Mitä olit tekemässä kun huomasit synnytyksesi alkavan?
Kommentit (55)
Ekassa olin menossa nukkumaan, toisessa olin nukkumassa.
Nukkumaan mennessä alkoi supistukset niin, ettei nukkumisesta tullut mitään. Siinä vaan odottelin, koska tihenevät tarpeeksi.
Lapsivesi meni yöllä, eli silloin nukuin. Mutta ei se synnytys siitä mihinkään käynnistynyt, vaan käynnistettiin 1,5vrk myöhemmin.
Ekan kohdalla sairaalassa, sovittu sektio.
-25
Esikoisen lapsivedet menivät Citymarketin kosmetiikkaosastolla, olin ihan hätääntynyt ja soitin miehelle melkein itku kurkussa :D Myyjänä ollut rouva tuli rauhoittelemaan ja onnitteli tulevasta lapsesta. Ihana myyjä, jäi positiivisesti mieleen ja onnistui todellakin rauhoittanaan nuoren ensikertalaisen mielen.
Kuopuksen kohdalla olimme sairaalassa jo valmiina.
En ole sitä koskaan mistään huomannut. Asia on kerrottu minulle. Molemmat synnytykset käynnistettyjä.
Ekasta nukkumassa, tosin kello oli jo kuus aamulla. Tokasta nukkumassa myös, aamuyö ja monta tuntia yritin väkisin nukkua kymmenen minuutin pätkissä :D sit luovutin ja myönsin et ei tuu unista mitään, pakko synnyttää.
Nukkumassa, molemmilla kerroilla. Kumpikin syntyi päivällä.
1. lapsi
Istuin vessanpöntölle ja huomasin, että lapsivettä tuli wc-paperiiin. Haistelin sitä varmistaakseni.
2. lapsi
Lapsivedet menivät poksahtaen, kun olin menossa nukkumaan.
3. lapsi
Lapsivedet menivät, kun käänsin yöllä kylkeäni.
Koiran kanssa oltiin koirapuistossa kun rupesi supistamaan sillee ettei meinannut kotimatkasta tulla mitään
Olin ketarat levällään lääkärin tutkimuspöydällä, kun lääkäri ilmoitti että sinua muuten supistaa, huomaatko. No, ennen sitä tutkimusta ne oli selkäkipuja, sen jälkeen kunnon supistuksia. Eikä sitä sitten enää saatukaan pysäytettyä.
Ensimmäisellä kerralla olin valvonut keskiyön yli ja katsonut Chuck Norris -leffaa. Olisinpa tiennyt että synnytys käynnistyy, olisin voinut saada siinä ainakin kolme tuntia unta palloon...valvoin sitten kolme vuorokautta. Synnytys alkoi vesien menolla, vasta sitten tulivat supistukset.
Toisella kerralla olin sairaalassa odottelemassa käynnistymistä, lueskelin muistaakseni tylsistyneenä sängyllä sairaalayökkärissä ja luin vanhaa Seiskaa kun alkoi tapahtua. Tässä synnytyksessä alku oli hienovaraisempi ja vedet menivät vasta puhkaisemalla salissa.
Vierailija kirjoitti:
Odottamassa että synnytys alkaisi. :D Ihan kotona ja käynnistämättä, mutta kipeitä supistuksia oli kolmatta päivää, joten oikein mitään muuta ei voinut tehdä.
Kerrotko vielä, miksi vesien mentyä pitää ruveta panikoimaan tuolla tavalla?
Eka synnytys kun alkoi, niin kuntosalilla. Aika nopea lähtö tuli, vaikka synnytyksessä menikin sitten vielä monta monta tuntia! Syntyi siis muutaman viikon etuaikaisena, en olisi laskettuna aikana salilla ollut huhkimassa.
Nukkumassa, kummallakin kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Sohvalla katsomassa telkkaria.
...Klo 01 yöllä. Onkohan toi yöaika jotenkin yleinen? Lauantain-sunnuntain välisenä yönä pahimpaan pikkujouluaikaan! En meinannut millään saada taksia, olin yksin kotona ja ihan valmistatumaton, kiska oli vasta rv 31.
Sä yksi joka olit kotona vesien mentyä. Mulla on käsitys, että sitten ei enää pääse ulos sairaalasta ennenkuin vauva on syntynyt, vaikka menisi pari kk odotellessa osastolla. Tulehdusriski on niin suuri, kun limatulppa on lähtenyt.
Eka käynnistettiin eli olin Naistenklinikalla odottelemassa.
Toisesta meni lapsivedet aamuyöstä laskettyna päivänä, mutta synnytys ei käynnistynyt. Hiihtelin pitkin Naistenklinikan kytäviä koko päivän ja illan, mutta mitään ei tapahtunut. Kymmenen aikaan luovutin ja valehtelematta sillä sekunnilla kun pistin pääni tyynyyn, tuli eka kipeä synnytyssupistus.
Olin värjäämässä hiuksia.. 😄