Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pian työnhakijaksi ilmoittautumisen jälkeen tulee päätös työmarkkinatuesta?

Vierailija
27.02.2016 |

Olen ilmoittautunut 5 viikkoa sitten, omille sivuille merkitty soittoaika mennyt umpeen. Olen jättänyt yhteydenottopyynnön omien sivujen kautta, ei tulosta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ne soitti viikon päästä, kun olin ilmottautunut. Sit pyysivät vielä todistuksia, joiden lähettämisen jälkeen oli myönnetty tuki.. sit kelan kanssa meni pari viikkol saada päätös.

Vierailija
2/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäreissä on nyt 20% vähemmän virkailijoita kuin viime vuonna. Eivät yksinkertaisesti ehdi soittamaan odotetussa aikataulussa. Toisaalta tätähän on toivottu, väen vähentämistä työkkäristä ja näin siinä sitten käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä kauankin, itse odotin kuukauden, kämppis kaksi kuukautta. Mene paikanpäälle käymään, siellä saa parempaa palvelua :)

Vierailija
4/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistan vielä, että kai olet muistanut hakea sitä työmarkkinatukea kelasta? Automaattisesti se ei nimittäin tapahdu, vaikka ilmottautuukin työttömäksi työnhakijaksi. Te-toimistosta menee kelaan lausunto siitä, että onko työmarkkinatuen maksulle estettä vai ei.

Vierailija
5/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäreissä on nyt 20% vähemmän virkailijoita kuin viime vuonna. Eivät yksinkertaisesti ehdi soittamaan odotetussa aikataulussa. Toisaalta tätähän on toivottu, väen vähentämistä työkkäristä ja näin siinä sitten käy.

Työkkärihän ei maksa työmarkkinatukea, Kela maksaa.

Vierailija
6/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä sitten odottelen. Pk-seudulla asun, täällä on sitten tosi paljon työttömiä..

Vierailija
7/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy, miten pitkään vie.

Vierailija
8/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmistan vielä, että kai olet muistanut hakea sitä työmarkkinatukea kelasta? Automaattisesti se ei nimittäin tapahdu, vaikka ilmottautuukin työttömäksi työnhakijaksi. Te-toimistosta menee kelaan lausunto siitä, että onko työmarkkinatuen maksulle estettä vai ei.

Sitä lausuntoa siis odottelen, olenko oikeutettu. Aiempi (vuosia sitten) näkyy tiedoissani eli tätä tämänhetkistä ei sitten varmaan ole käsitelty.

Vierailija
9/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä lausuntoa siis odottelen, olenko oikeutettu. Aiempi (vuosia sitten) näkyy tiedoissani eli tätä tämänhetkistä ei sitten varmaan ole käsitelty.

Muuten kyllä hyvä huomio, kaikki eivät tiedä, että täytyy vielä kelasta tuki hakea tuon lausunnon jälkeen. 

Vierailija
10/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärihän ei maksa työmarkkinatukea, Kela maksaa.

Sorry, oletin että ap oli katsonut työkkärin sivuilta Oma asioinnista sitä soittoaikaansa, se olikin siis Kelan lupaama soittoaika. Itse olen asioinut vain kassan kanssa, sieltä ei ole saanut mitään maksajan soittoaikatietoja eikä ole tarvinnut ilmoittautua asiakkaaksi, riittää, että tekee päivärahahakemuksen. Kelan kanssa näköjään on toisin.

Vierailija
11/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä kauankin, itse odotin kuukauden, kämppis kaksi kuukautta. Mene paikanpäälle käymään, siellä saa parempaa palvelua :)

Infosta todetaan, että jos on pankkitunnukset, niin katso netistä. Jos ei ole, niin odottele rauhassa kirjettä.

Vierailija
12/12 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kaikille, odottelen sitten vaan.