ja pissatessa virtsa kirvelee niissä "haavoissa". Että ei mitään hätää sulla :) Ainut vaan että toivottavasti kuume liittyy flunssaan eikä siihen että olisi mennyt munuaisiin se kusitulehdus :) Se on yksilökohtaista miten nopeasti se menee :/ Meillä täällä saa pissatauti lääkkeett myös puhelinreseptillä päivystyksestä jos itse tunnistaa sen. Mutta siinä on se riski että saa väärät, niinkun mulla kävi :/
Herpes oireilee 1-2 päivässä.
Oliko suuseksiä silloin perjantaina? Huuliherpes jos tartti tuolloin sun sukuelimiin niin oireet saattoivat hyvinkin alkaa jo tänään.
Herpeksen voi kyllä testata ihan verestä eli ei tarvita oireita. Verikokeessa näkyy vasta-aineissa, onko herpestä olemassa, vaikka sen sijaintia ei (eli onko ylä- vai alapäässä) voikaan määritellä.
Kyllä mä menisin lääkäriin jo tänään. Jos on herpeksen primaari-infektio niin oireet voi yltyä todella pahoiksi. Esim. puudutusvoide voisi olla paikallaan.
Olisiko sinulla hiivaa tai limakalvot muuten vain ärtyneet? Apteekista saa näihin kumpaankin apua. Jos itselläni on flunssaa, niin saan silloin helpommin kaikenlaista muutakin. Seksi aiheuttaa kaikennäköistä sivuoiretta.
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedät ettei kondomi auta periaatteessa mitään, jos sukuelimet ennen aktia koskettavat toisiaan ilman sitä? Useimmat sukupuolitaudit voivat tarttua tuollaisesta.
Kondomin tarkoitus on myös ehkäistä raskautta ja siihen se kyllä auttaa, vaikka sukuelimet olisivatkin koskeneet toisiinsa.
Jos herpes, niin tarvitset viruslääkkeet nopeasti! Nopea toiminta tärkeää!
Minullekin tuli ensimmäisenä mieleen herpes. Mene heti lääkäriin, vaikka päivystykseen! Menee tosi nopeasti pahemmaksi ja jos on tuo kyseessä, pitäisi lääkitys aloittaa heti. Jos vti tai hiiva, ei niidenkään kanssa todellakaan kannata viivytellä. Ja toivotaan, että on jompi kumpi jälkimmäisistä.
Päätin tulla tänne päivittämään, soitin tk:seen ja sieltä laittoivat antibiootit virtsatietulehdukseen ilman minkäänlaisia näytteenantoja.. Olisipa pitänyt ensin tulla tämä ketju tarkistamaan, suuseksiä nimittäin oli, enkä yhtään tiedä, voisiko partnerilla olla herpes... Riittääkö tartuntaan siis että herpes ei ole näkyvässä vaiheessa?
Piru että nyt ärsyttää noita antibiootteja syödä, tuntuu jo nyt, ettei oireet sillä katoa. Tungenpahan sitten monta päivää turhaa abkuuria elimistööni ja kärsin näissä vaivoissa vielä lisää päiviä. Näytteet sptaudeista ym. otetaan kuulemma, jos oireet eivät ala vähenemään.
Vierailija kirjoitti:
Oliko suuseksiä silloin perjantaina? Huuliherpes jos tartti tuolloin sun sukuelimiin niin oireet saattoivat hyvinkin alkaa jo tänään.
Ei se huuliherpes tartu jos ei ole aktiivisena huulessa! Kai ap olisi huomannut jos ukolla on herpes huulessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se huuliherpes tartu jos ei ole aktiivisena huulessa! Kai ap olisi huomannut jos ukolla on herpes huulessa.
Eli ei voi olla herpes jos ei ole aktiivisena ollut? Koska tällä miehellä ei kyllä ollut. Tää kirvely on pahinta aina aamulla, tuntuu jännästi kyllä tuossa ulkosynnyttimissä. Tuntuu kuin klitoristakin kirvelisi niin paljon että jo sattuu? Tavallaan voisi olla, että on vaan limakalvot seksistä niin kipeänä, mutta en jaksa uskoa että pitäisi kaksi päivää kieriä lattioilla kivusta. punaisella Bepanthenilla olen rasvaillut.
Nyt tuntuu jo siltä, kuin olisi puukko poikittain jossain tuolla häpyluun takana, eli todella alhaalla vatsassa. Toivon todella, että ne vti antibiootit toimivat.
Toivottavasti ei herpes. Inhottava tauti joka ei lähde pois
Sulla on ns. shokkipillu! Sen aiheuttaja on usein uusi kumppani.
Mene lääkäriin, koska kuulostaa virtsikseltä ja tarvitset antibiootit.
Seksin jälkeen aina pisulle ja pesulle! Jos alkaa toistumaan niin estolääkitys voi olla paikallaan.
Klamydia ei kirvele noin nopeasti ja naiset ei edes aina huomaa. Miehetkin on menneet itsepetoksella kirvelyvaiheesta eteenpäin ja tehneet sitten naisistaan hedelmättömiä. Kiva lahja parisuhteessa antaa toiselle.
Virtsaputken tulehdus kuitenkin juu.
Mutta mene lääkäriin heti.
Herpes voi tarttua vaikka ei oliskikaan toisella aktiivisena (rakkulavaiheessa). Huuliherpeksen voi saada sukuelimiin, ja genitaaliherpeksen huuliin. Testaamalla tietää mikä on.
Jos tekee niin kipeää että kävely/istuminenkin on tuskaista niin luultavasti on herpes. Onko rakkuloita missä on vettä sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Herpes voi tarttua vaikka ei oliskikaan toisella aktiivisena (rakkulavaiheessa). Huuliherpeksen voi saada sukuelimiin, ja genitaaliherpeksen huuliin. Testaamalla tietää mikä on.
Jos tekee niin kipeää että kävely/istuminenkin on tuskaista niin luultavasti on herpes. Onko rakkuloita missä on vettä sisällä?
Voi tarttua JOS on niin paska mäihä että rakkula on tuloillaan eikä huomaa sitä suihinottaessaan. Ei se syljestä tartu! Mulla huuliherpes ollut lapsesta asti eikä ole kenellekään perheenjäsenelle tarttunut -ei edes miehelle. Kukaan lääkäri ei ole sanonut sen voivan tarttua ilman rakkulaa. Johan se olis kaikilla jos ilman rakkulaa tarttuisi.
e.coli on bakteeri ja sitä löytyy tavallisesti ulosteessa ja naisella nyt virtsaputki on lyhyempi sekä lähempänä anusta kuin miehellä, joten omat bakteerit voi helposti siirtyä jos hinkkaa seksissä kovasti edestakaisin käymättä välillä suihkussa. itse en enää ole saanut vti kun huolehdin puhtaudesta.