Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metron kustannukset räjähtivät käsiin. Korotukset nostavat julkisenliikenteen hinnat vähävaraisten ulottumattomiiin.

Vierailija
26.02.2016 |

Liikennöintikustannukset ovat laskeneet, mutta hinnat nousevat, koska länsimetro hölmöily täytyy maksattaa joillain. Moni tulee varmasti valitsemaan auton tämän jälkeen. 11% korotus tiedossa.

http://yle.fi/uutiset/paakaupunkiseudun_joukkoliikenteen_lippujen_hinna…

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät taas vetävät välistä.

Vierailija
2/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksihän vihreät haluavat tietullit maksattaakseen järjettömät investointinsa. Suuressa maailmassa ei Helsingin kokoisissa kaupungeissa ole minkäänlaista metroa ja sellaisen haikailijaakin pidettäisiin suuruudenhulluna. Länsimetro ja kehärata on vihreiden suuruudenhullu hanke jota ajettiin puhtaasti ideologisin perustein. Jokainen tajuaa että ei ollut mitään järkeä tuhlata miljardeja muutamaan radan pätkään joille ei ole mitään todellista tarvetta. Nyt pk seutulaiset maksavat seuraavat 50 v näitä monumentteja joihin köyhtyvillä suomalaisilla ei olisi todellakaan ollut varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa hintojen noustessa kiittää vihreitä.

Vierailija
4/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on idioottien paska maa. Tallinnassa julkinen liikenne ilmainen, englannissa museot. Suomalaiset luulee, että jatkuvasti rahastamalla yhä kiihtyvään tahtiin kaikkea mahdollista tämä maa jotenkin nousisi. Paskat.

Vierailija
5/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos metrossa olisi lippuportit kuten monissa kaupungeissa hintaa voisi laskea , koska nyt suuri osa kulkee liputta

Vierailija
6/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton ja sen pitokustannusten hinnalla maksaa aika monta matkalippua, eli jos ei enää ole varaa ajaa julkisilla, niin ei ole varaa autoonkaan.

Vierailija
7/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu joo. Kun VR alensi eläkeläisalennuksensa, minua lohdutettiin sanomalla että HKL kuljettaa vielä suht edullisesti. Nyt on sitten 11% korotukset jo nyt poskettomiin hintoihin tulossa!

Työssäkäyvä mieheni maksaa muuten nytkin 150€/kk lipustaan. Palkka ei jostain syystä nouse samaa tahtia kuin lipun hinta!

Vierailija
8/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos metrossa olisi lippuportit kuten monissa kaupungeissa hintaa voisi laskea , koska nyt suuri osa kulkee liputta

Mäkään en ymmärrä, miksei portteja hommata. Luulisi olevan suht helppoa ja liputta matkustaminen tippuisi käytännössä nollaan.

Vierailija
9/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimetron rakentamisessa ei ennestäkään ollut mitään järkeä. Etelä-Espoon asukastiheys perustelee korkeintaan Tampereen ja Turun suunnitelmien tyylisen pikaraitiotien, mutta alueelle piti silti saada kallein ja raskain mahdollinen raideliikennejärjestelmä eli kokonaan maanalainen metro. Edes maanpäällinen metro Itä-Helsingin tyyliin ei kelvannut.

Ruoholahden ja Kivenlahden välisen metron hinnalla eli 2 miljardilla saisi 200 kilometriä pikaraitiotietä.

Vierailija
10/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos nyt seutu maksaa opiskelijalle 50 niin paljon se jatkossa maksaa?mä oon ainakin tosi köyhä nytten kun opiskelen...

Vierailija
11/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton ja sen pitokustannusten hinnalla maksaa aika monta matkalippua, eli jos ei enää ole varaa ajaa julkisilla, niin ei ole varaa autoonkaan.

Kyse on hintalaatusuhteesta, ei pelkästä hinnasta. Autoa voi käyttää muutkin ja se kulkee kun itse haluaa. Jos muukin kulkee samalla autolla voi hinta olla sama tai jopa alempi.

Nyt tulee markkinoille kuukausittain vuokrattavia autoja. Niille on varmasti kysyntää näiden korotuksien jälkeen.

Vierailija
12/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no jos nyt seutu maksaa opiskelijalle 50 niin paljon se jatkossa maksaa?mä oon ainakin tosi köyhä nytten kun opiskelen...

reilu 61€

Vierailija
13/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva juttu joo. Kun VR alensi eläkeläisalennuksensa, minua lohdutettiin sanomalla että HKL kuljettaa vielä suht edullisesti. Nyt on sitten 11% korotukset jo nyt poskettomiin hintoihin tulossa!

Työssäkäyvä mieheni maksaa muuten nytkin 150€/kk lipustaan. Palkka ei jostain syystä nouse samaa tahtia kuin lipun hinta!

Minne matkustaa ? Seutulippu maksaa n 100 e

Joskus kannattaa muuttaa lähemmäksi töitä.

Vierailija
14/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

61?aika paljon :( voihan....

Vierailija
15/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää aloite metroporteista, allekirjoitan varmasti. https://www.kuntalaisaloite.fi/fi

Vierailija
16/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Mainitsemattakaan siitä insinööritaidon ja älyn supernäytteestä, että metroasemista tehtiin jo valmiiksi liian lyhyet suhteessa junien pituuksiin. Ja taas artisti maksaa.

Kyllä on hölmöläisten hommaa taas.

Vierailija
17/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne matkustaa ? Seutulippu maksaa n 100 e

Joskus kannattaa muuttaa lähemmäksi töitä.

Matkustaa kehyskunnasta Helsinkiin töihin. Eikä tosiaankaan kannata muuttaa lähemmäs, koska pk-seudun vuokrat ovat poskettomia!

Vierailija
18/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraako tästä metrosta oikeasti mitään hyvää?

Vierailija
19/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähijunien vyöhykelippujen 50 prosentin eläkeläisalennus ole mihinkään poistunut.

Vierailija
20/78 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seuraako tästä metrosta oikeasti mitään hyvää?

Jos inhoaa virikkeitä ja katselee merimaiseman sijaan mieluummin pimeää kallioseinää niin sitten kyllä seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi