Naisten aika kantaa kortensa kekoon
Naisilla on tänä päivänä miehiä parempi koulutus ja arvelevat olevansa miehiä älykkäämpiäkin. Miksi naiset silti itsekkäästi tuhlaavat aikansa humpuukiblogeihin ja muotihömpötyksiin eivätkä ota johtajan roolia paremman yhteiskunnan aikaansaamiseksi?
Teitä naisia tarvittaisiin ensimmäistä kertaa toden teolla Suomen historiassa nyt kun miehet on syrjäytetty ja työnnetty nurkkaan häpeämään omaa miehuuttaan. Mutta voi voi kun kukaan ei tulekaan paikkaamaan syntynyttä valtatyhjiötä. Suomen kohtalo tulee olemaan vuosikymmenestä toiseen jatkuva kitukasvu, ensimmäinen vuosikymmen jo takana.
Kommentit (33)
Olen mielestäni kantanut korttani kekoon aloittaessani työnteon jo 16-vuotiaana (siis kohta 40 vuotta), maksamalla veroni ja kasvattamalla uusia veronmaksajia tähän yhteiskuntaan. Kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta opiskeluun, eikä jokaisessa ammatissa voi yletä johtoryhmään -- eikä kaikki sitä edes halua.
Mutta siinä mielessä aloittaja on oikeassa, että naisia tarvitaan lisää johtotehtäviin. Katsoisi vaan peiliin, ja toteaisi suurimman esteen olevan siellä, eli miehet. Ugh, olen puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siinä mielessä aloittaja on oikeassa, että naisia tarvitaan lisää johtotehtäviin. Katsoisi vaan peiliin, ja toteaisi suurimman esteen olevan siellä, eli miehet. Ugh, olen puhunut.
Höpöhöpö, aina on näköjään vika muissa. Minäkin syytän yhteiskuntaa siitä, etten ole presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Olen mielestäni kantanut korttani kekoon aloittaessani työnteon jo 16-vuotiaana (siis kohta 40 vuotta), maksamalla veroni ja kasvattamalla uusia veronmaksajia tähän yhteiskuntaan. Kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta opiskeluun, eikä jokaisessa ammatissa voi yletä johtoryhmään -- eikä kaikki sitä edes halua.
Ei ne miehet sinua ole siellä estämässä. Ura, kokemus, koulutus, ihan omia valintojasi. Muumilaulut eivät riitä johtajanpallille pääsemiseen.
Naiset jotka sanovat miesten estävän tekemästä valintoja elämässään niin voisitteko tarkentaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, aina on näköjään vika muissa. Minäkin syytän yhteiskuntaa siitä, etten ole presidentti.
Niin kauan kuin miehet keskenään valitsee johtajia, niin useimmiten valituksi tulee mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin miehet keskenään valitsee johtajia, niin useimmiten valituksi tulee mies.
Käy jossain naisvaltaisessa työpaikassa jossa vaikka äänestetään henkilökunnan edustaja niin eiköhän se ainoa mies ole pakotettu johtamaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Jumitat 80-luvun feministi-iltamien jutuissa? Kyllä paikka menee tänä päivänä pätevimmälle hakijalle, ei sukupuolielimille. Paitsi sukupuolentutkimuslaitoksella yliopistolla ja muissa kiintiösuojatyöpaikoissa naisille.
Väittäisin, että suurin osa 25-35 vuotiaista naisista on menetettyä kauraa tässä suhteessa.
Sen turhanaikaisempaa sakkia ei historiassa ole nähty. Pelkkää selfietä ja belfietä, päässä ei muuta kuin hiuslisäkkeitä, tekoripsiä ja ankkahuulet. Vastuuttomuus, tietämättömyys ja kuluttaminen on heidän antinsa maailmalle.
Vanhempien naisten ja kasvavien tyttöjen vastuulle jää yhteiskunnan rakentaminen ja siinä hyödyllisesti toimiminen ja vaikuttaminen.
Näistä tytöistä kyllä olen huolissani, sillä heillekin markkinoidaan samaa viihteellistä ja tyhjänpäiväistä höttöä kuin vanhemmille sisarilleen, mutta uskon, että globaali rauhattomuus on kasvattanut heistä vähän realistisempia ja järkevämpiä kuin mitä nämä merkkikassi-Almat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne miehet sinua ole siellä estämässä. Ura, kokemus, koulutus, ihan omia valintojasi. Muumilaulut eivät riitä johtajanpallille pääsemiseen.
Tämä on taas tämä muumilaulu-sormiväri-tyyppi joka parkuu joka toisesa ketjussa. Häneltä on ilmeisesti jäänyt peruskoulussa historian ja yhteiskuntaopin tunnit väliin koska ei ymmärrä sellaisia asioita kuin yhteiskunnan rakenteet ja toimintakulttuurit. Johtajanpaikoille valitaan yleensä miehiä (poikkeuksena sote-ala, joka on ammattien segregaatiossa jätetty naisille). Viime aikoina on puhuttu ns. ajokoira-tyyppisistä johtajista jotka ovat pitkiä, hyväkuntoisia ja komean ulkonäön omaavia miehiä. Naiset ja huonokuntoiset, lyhyet ja lihavat miehet jäävät rannalle ruikuttamaan yritysjohtajia valittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas tämä muumilaulu-sormiväri-tyyppi joka parkuu joka toisesa ketjussa. Häneltä on ilmeisesti jäänyt peruskoulussa historian ja yhteiskuntaopin tunnit väliin koska ei ymmärrä sellaisia asioita kuin yhteiskunnan rakenteet ja toimintakulttuurit. Johtajanpaikoille valitaan yleensä miehiä (poikkeuksena sote-ala, joka on ammattien segregaatiossa jätetty naisille). Viime aikoina on puhuttu ns. ajokoira-tyyppisistä johtajista jotka ovat pitkiä, hyväkuntoisia ja komean ulkonäön omaavia miehiä. Naiset ja huonokuntoiset, lyhyet ja lihavat miehet jäävät rannalle ruikuttamaan yritysjohtajia valittaessa.
Uhriutuminen ja parkuminen pahasta patriarkaatista ovat sinun cv:si erityisosaamiset, eikö niin?
Ei ole ihme jos et johtajanpaikkaa ole saanut.
Luulen, ettei Ap tarkoittanut av-mammoja. Niiden on parastakin pysyä neljän seinän sisällä. Kantavat sillä parhaiten kortensa kekoon.
Eipäs yleistetä. On meitäkin naisia, jotka pyrimme vaikuttamaan asioihin.