Miksi kyyläät ulkoillessasi toisten ikkunoista sisään? Nyt käytöstapoja!
Asun maan tasalla kerrostalossa, aikaisemmin olen asunut omakotitalossa ja rivarissa. Yli 30 vuotta siis olen ihmetellyt sitä suunnatonta tarvetta, miksi porukka kyylää suvereenisti ja kiirehtimättä ja oikein kaulaansa kurkottaa, jotta näkee sisään. Kyllä, verhot on olemassa ja niitä käytänkin mutta esimerkiksi päivänvaloa on joskus kiva saada sisään ja sekös on mannaa ikkunakyttäreille. Miksi te kurkitte? Eikö ole äiti opettanut käytöstapoja?
Kommentit (33)
Lenkkiasussani ei ole taskuja, näin ollen puhelinkin jää kotiin, kelloa tiirailen, jos vaikka sellainen seinälläsi olisi.
Siksi koska minun omassa elämässäni ei koskaan tapahdu yhtään mitään ja olen siksi mielettömän kiinnostunut siitä, mitä muiden kotona tapahtuu.
No sori! Haluan vain arvostella asuntojen valaistusta ja yleistä tunnelmaa. Kattovalaisimille annan arvosanat. Useimmilla on rumat valaisimet, minulla on hieno.
Hahahhaha tää on niin totta ja niin vitun ärsyttävää
Sama täällä. Sisustukset kiinnostaa! Lopetan aina heti, jos näyttää tylsältä. Ota kohteliaisuutena, jos jotkut tykkäävät niin, että kaulaansa kurottavat.
Minusta on kiva kurkistaa miten muut sisustavat kotejaan.
Katson mihin taloihin tulen yöllä kurkkimaan.
Joskus kuikuilen oman asuintaloni naapurien parvekkeita, minua kiinnostaa miten he ovat laittaneet täsmälleen samanlaiset parvekkeensa kun oma on vielä laittamatta :)
Haluan nähdä kun ihmiset panee, itse en asuisi paikassa jossa talo on aivan tien vieressä, outoa rakentamista.
Nehän on niitä 1800-luvun puutaloja jotka on rakennettu aivan tien viereen eikä oo yhtään tonttia, nykyään siinä on tonttia välissä ettei ikkunan taakse pääse
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä kun ihmiset panee, itse en asuisi paikassa jossa talo on aivan tien vieressä, outoa rakentamista.
Nehän on niitä 1800-luvun puutaloja jotka on rakennettu aivan tien viereen eikä oo yhtään tonttia, nykyään siinä on tonttia välissä ettei ikkunan taakse pääse
Jos jotkut panee niin että verhot on auki, on todennäköistä että he myös haluavat muiden näkevän. Joten tsiigaa pois.
Me kun muutettiin kerrostalon neloskerroksesta rivariin, niin tuli vähän pieniä faileja.
Olin nimittäin tottunut siihen, ettei kukaan voi nähdä ikkunasta, joten vaatteet vaihdoin edelleen rennosti verhoja miettimättä... Siihen päivään asti, kun olin yläruumis paljaana ja huomasin jonkun tyypin kyyläävän ikkunasta (meidän makkarin ikkunan takana kätevästi kävelytie :))) ).
Sen jälkeen olen muistanut sulkea verhot ennen vaatteiden vaihtoa.
Minusta on kiva katsella sisään valaistuista ikkunoista. Verhot eteen jos häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kiva katsella sisään valaistuista ikkunoista. Verhot eteen jos häiritsee.
Tästä syystä mieheni kulkee mielellään kotona alasti ja välillä jää ikkunan eteen katselemaan, kuinka kaunista ulkona onkaan.
Näyteikkunat ovat sitä varten olemassa, että niitä katsotaan.
Mitäs läksit.
Koska etsin katseellani sinua vain.
a) ihmettelen miksi toiset pitää verhoja auki pimeällä. Itse suljen ne aina hämärän tullessa. b) salaa toivoisin näkeväni että siellä olisi joku pystypanosessio menossa
siis tiedän pari sun tyyppistä ihmistä. Ne luulee, että heidän ikkunoistaan katsellan sisään, että naapuri kuuntelee seinän läpi, että työkaverit vaklaa.
POikkeuksetta nämä on -anteeksi vaan - niitä kaikista huomaamattomampia ja värittömämpiä taviksia.
Yes, istun tässä koneella, yksin isossa talossa valot päällä ilman verhoja. Tässä kylätiellä ei paljon tapahdu, jos ahdistaa paljon muuta pöndelle.
En oikein edes tiedä miksi kyylään! :D Se vaan on niin mukavaa katsoa, miten muut elää ja miltä muiden koti näyttää. Anteeksi maalaisuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä mieheni kulkee mielellään kotona alasti ja välillä jää ikkunan eteen katselemaan, kuinka kaunista ulkona onkaan.
Tämmösten varalta mä tiirailen ikkunoista.
Haluan kuikuilla toisten sisustuksia.