Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähystysleikkaushaavat, kauanko kesti parantua?

nalepo.
25.02.2016 |

Omasta tähystyksellä tehdystä sappirakon poistoleikkauksesta on nyt reilu kuukausi (vajaa viisi viikkoa). Kyljen kahdessa haavassa ei ole enää ollut kipuja, särkyä on navassa ja rintojen alla olevassa haavassa.

Kauanko teillä on kestänyt, että tähystyshaavat/arvet ovat kokonaan parantuneet, ja säryt lakanneet? Yksilöllistähän se on.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa mennä suhkoht normaalisti, mitä olen muilta kuullu.

Vierailija
2/7 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei :)

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kokemuksia?

-Ap

Vierailija
4/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla tähystettiin polvi, niin taisi mennä ihan vaan muutama päivä. Myös multa on poistettu sappirakko ja kolme haavoista parani hyvin noin kuukaudessa ja yhdellä kesti melkeen 2kk, mutta siinä oli ongelmia tikkien kanssa ja se vaikeutti paranemista.

Vierailija
5/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itse haavat parantuneet todella nopeasti ja hyvin mutta kivulias olin vielä hyvin pitkään laparoskopian jälkeen, yli 3 kuukautta. Tekivät vielä tuon kivuliaisuuden takia uuden laparoskopian, missä siivottiin vähän jotain tulehtunutta pintaa vatsasta. Tulehtuneen pinnan ei lääkärin mukaan olisi pitänyt kuitenkaan kovia kipuja aiheuttaa. Mä tosin olen eri mieltä, sillä ne kivut helpottivat uusintatähystyksen jälkeen. Tulehdusarvot oli ennen toista laparoskopiaa 86, eli koholla selkeästi mutta sairaalasta sanottiin että on ihan normaalitasolla tehdyn laparoskopian takia. Tätäkään väitettä en allekirjoita, etenkään kun siitä laparoskopiasta oli jo kulunut 3 kuukautta kun toi verikoe otettiin.

Vierailija
6/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama operaatio takana ja kyllä se noihin aikoihin meni. Ekat kovemmat treenit vedin 6 vk leikkauksesta ja siinä piti vähän vielä tukea sitä rintojen alla olevaa haavaa.

Vierailija
7/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kummempia kipuja ollut ollenkaan. Reilun viikon jälkeen raksin itse tikit pois, kun eivät sulaneetkaan niin kuin piti. Ehkä kolme viikkoa meni, kun ei kosketuksessakaan tuntunut mitään. Paraneminen on kyllä yksilöllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi