Miten innostuisin kuntosalista, tuli otettua jäsenyys...?
Vinkkejä, ja mieluiten sellaisilta, jotka on kuten minä eli kaikkea muuta kuin urheilullisia. Kortti on ollut vuoden alusta ja nyt toisen kerran olen menossa. Kauanko kestää päästä eroon paskamusiikin ja itseihailijoiden tuottamasta henkisestä pahaolosta? Fyysisesti olo on hyvä jälkeenpäin, mutta henkisesti huono. Ja otin vuoden sopimuksen. Mietin, että respa varmaan ottaa ylimielisen asenteen, kun näkee etten ole käynyt. Ja tästä sitten maksan.
Minun pitäisi tukirangan vuoksi tuolla kuitenkin käydä. Mutta tulee sellainen henkinen gag olo.
Kommentit (10)
Voisiko sen vaihtaa esim. johonkin muuhun liikuntalajiin jos salitreenit ei innosta ?
Kannattaa kokeilla varsinkin alkuun jotain mikä itteensä nappaa..kaikkia kun ei salitreeni
tule ikinä innostamaan. Tanssilajit ym. pitää myöskin selän ja ryhdin kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Elixialla oli kuntopyörien ja juoksumattojen yläpuolella telkkarit kun siellä aikoinaan kävin. Kävin aina sellaiseen aikaan, että sieltä tuli joku hyvä ohjelma jota katsoessa pyöräily ja juokseminen meni mukavasti.
Tämä oli oikeasti hyvä vinkki, kiitos!
Ap.
Voisko jooga olla sulle parempi laji?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Elixialla oli kuntopyörien ja juoksumattojen yläpuolella telkkarit kun siellä aikoinaan kävin. Kävin aina sellaiseen aikaan, että sieltä tuli joku hyvä ohjelma jota katsoessa pyöräily ja juokseminen meni mukavasti.
Mitä järkeä maksaa salista, jos käyttää vaan juoksumattoa ja kuntopyörää? Laita ne rahat mieluummin oikeaan fillariin ja ala liikkua raikkaassa ilmassa ulkona.
Ajattele, että saat tiukan pepun, johon haluan kynsin ja hampain tarttua
Ota mukaan oma musiikki ja kuulokkeet, keskity vain omaan treeniin äläkä tuijota muita. Älä kuvittele, että sinun käyntikertojasi vahditaan. Ja jos joku laskisikin, niin mitä sitten? Olit välillä pois vaikka masennuksen tai selkäkivun, työkiireiden takia, mutta nyt taas paikalla.
Pyydä yksilöllinen treeniohjelma, kilvoittele itsesi kanssa, tervehdi tuttuja kasvoja, hymyile ja sinullekin hymyillään. Salilla on oikeasti kivaa vaikka olisit 40-200-kiloinen😆
Minä ainakin tykkään, käyn 4-5 kertaa viikossa, koska se kohentaa mielialaa ja pitää nivelkivut pois. En ole laihtunut 8 kuukaudessa kuin 6kg, mutta se ei ollutkaan tärkein tavoite ollenkaan. Kuulemma olen kuitenkin "mennyt kasaan ja kutistunut" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä maksaa salista, jos käyttää vaan juoksumattoa ja kuntopyörää? Laita ne rahat mieluummin oikeaan fillariin ja ala liikkua raikkaassa ilmassa ulkona.
Sanoinko käyttäväni vain juoksumattoa ja pyörää? En tykkää ajaa oikealla polkupyörällä (varsinkaan talvella) joten mieluummin käytin kuntopyörää, mutta koska kuntopyöräily paikoillaan on melko tylsää niin mieluummin katsoin ohjelmaa samalla. Tein myös kolme kertaa viikossa salitreenin joka on mulle suuri intohimo, mutta välillä piti tehdä myös aerobista puolta ja silloin kuntopyörä ja juoksumatto telkkarin kera oli pelastus kun en mistään ryhmäjumpista välitä. Siksi ajattelin, että AP voisi myös innostua salilla käynnistä kuntopyörän tai juoksumaton kautta.
Nyt asun ulkomailla eikä vakkarisalillani ole telkkareita, hyvän musiikin varassa joutuu menemään aerobisella puolella.
Miksi olo on henkisesti huono treenin jälkeen? Taidat keskittyä enempi vaan siihen mitä muut sinusta siellä ajattelee kuin itseesi ja omaan treeniisi.
Pyydät joko jonkun sallita tai sitten tuttusi näyttämään mitä niillä laitteilla oikeesti tehdään ja suunnittelemaan rungon reeneillesi. Jos sinne menee vaan hillumaan ja potemaan alemmuuskompleksia, niin jää käynnit lyhyeen...
Motivaatiokuvat käyttöön: tältä haluan itsekin näyttää