Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies todellisuudessa olla väkivaltainen narsisti, jota puoliso pelkää, jos

Vierailija
28.02.2016 |

ulkopuolisesta näyttää, että

- nainen on sairaalloisen mustasukkainen, saa jopa vieraiden edessä raivarin, kun naispuolinen alainen töistä soittaa miehelle kotiin, ja kysyy ohjeita. Nainen haukkuu soittajaa 'akaksi', joka on miehen perässä.

-nainen vieraiden edessä nolaa ja haukkuu miehensä, kun tämä erehtyy tarjoamaan vierailleen ensin ruokaa, jota vaimo olisi ensin halunnut.

-nainen kieltää lapsiaan olemasta tekemisissä miehen vanhempien kanssa, koska nämä olivat suhtautuneet kriittisesti siihen, että pari meni hyvin nuorena naimisiin. Mies totteli, eivätkä lapset tavanneet isovanhempiaan ennen avioeroa.

-nainen halusi miehen lopettavan yliopisto-opinnot, koska nainen halusi lapsia, ja tottakai naisen pitää saada olla ikuisesti kotiäiti, joten mies elättää. Ja näin siis kävi liiton ajaksi.

-naisella oli satunnaisia ennakkoluuloja milloin mitäkin asiaa kohtaan, ja ainakin sivullisen näkökulmasta näiden mukaan piti aina toimia.

Kyseinen mies jätti jossain vaiheessa vaimonsa, minkä jälkeen vaimo aloitti lapsista hyvin ikävän riidan syyttäen miestä väkivaltaisuudesta. Nykyään kauan liiton päättymisen jälkeen nainen edelleen kertoo aika julkisesti sosiaalisessa mediassa (lastensakin nähden) siitä, miten mies oli väkivaltainen narsisti, ja miten hän pelkäsi. Itselleni tulee mieleen, että jos eläisin väkivaltaisen narsistin kanssa, en olisi mitenkään uskaltanut simputtaa häntä noin mielenvikaisella tavalla. Ja miksi narsisti olisi suostunut esim luopumaan omista sukulaisistaan moneksi vuodeksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä narsismi niin ehkä naisen puolelta. Kyllä narsistin puolisot ovat "kilttejä", pyrkivät miellyttämään narsistia viimeiseen asti. Ja narsisti on se, joka kyykyttää ja nöyryyttää saadakseen muut ihailemaan itseään. Esim. jos on vieraita, niin narsisti ajattelee / toimii siksi inhottavasti puolisoaan kohtaan, että vieraat ihailisivat häntä.

Ja näin sinä kuvittelet olevasi taitavampi ja osaavampi kuin psykiatrit. Onneksi sinä tunnistat narsistit ja heidän puolisonsa, kun ammattilaiset eivät.

Naamiona terve mieli, luehan se vielä uudelleen.

Vierailija
22/29 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naamiona terve mieli.

Narsisti vaikuttaa ulkopuolisen silmiin täysin normaalilta, miellyttävältä ihmiseltä. Jopa psykiatrin on vaikea tunnistaa narsistiksi ja vaatii useita tapaamisia. Maallikko ei siis mitenkään voi tietää. Usein lähipiiri sairastuu ja alkaa oireilla tavalla tai toisella.

Tätä minäkin olen miettinyt. Mutta jos pelkää toista, miten uskaltaa tätä simputtaa, ja miten nimenomaan narsisti erotetaan läheisistään? Mies ei saanut lähteä mieskavereidenkaan kanssa minnekään, koska hänellähän oli perhe.

Ap

Ihan ohiksena, minun exä oli valehdellut kaikille kavereilleen että minä en päästä häntä poikien illanviettoihin. Totuus oli kuitenkin se, että useinkin kehotin häntä näkemään kavereitaan, mutta hän ei itse halunnut, näin ainakin minulle sanoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta ai että kuvatunlaiset naiset saa mun veret kiehumaan. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen todistanut, miten nainen vähättelee miestään, siis oikein lyttäämällä lyttää. Kaikki olleet ihania miehiä, kilttejä, rauhallisia ja fiksuja, mutta ei, naisten mielestä tossukoita ja lassukoita. Mikä siinä on, että näiden naisten mielestä miehessä pitää olla joku jännäelementti, esimerkiksi pettäminen tai vihanhallintaongelma ja normaali ja "tylsä" parisuhde-elämä ei kelpaa? Mä oon niin onnellinen omassa "tylsässä" parisuhteessani, etten vaan pysty ymmärtämään.

No ai että oot niin paljon parempi ihminen kuin muut. Eikös niin että kukaan perheen ulkopuolinen ei voi tietää miksi kyseinen nainen on miehelleen noin vihainen kuin kuvailet.

Kuulehan nyt, jos joku on puolisolleen niin vihainen, että kokee tarvetta haukkua tätä muiden ihmisten edessä täysin surutta, olisi eroaminen fiksu ratkaisu. Jos on paha olla toisen kanssa, miksi ei voi laittaa kattiloita jakoon?

No vaikkapa lapset. Et ole ilmeisesti ollut eropohdintojen äärellä. Päätöksen kypsyminen vaatii paljon aikaa ja sisua. Voi olla että kyseinen nainen suunnitteleekin juuri muuttoa pois kodista ja on siksi ahdistunut.

Omasta lapsuudestani voin kertoa, että se hetki, kun isä kurvasi muuttoautolla pois meidän pihatieltä, oli paras päivä siihenastisessa elämässäni. Vanhempani eivät riidelleet meidän lasten edessä, mutta kireän tunnelman aisti ja koko porukka oli varpaillaan monta vuotta, ennenkuin vanhemmat vihdoin hakivat eroa. Ei lapset ole syy jäädä huonoon suhteeseen, varsinkin, jos vanhempien erimielisyydet näkyy arjessa ja yleensähän ne näkyy.

Vaikka eroa jo suunnittelisikin ja hoitaa käytännönasioita, en silti ymmärrä, miksi toista pitää tylyttää muille.

Ei lapset ole syy, mutta kuten sanoin, on täysin eri asia pohtia eroa kun olet itse vanhempi. Et voi tätä ymmärtää jos et ole itse ollut eroamassa liitosta jossa on lapsia. Vanhemmuus tuo mukanaan halun ja toivon yrittää viimeiseen asti vaikka järki kertoisi jo muuta.

Varmasti on, mutta olen siltikin sitä mieltä, että jos parisuhde on tuossa tilanteessa, eikö pitäisi jo ymmärtää, että tämä on tosiaan se "viimeiseen asti", eikä suhde pelastu, ellei tehdä jotain oikeasti radikaaleja muutoksia ja niitäkään ei tuollaisessa tilanteessa niin vain tehdäkään.

Kyllä. Voi olla että heillä tämä on se viimeiseen asti ja nainen on eilen jättänyt eropaperit/hankkinut asunnon ja järjestelee muuttoa. Et voi tietää ihmisten elämästä näkyvää pintaa enempää, siksi kannattaa viisastua ja olla empaattinen ennemmin kuin tuomitseva.

Oletko sama ihminen, joka ensimmäisellä sivulla kommentoi "ai että kun olet parempi ihminen"? Jos olet, koetko, että se ei ollut tuomitsevaa?

En tiedä, mitä kenenkin parisuhteessa tapahtuu, mutta tiedän, että toisen ihmisen lyttääminen julkisesti muille ihmisille ei ole kivaa. Olipa se syy taustalla mikä tahansa, koen sen tahdittomaksi ja ilkeäksi. Se ei tee minusta empatiakyvytöntä.

Vierailija
24/29 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä narsismi niin ehkä naisen puolelta. Kyllä narsistin puolisot ovat "kilttejä", pyrkivät miellyttämään narsistia viimeiseen asti. Ja narsisti on se, joka kyykyttää ja nöyryyttää saadakseen muut ihailemaan itseään. Esim. jos on vieraita, niin narsisti ajattelee / toimii siksi inhottavasti puolisoaan kohtaan, että vieraat ihailisivat häntä.

Eivät vieraat ihaile ihmistä, joka käyttäytyy inhottavasti puolisoaan kohtaan. Vierailet ihailevat ihmistä, joka kärsivällisesti sietää puolisonsa julkiset kiukunpuuskat.

Vierailija
25/29 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta ai että kuvatunlaiset naiset saa mun veret kiehumaan. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen todistanut, miten nainen vähättelee miestään, siis oikein lyttäämällä lyttää. Kaikki olleet ihania miehiä, kilttejä, rauhallisia ja fiksuja, mutta ei, naisten mielestä tossukoita ja lassukoita. Mikä siinä on, että näiden naisten mielestä miehessä pitää olla joku jännäelementti, esimerkiksi pettäminen tai vihanhallintaongelma ja normaali ja "tylsä" parisuhde-elämä ei kelpaa? Mä oon niin onnellinen omassa "tylsässä" parisuhteessani, etten vaan pysty ymmärtämään.

No ai että oot niin paljon parempi ihminen kuin muut. Eikös niin että kukaan perheen ulkopuolinen ei voi tietää miksi kyseinen nainen on miehelleen noin vihainen kuin kuvailet.

Kuulehan nyt, jos joku on puolisolleen niin vihainen, että kokee tarvetta haukkua tätä muiden ihmisten edessä täysin surutta, olisi eroaminen fiksu ratkaisu. Jos on paha olla toisen kanssa, miksi ei voi laittaa kattiloita jakoon?

No vaikkapa lapset. Et ole ilmeisesti ollut eropohdintojen äärellä. Päätöksen kypsyminen vaatii paljon aikaa ja sisua. Voi olla että kyseinen nainen suunnitteleekin juuri muuttoa pois kodista ja on siksi ahdistunut.

Omasta lapsuudestani voin kertoa, että se hetki, kun isä kurvasi muuttoautolla pois meidän pihatieltä, oli paras päivä siihenastisessa elämässäni. Vanhempani eivät riidelleet meidän lasten edessä, mutta kireän tunnelman aisti ja koko porukka oli varpaillaan monta vuotta, ennenkuin vanhemmat vihdoin hakivat eroa. Ei lapset ole syy jäädä huonoon suhteeseen, varsinkin, jos vanhempien erimielisyydet näkyy arjessa ja yleensähän ne näkyy.

Vaikka eroa jo suunnittelisikin ja hoitaa käytännönasioita, en silti ymmärrä, miksi toista pitää tylyttää muille.

Ei lapset ole syy, mutta kuten sanoin, on täysin eri asia pohtia eroa kun olet itse vanhempi. Et voi tätä ymmärtää jos et ole itse ollut eroamassa liitosta jossa on lapsia. Vanhemmuus tuo mukanaan halun ja toivon yrittää viimeiseen asti vaikka järki kertoisi jo muuta.

Varmasti on, mutta olen siltikin sitä mieltä, että jos parisuhde on tuossa tilanteessa, eikö pitäisi jo ymmärtää, että tämä on tosiaan se "viimeiseen asti", eikä suhde pelastu, ellei tehdä jotain oikeasti radikaaleja muutoksia ja niitäkään ei tuollaisessa tilanteessa niin vain tehdäkään.

Kyllä. Voi olla että heillä tämä on se viimeiseen asti ja nainen on eilen jättänyt eropaperit/hankkinut asunnon ja järjestelee muuttoa. Et voi tietää ihmisten elämästä näkyvää pintaa enempää, siksi kannattaa viisastua ja olla empaattinen ennemmin kuin tuomitseva.

Oletko sama ihminen, joka ensimmäisellä sivulla kommentoi "ai että kun olet parempi ihminen"? Jos olet, koetko, että se ei ollut tuomitsevaa?

En tiedä, mitä kenenkin parisuhteessa tapahtuu, mutta tiedän, että toisen ihmisen lyttääminen julkisesti muille ihmisille ei ole kivaa. Olipa se syy taustalla mikä tahansa, koen sen tahdittomaksi ja ilkeäksi. Se ei tee minusta empatiakyvytöntä.

Kyseisessä kuvaillussa tilanteessa nainen tuskin miettii, mikä sinun silmissäsi on tahditonta ja ilkeää. Toivoisit siis, että hän sinun vuoksesi käyttäytyisi vähän paremmin?

Vierailija
26/29 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisessä kuvaillussa tilanteessa nainen tuskin miettii, mikä sinun silmissäsi on tahditonta ja ilkeää. Toivoisit siis, että hän sinun vuoksesi käyttäytyisi vähän paremmin?

Toivoisin, että jos ihmisellä on niin paha olla, että se purkautuu tuollaisena käytöksenä, hän miettisi, mistä se paha olo johtuu ja miten sitä voisi lievittää. Ihmiset käyttää järjettömiä määriä aikaa negatiivisiin asioihin, ovat huonoissa suhteissa ja kärsivät omassa elämässään. Todellakin toivon, että useampi ihminen laittaisi sen oman hyvän olon edes kerran elämässään ensimmäiseksi, eikä pelkäisi leimaantumista itsekkääksi. Ei minun takia, vaan itsensä takia.

Vierailija
27/29 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naamiona terve mieli.

Narsisti vaikuttaa ulkopuolisen silmiin täysin normaalilta, miellyttävältä ihmiseltä. Jopa psykiatrin on vaikea tunnistaa narsistiksi ja vaatii useita tapaamisia. Maallikko ei siis mitenkään voi tietää. Usein lähipiiri sairastuu ja alkaa oireilla tavalla tai toisella.

Tätä minäkin olen miettinyt. Mutta jos pelkää toista, miten uskaltaa tätä simputtaa, ja miten nimenomaan narsisti erotetaan läheisistään? Mies ei saanut lähteä mieskavereidenkaan kanssa minnekään, koska hänellähän oli perhe.

Ap

Ihan ohiksena, minun exä oli valehdellut kaikille kavereilleen että minä en päästä häntä poikien illanviettoihin. Totuus oli kuitenkin se, että useinkin kehotin häntä näkemään kavereitaan, mutta hän ei itse halunnut, näin ainakin minulle sanoi.

No siis mieheni, ja toinen tyyppi, jotka olivat hänen kavereitaan, pyysivät miestä kanssaan yhteen juttuun, johon vaimo ihan naurahti, ja totesi, että tietenkään x ei tule, x:llä on perhe.

Vierailija
28/29 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin sinä kuvittelet olevasi taitavampi ja osaavampi kuin psykiatrit. Onneksi sinä tunnistat narsistit ja heidän puolisonsa, kun ammattilaiset eivät.

Naamiona terve mieli, luehan se vielä uudelleen.

Miksi sinä et sitten usko psykiatreja, vaan vetoat jatkuvasti papin kirjoittamaan kirjaan?

Vierailija
29/29 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin voi olla, että mies on ollut jotain ihan muuta mitä on esittänyt vieraille. Mitä kusipäisempi kahden kesken, sitä vaikeampaa normaalin (!) osapuolen on suhtautua ystävällisesti aivan sama keiden nähden. Voi olla, että nainen ei ole päässyt miehestä edes eroon halutessaan - miksi hän haluaisi olla inhoamansa ihmisen kanssa tekemisissä ja kun ei muuta voi, miten voisi olla ystävällinen näissä tilanteissa? Voi olla, että miehen vanhemmat ovat osaltaan syyllistäneet naista, miksi hän olisi halunnut olla sellaisten kanssa tekemisissä? Voi olla, että ennen vieraiden tuloa on ollut vaikka ihan hirveä riita, josta naisen mieliala on edelleen vihan puolella ja mies pelaa omaan pussiinsa? Voi olla aivan mitä tahansa. Voi olla, että miehen nykyinen suhde on aivan yhtä kauhea, mutta kulissi pitää paremmin (nainen ei rakoile). Voi olla aivan mitä tahansa, te ulkopuoliset ETTE TIEDÄ.

T: kuvatunlaisen läpikäynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi