Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELP! Eilen uusi seksikumppani ja nyt aivan järkyttävää kirvelyä

Vierailija
28.02.2016 |

Uuden miesystävän kanssa siis eilen harrastettiin ensimmäisen kerran seksiä, tai tarkemmin hän oli meillä yötä pe-la yön ja seksiä oli pe iltana ja la aamuna. Kondomia käytettiin, tosin esileikissä ennen kondomin laittoa sukuelimet kyllä koskivat toisiinsa.

Eilen illalla mulle nousi kuume, flunssassa olen ollut jo melkein viikon ajan. Kun kävin tänä aamuna ensimmäisen kerran vessassa, pissaamisen jälkeen kirveli ihan todella paljon. Kirvely tuntuu olevan tuossa emättimen suulla ja jonkin matkaa sisässä. Kirvely lakkaa, kun makaa paikoillaan, mutta wc käynneillä ja esim. yskiessä yltyy ihan käsittämättömän kovaksi.

Mulla on ennen ollut virtsatietulehduksia, mutta tää tuntuu ehkä hieman erilaiselta, mitä tää voi olla? Ei kai mikään sp-tautikaan voi näin äkisti oireilla? Sainko jonkun tulehduksen tmv?

Aivan kamala olo oli jo tuon kuumeen takia ja nyt vielä tämmöinen kirvely lisäksi, ei ole herkkua.. Onko kellään ollut samanlaisia oireita ja osaisi kertoa mikä tämä on? Pitääkö mun nyt mennä lääkäriin vai meneekö itsellään ohi?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sp-testeissä.

Vierailija
2/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina uuden kumppanin kanssa kierre. Virtsatulehduksia tulehduksen perään. Kestää puolisen vuotta kunnes kroppa tottuu toisen pieneliöstöön :D juo paljon karpalomehua ja syö niitä kapseleita. Käytä kumia ja käy suihkussa heti seksin jälkeen. Pyydä myös miestä peseän vehkeensä ennen seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hiivakin mutta menisin lääkäriin klamydian pois sulkemiseksi.

Vierailija
4/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa mennä SP testeihin kun itämisaika on useita päiviä useimmilla taudeilla. Odota vähintään 48 tuntia eli ensiviikolla testeihin.

Vierailija
5/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko tää nyt sitten se vti? Voi luoja, aivan kamalaa.. Wcssä ja pesulla käyn tosiaan aina heti seksin jälkeen, mutta eipä taida auttaa.. Pitäisikö käydä saman tien lääkärillä, mulla on kerran noussut munuaisiin.. Vai lähteekö tämä itsellään?

Vierailija
6/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes.

Vierailija
7/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sp-testeissä.

Sp-testeillä menee pari viikkoa itäiseen, oireita ei tuu noin nopeasti. Kuulostaa sun kuvaus aika samalta kun mulla aikanaan munuaisaltaan tulehdus (virtsatientulehdus nousi munuaisiin). Kannattaa käydä lääkärissä mittauttamassa tulehdusarvot.

Vierailija
8/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limakalvosi ovat varmaan ärsyyntyneet voimakkaasta hankauksesta. Käytä kevyesti rasvaa pesun jälkeen aamuin, illoin.

Apteekista saa sopivaa, kysy farmaseutilta.

Jos oireet jatkuvat, käy tk:ssa otattamassa virtsanäyte ( ja mahdl. myös sp-)

Vierailija
9/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut hiv:n ja ensiviikolla sinulla aids. Kuolet juhannuksena.

Vierailija
10/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintä on, että menet nyt heti huomenna lääkäriin. Lääkäri määrää tarvittavat kokeet ja kertoo milloin kannattaa nuo sp-tauti-kokeet otattaa, virtsanäytteen voit antaa varmasti heti VTI:n varalta (muista pidättää virtsaa 4 tuntia ennen näytettä) ja lääkäri voi määrätä jotain samalla mahdolliseen hiivatulehdukseen. Ei tarvitse arpoa ja arvailla, eikä alkaa itse summassa lääkitsemään, pissatulehdus tuossa oireiden perusteella on melko todennäköinen, ja se pitää hoitaa asap.

Vierailija
11/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kondomi ärsytti limakalvoja. Laita liukuvoidetta tms. Ja myös vtt mahdollinen. Kannattaa tutkituttaa. Toivottavasti ei vakavaa. Puhu miesystävällesi oireista ja kivusta. Älä syytä taudin tartuttamisesta. Hän kyllä kertoo jos jotain tietää. Tsemppiä

Vierailija
12/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ap, ei ole itselläni tuollaisesta kokemusta, mutta veikkaanpa, että kyse on "honeymoon syndroomasta" eli limakalvot ovat ärtyneet. Voithan mennä varuilta antamaan virtsanäytteen, ettei ole virtsarakon tulehduksesta kyse. Jotenkin ajattelisin kohdallasi tuon kuumeen liittyvän ennemminkin tuohon flunssaan kuin kirvelyyn, jos olisi jokin kuumetta aiheuttava virtsarakon tulehdus/munuaisaltaan tulehdus, luulisin, että silloin kipua selässä. 

Jos menet nyt lääkäriin, en usko, että siellä lääkäri pystyy tekemään yhtään mitään. Älä pese alapäätäsi liikaa, sillä limakalvot kuivuvat ja ärtyvät turhaan. Käytä tosiaan rasvaa pesun jälkeen, kysy vaikka Yliopiston verkkoapteekin chatissa farmaseutilta mikä auttaisi asiaan. Ja tosiaan jos oireet jatkuvat, mene gynekologille, sieltä saat parhaan avun. Kyllä tuo ohi vielä menee!!

Vierailija
13/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät ettei kondomi auta periaatteessa mitään, jos sukuelimet ennen aktia koskettavat toisiaan ilman sitä? Useimmat sukupuolitaudit voivat tarttua tuollaisesta.

Vierailija
14/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyskeskukseen. Siellä osaavat arvioida mitä tehdään ja tarvittaessa pääset kokeisiin. Pikatestillä tulokset saa välittömästi tulehduksen osalta.

Itse olen saanut virtsatietulehduksen seksistä. Oli niin ärhäkkä että vaikka aloitin saman tien antibiootit (määrätty aiemmin flunssaan joka omasta mielestäni oli jo paranemassa joten jätin ottamatta) niin lääkäri joutui kirjoittamaan vielä toisen satsin että tauti saatiin nujerrettua.

Vierailija
15/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä jauhatte jostain sp-testeitä, kun ne ei ala noin nopeasti oireilemaan. Tutkin asiaa koska mulla oli toi tilanne muutama kk sitten. Mulla oli virtsarakontulehdus, ja veikkaan että emättimen kirvely johtuu kun limakalvot ärsyyntyivät ja pissatessa virtsa kirvelee niissä "haavoissa". Että ei mitään hätää sulla :) Ainut vaan että toivottavasti kuume liittyy flunssaan eikä siihen että olisi mennyt munuaisiin se kusitulehdus :) Se on yksilökohtaista miten nopeasti se menee :/ Meillä täällä saa pissatauti lääkkeett myös puhelinreseptillä päivystyksestä jos itse tunnistaa sen. Mutta siinä on se riski että saa väärät, niinkun mulla kävi :/

Vierailija
16/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sen vti:n poissulkisin nyt ihan heti.

Valitettavasti herpes voi lehahtaa hyvin pian tartunnasta. Myöhemmin siihen liittyy usein haavauma jossain päin limakalvoa, mutta se voi olla virtsaputkessa yms paikassa mistä sitä ei näe, mutta se aiheuttaa kipua ja kirvelyä.

Herpeksestä voi tulla tosi kipeäksi ja se ei näy sp-testeissä vaan ainoastaan se voidaan todeta oireiden perusteella.

Myös kondylooma voi aiheuttaa kirvelyä kun voi tehdä niitä limakalvomuutoksia/näppylöitä myös virtsaputkeen. Usein sen oireilu alkaa kyllä aikaisintaan 4-5vrk tartunnasta jos on oireillakseen.

Tätäkään ei voida sp-testeillä poissulkea. Ainoastaan gyne voi diagnosoida näkyvien näppylöiden perusteella tai penslaamalla ei-näkyvä lajike esiin tai papa-kokeessaa voidaan osoittaa kondylooman aiheuttaneen limakalvon muutoksia kohdunsuulla, mutta tämäkään ei siis ole testi millä voitaisiin poissulkea tauti eli jos papa on puhdas niin kondylooma voi olla siltikin.

Aiheuttaa monilla kirvelyä, kuumostusta ja kutinaa yhdessä tai erikseen, vaikka löytyisi vain yksi näppy hyvällö säkällä diagnoosin saamiseksi.

Kondyloomasta on paaaljon väärää tietoa netissä, joten aina kannattaa käydä sp-polilla missä on asiantuntijoita sillä normi gynetkään eivät aina tiedä noista kaikkea. Kuntasi sp-polilla saat muutenkin vaivattomasti kaikki testit ilmaisena ja tarkastuksen päälle.

Voivat kehottaa 3kk:n kuluttua menemään myös hiv-testiin ja tekevät siitä labraan lähetteen valmiiksi.

Itse kävin yhteen aikaan melko tiuhaan polilla testeissä kun olin lapsettomuushoidoissa ulkomailla ja sain tuota kautta kaikki testit kätevimmin.

Olen käynyt myös parisuhteen päätyttyä testeissä, koska koskaan ei voi olla varma.

Kondyloomakaan harvoin edes näkyy miehellä missään vaiheessa tartuntaa. Se vaarallisempi versio (joka aiheuttaa syöpää) eli näkymätön tartunta ei näy kenelläkään, muuta kuin naisella mahdollisesti papassa muutoksina jos se satutaan ottamaan oikeaan aikaan.

Näkyvä versio on vaaraton ja se taas voi olla vain se yksi näppy jossain hetken eikä kantaja tiedä tartunnastaan kun ei huomaa sitä. Näkyväkin versio on usein miehillä sellainen ettei sitä mies itse huomaa, vaikka netti on väärällään ihan kamalia kuvia tartunnasta.

Sinuna veisin virtsanäytteen labraan ja ensi viikolla menisin sp-polille.

Tippuri kaiketi oireilee melko nopeasti, mutta kyllä niistä yleensä tulee jotain vuotoja ja hajuja jolloin tiedät ettei kaikki ole ok.

Sinulla voi olla hyvin tuikitavallinenkin vaiva eli bakteeri vaginoosi mikä oireilee joillakin naisilla ja joillakin näkyy vain papassa.

Usein alapään haju on silloin kalamainen tai mädäntynyt. Siihen auttaa parhaiten se ettei seksikumppani vaihdu, ruokavalio on tasapainossa ja maitohappobakteereista on usein isompi hyöty kun muista hoidoista. Tähän on lääkityskin, mutta se voi laukaista hiivaa ja hiivalääkitys taas tuon bakteerivaginoosin ja kierre on valmis.

Ph- tasapaino tuo avun parhaiten.

Vierailija
17/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 lisää, että kondyloomalta ja herpekseltä ei suojaa edes kondomi.

Vierailija
18/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää anaalista ja toi nyt aiemmat anaalivirukset sulle. Oon saanut ja kokenut samanlaisen.

Vierailija
19/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

virtsatietulehdus voi alkaa nopeaankin. Siinä ei tarvita kuin omia bakteereita menee virtsaputkeen ja sieltä virtsarakkoon. itse sain seksiviikonlopun jälkeen päivässä kuumeen ja virtsasin täyttä verta kun e. coli oli mennyt virtsarakkoon asti. tuntui kuin puukolla olisi pistetty joka kerta kun lopetin virtsauksen. eli virtsaputken ja -rakon tulehdukset voi oireilla erilailla. ja tuo kolibakteeri oli siirtynyt ilman mitään peppuseksiä ja olimme käyttäneet kondomia. Mene lääkäriin, jopa päivystykseen sillä jos tulehdus leviää munuaisiin asti, joutuu sairaalahoitoon ja munuaiset voi vaurioitua pysyvästi.

Vierailija
20/46 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks e.coli oo just sitä peppuvirusta?