Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totuus betamiehistä

Vierailija
26.02.2016 |

Tällaisella betamiehellä nyt tarkoitan sellaista perusmiestä. Tavallinen työpaikka ja jokin harrastus löytyy, ei rikosrekisteriä tai päihdeongelmaa, jonkin verran kavereita, ei huomattavaa menestystä naisten parissa. Ihan tavallinen mies, ei mitään silmittömän pahaa muttei mitään spesiaaleja hyviä puoliakaan.
Olen käynyt tinderin kautta tällaisten miesten kanssa treffeillä, tällaiset miehet ovat tulleet iskemään minua baarissa ja tunnen tällaisia miehiä kavereideni ja koulun kautta, joten jonkin verran on kokemusta. Tällä hetkellä olen parisuhteessa.
.
Betamies pitää itseään lahjana naissukupuolelle. Useimmiten betamiehen ylivertaisuus koostuu niistä seikoista, ettei hän käytä piriä, hakkaa naistaan tai aio elää naisen rahoilla. Nuo ovat perusehtoja parisuhteelle, eivät mitään sankaritekoja. Betamies kuitenkin kokee ansaitsevansa kaikenlaista upeaa ja pitää itseään keskivertoa parempana poikaystävänä. Betamies liioittelee mielessään hyviä puoliaan ja vertailee itseään paskimpiin mahdollisiin miehiin.
Ei tähän voi oikein mitään sanoa, siinä vain henkilön näkemys itsestään ja tasostaan ei ole realistinen.
.
Betamies usein halveksii naissukupuolta (tähän palaan myöhemmin) ja miehiä, jotka eivät ole samaa tasoa itsensä kanssa. Kuten jo totesin, betamies ylenkatsoo "heikompia" miehiä. Jos betamies kokee jonkun toisen miehen parempitasoiseksi, hän esittää ylenkatsovansa tätäkin :D Jokainen rikas/hyvännäköinen mies on betamiehen mukaan itserakas kusipää jolla ei liiku mitään päässä jne mitä näitä nyt on!
Terve itsetunto olisi mukava, niin että tiedostaisi vahvuutensa ja heikkoutensa, ei piilottelisi kumpiakaan eikä tekisi niistä numeroa. Ne ovat osa sinua, elä niiden kanssa normaalisti!
.
Yksi yleinen syy, miksi luovutin betamiehen kanssa: ei mitään yhteistä. Nainen ei ole enää riippuvainen miehestä, joten ei tarvitse ottaa sitä ensimmäistä kelvollista äijää arkea jakamaan. Nykyinen miesystäväni on oikeasti elämänkumppanimatskua minulle. Välillä treffeillä betamiehen kanssa huomasi, että minulla ja miehellä oli samanlaiset fiilikset toisistamme "tuo on ihan hyvä tyyppi, mutten oikeastaan tunne pakkoa saada Juuri Hänet". Betamies kuitenkin oli valmis jatkamaan juttua, kun minä totesin että parempi siirtyä seuraavaan.
Betamiehellä siis voi olla alhaisemmat kriteerit parisuhteelle. Hänelle kelpaa kuka tahansa kiva nainen.
.
Betamies saattaa myös ripustautua roikkumaan ja tunkeilla liikaa naisen elämään, tai panostaa hämmentävän paljon ja suhtautua vakavasti jo kevyeenkin tapailuun. Se on todella ahdistavaa ja pelottavaakin. Vaikka nainen olisi hyvinkin kiinnostunut miehestä, liika tunkeileminen laskee kiinnostusta. Jos miehellä on enemmän naiskokemusta, hän todennäköisesti hoitaa sosiaaliset tilanteet naisen kanssa paremmin. Eli tässä miehessä kokeneemmilla miehillä saattaa olla etuja.
.
Kaikki betamiehet eivät kuitenkaan ole edellämainittuja tarrautujavässyköitä. On olemassa myös täysin päinvastaisia betamiehiä.
Betamies tuntuu usein katkeroituneen naisista ja on jopa naisvihainen. Samaan aikaan ollaan niin naista arvostavaa miestä ja kuitenkin huoritellaan tyhmiä lehmiä, jotka eivät tajua mistään mitään (=eivät tajua lämmetä betamiehelle tai tee muita betamiestä miellyttäviä ratkaisuja). Vaikka mies ei naisen edessä naisia haukkuisikaan, kyllä sen asenteen ja ajatusmaailman huomaa. Ei nainen ole sokea, vaikka betamies niin ajatteleekin.
Osa betamiehistä tosin kokeilee hyökkäävääkin toimintamallia. Netissäkin on keskustelupalstoilla iskutekniikoita, joilla naisen olisi tarkoitus lämmetä. Yleensä näihin toimintamalleihin kuuluu naisen haukkuminen. Logiikka: nainen on idiootti joka haluaa ilkeän miehen tai provosoituu ja keskustelun myötä lämpenee miehelle. Minua ei ainakaan kiinnosta tuntemattoman ihmisen mielipide itsestäni, en tunne tarvetta ryhtyä muuttamaan sitä enkä muutenkaan vietä aikaani sellaisten moukkien parissa, jotka kuluttavat aikaansa ympäri ämpäri ilkeilemällä.
.
Usein betamiestä tuntuu harmittavan se, ettei hänellä ole paljoa naissuhteita eivätkä naiset lämpene baarissa. Betamies myös ihailee ja kadehtii miehiä, joilla on useita seksisuhteita. Jos olet unelmien aviomies ja uskollinen yhden naisen mies, miksi on niin tärkeää saada mahdollisimman montaa naista? Sinähän et ole mikään häntäheikki jännämies!
.
Jokainen betamies ei täytä kaikkia kohtia, mutta tuossa tuollaisia yleisiä havaintojani näistä mulkuista.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, minulle tuollainen mies on vaan tavismies, joka kuvittelee itsestään aivan liikoja. En jaksa näitä beta/alfa/ö -luokitteluja enää yhtään.

Vierailija
2/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, minulle tuollainen mies on vaan tavismies, joka kuvittelee itsestään aivan liikoja. En jaksa näitä beta/alfa/ö -luokitteluja enää yhtään.

Öö, sitä se tarkoittaakin, tavis-miestä. 90% miehistä on "betoja".

Vierailija
4/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jokainen Vulva on Pyhä.

Vierailija
5/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama millaisia käsitteitä sinä käytät, ei liity minun valintoihini. Lisäksi huomautan, että jos aletaan miehiä jaottelemaan taviksiin ja ei-taviksiin tuo luku ei ole lähellekään oikeaa. Taviksia on korkeintaan 70 % miehistä, jos sitäkään määrää.

Vierailija
6/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiiä oonko b, a vai z, mutta toivottavasti olen ö niin ei tarvitse seurustella AP:n kaltaisen sekopää-narsistin kanssa! :D7

M25

Vierailija
7/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP onko sulla kaikki hyvin ja kotona? :/

Vierailija
8/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lyhyesti: tavalliset miehet on mulkkuja, epätavalliset alfamiehet on tosi ihania.

Vierailija
9/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli lyhyesti: tavalliset miehet on mulkkuja, epätavalliset alfamiehet on tosi ihania.

ja lassukoita.

Vierailija
10/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Enemmän mä tunnen niitä betamiehiä, jotka ovat fiksuja, koulut käyneitä ja työelämässä olevia ja arvostavat muita ihmisiä, myös naisia. Surkuttelevat kun eivät saa naista ja miettivät mikä heissä on vikana, mutta eivät syyllistä siitä muita ihmisiä. Haluaisivat vain tietää syyn, jotta sille voisi jotain tehdä. Pitävät itseään ihan hyvinä ja ahkerina tyyppeinä, mutta eivät ylivertaisena taivaan lahjana. Ovat empaattisia eivätkä halveksu ihmisiä pl. raiskaajat ynnä muu pohjasakka

Vierailija
11/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hauska miten sama käyttäjä tulee ja ottaa kohteekseen aina tietyn jonkun ketjun. Tässä ketjussa esim. viestit 5, 8, 9.

Vierailija
12/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ketju oli täällä jo jokunen viikko takaperin, että pöllöpäämiehet kuvittelevat että kunnollisuus ja nuhteettomuus riittää parisuhteeseen.

Vierailija
13/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama millaisia käsitteitä sinä käytät, ei liity minun valintoihini. Lisäksi huomautan, että jos aletaan miehiä jaottelemaan taviksiin ja ei-taviksiin tuo luku ei ole lähellekään oikeaa. Taviksia on korkeintaan 70 % miehistä, jos sitäkään määrää.

Totta. Pohjalla on vielä 20% kodittomia, rapajuoppoja ja narkkareita, sysirumia ja lihavia.

Vierailija
14/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Pohjalla on vielä 20% kodittomia, rapajuoppoja ja narkkareita, sysirumia ja lihavia.

Unohdit mainita mt-ongelmaiset.

Vierailija
15/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kokemusta itsensä ylentävästä ja muille miehille kateellisesta passiivisaggressiivisesta hissukkamiehestä joka luuli olevansa minulle jokin taivaan lahja. Suhteen päätyttyä (jätin hänet, koska en jaksanut hänen kontrolloinnintarvettaan ja alentuvaa asennettaan naisia kohtaan) tämä tyyppi vainosi minua monta kuuukautta ja jouduin vaihtamaan puhelinnumeroni ja muuttamaan.

Vierailija
16/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi te naiset olette kaikki ihan helmiä.

Vierailija
17/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvioin että näitä miehiä on korkeintaan kymmenen prosenttia miehistä. Tämä osuus tilastollisestikin pysyy naimattomana. Tähän ryhmään ei lasketa esim. alkkiksia.

Vierailija
18/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut pirillä voi kellottaa aivot uudelleen, betasta alfaksi. Tulee enemmän niinku sparkling tiiätkö häh?

Vierailija
19/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama millaisia käsitteitä sinä käytät, ei liity minun valintoihini.

Ihan sama mitä valintoja sinä teet, ne jotka ovat tuon a/b (/o) käsitteen miehistä luoneet tai tuoneet julkiseen keskusteluun, ovat sen määrittäneet kuten sanoin. Jos sinä tai AP haluat käyttää termiä tässä yhteydessä, teidän pitäisi ensin ymmärtää se, eikä keksiä omia tulkintoja.

Vierailija
20/27 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista itse olisi näitä betamiehiä, mikäli olisivat syntyneet miehiksi. Luulen, että av-mammoilla on veljiä, jotka ovat näitä betamiehiä. Siinä ajateltavaa.