Miksi kyyläät ulkoillessasi toisten ikkunoista sisään? Nyt käytöstapoja!
Asun maan tasalla kerrostalossa, aikaisemmin olen asunut omakotitalossa ja rivarissa. Yli 30 vuotta siis olen ihmetellyt sitä suunnatonta tarvetta, miksi porukka kyylää suvereenisti ja kiirehtimättä ja oikein kaulaansa kurkottaa, jotta näkee sisään. Kyllä, verhot on olemassa ja niitä käytänkin mutta esimerkiksi päivänvaloa on joskus kiva saada sisään ja sekös on mannaa ikkunakyttäreille. Miksi te kurkitte? Eikö ole äiti opettanut käytöstapoja?
Kommentit (33)
Mun mielestä ei kyllä kerro huonoista käytöstavoista jos ohi kulkiessa katsoo toisen ikkunaan päin. Sitten on jos oikein ikkunan luo menee pällistelemään.
Ikkunat nyt kuitenkin on läpinäkyviä niin jos tuollainen häiritsee niin on joko muutettava paikkaan jossa ohikulkijoita ei ole tai hankittava verhot.
Tajuaahan sen nyt jokainen että pimeällä sisältä valaistu huone loistaa ulos kuin mikä ja tahtomattaankin silmä tarttuu sitä katsomaan,
Eräs vanhemmanpuoleinen rouvasihminen käveli kerran aidan ylitse, muutaman metrin levyisen nurmialueen poikki ikkunalleni lepertelemään tuuletusikkunasta kurkkivalle koiralle. Ahdisti vähän. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kiva katsella sisään valaistuista ikkunoista. Verhot eteen jos häiritsee.
Tästä syystä mieheni kulkee mielellään kotona alasti ja välillä jää ikkunan eteen katselemaan, kuinka kaunista ulkona onkaan.
Tämmösten varalta mä tiirailen ikkunoista.
Kerran kumartui nostamaan lattialta jotain (ja ihan oikeasti tahaton juttu, mies ei edes ajatellut asiaa) ja tuli siinä samalla näyttäneeksi persettä suoraan ikkunan edessä :D
Harmittelin, ettei juuri silloin ollut ketään kyylääjää!
Mitäs asut jeesuksenaikasessa kämpässä, ei noin huonosti oo rakennett6 sataan vuoteen
Ja joskus joku voi katsoa ihan vain ympäristöä, mutta sinä luulet että katsovat ikkunastasi sisään. Jos vaikka justiinsa juoksi kissa seinänne vierestä?
Kerran oltiin hiihto retkellä ja tankattiin ylämäkeä ylös. Ladun varrella olevassa talossa oli _isot_ ikkunat ja mies alasti kuivaili siinä itseään. Ei voinut kuin tuijottaa, kun oli sattunut tilanteen huomaamaan ilman sen kummempia yrityksiä :D huomasi meidät ja luikki pikaisesti toiseen huoneeseen :D
Hah-haa, perjantain paras ketju. Kerrostalo kävelytien varrella, josta kuljin ohi eräs ilta, toisessa kerroksessa keittiön ikkunan edessä, varmaan pöytää vasten , mies tuuppasi menemään muijaansa.
Katson koska voin, ei se ole kiellettyä. Kyllä muaki sun tilanteessa ärsyttäis mutta siks oonki tehny valinnan asua vähän korkeemmalla, ehkä sunki pitäis?
Väkisinkin pää vähän aina kääntyy kun ikkunan ohi kävelee, emmä voi sille mitään että mut on luotu tällaseks. ;)
Käytöstavat multa kyllä löytyy, tää ei liityy siihen mitenkään.
Katson usein sisään ikkunoista, koska muiden kodeista saa hyvää sisustusinspiraatiota. Jos kävelen miehen tai kaverin kanssa, pyydän heitäkin katsomaan kun huomaan jotain erityistä :D
Itse asun kerrostalossa keskustassa varsin matalalla. Iltaisin suljen kaihtimet ja verhot.
Mä asun ihan uudessa kerrostalossa, jonka ikkunat antavat sisäpihalle. Monta kertaa olen huomannut lapsien olevan nenä kiinni ikkunassa ja jos huseeraan ikkunan edessä niin ihan varmasti joku ohikulkija kiinnittää katseensa siihen. Pimeällä pidän aina kaihtimia kiinni. Pahinta kuitenkin on se, että vastapäisellä parvekkeella käy tupakalla tämän tästä joku vanha gubbe, joka ei viitsi sen kummemmin pukeutua vaan tulee pelkillä kalsareillaan kessuttelemaan. Ja hän todellakin katselee suoraan mun ikkunoista sisään, vastapäätä kun ovat. Tätä on nyt jatkunut jo vuoden verran ja vähän ärsyttää, kun en pidä kaihtimia kuin vähän raollaan, ettei se Elmerin tuijottaminen häiritse.
Katselen jos näkyis alastomia naisia.
Oletteko samoja kyttääjiä kuin kerrostaloissa naapurista kuuluvien äänien ja puheen kyttääjät? Naapureiden roskien dyykkaajat?
Ei ole yksi tai kaksikon kertaa, kun olen yhden naapurin yhyttänyt jätehuoneesta penkomasta muiden roskia. Ja asun vielä todella kalliissa taloyhtiössä ettei kenenkään asukkaan luulisi joutuvan penkomaan roskia.
Kiinnostaa nähdä millaisia asuntoja muilla samassa talossa asuvilla on. Kiinnostaa myös millaisia sisustusratkaisuja muilla saman muotoisessa yksiössä kuin itsekin asun on. Jos vaikka saisi jotain ideoita
Mistä muuten tiedät että katselen ikkunastasi sisälle? Et kai kyylää meitä kadulla kulkijoita ikkunan takaa? Eikö äiti opettanut käytöstapoja?