Huutonetis H&M:n euron paitoja :)
niitä mitä kuvastosta saa nyt kaks kpl ja euron kpl. Näytti olevan jo 5e yhden paidan hinta huutonetissä...
Kommentit (24)
+ monesti ostat " siinä sivussa" jotain muutakin.. Tähänhän postimyynti perustuu..
Sehän on täysin laillista myydä huutonetissä voitolla. Hinnan määrää yksin huutajat.
Kuvitteletko todella, että myyjillä on joku vastuu huolehtia siitä, että mistään maan kolkasta kyseistä tuotetta ei saa halvemmalla????
ja eikös se huutonettikin ole periaatteessa kirppari, eli käytetyn tavaran myyntipaikka eikä mikään " eurolla sisään, kahdella ulos" bisnes joillekin höynäyttäjille?
ja jos aidosti huutotilanteessa sitten hinta nousee, niin kaikki varmaan ovat tyytyväisiä.
mutta jos jätetään kertomatta mistä ja milloin ja mihin hintaan tuote on aluperin hankittu, niin on se vähintään epäreilua.
tosin en itse ikinä huutaisi mitään h&m tuotteita, no ehkä osana suurempaa ja kokonaisedullista vaatepakettia ehkä.
toivottavasti kukaan ei lankea noihin kohteisiin!
Eli ostan aina -70-90%alesta, käytän ja myyn huudossa ja saan aina omani takaisin ja enemmän ; )
Hui, hirttäkää!
vai laitoitko jo lähtöhinnan niin suureksi, että varmasti pääsit voitolle?
Mielestäni huudoilla (oikeilla, eikä vedätysnimimerkeillä tehdyillä) nousseet hinnat ovat ok (jos siis tuotteesta on annettu oikeat tiedot alunperin), mutta liian korkea lähtöhinta on väärin, vaikka joku höynähtäisi ostamaankin, hän ei silloin ole ollut asioista tarpeeksi perillä (ja katuu jos/kun todellinen tilanne hänelle joskus selviää).
Joskus tietysti voi olla alestakin ostettu jonkun todella himoama tuote, joka on mennyt ohi suun, ja silloin tietysti on valmis maksamaan siitä vähän enemmänkin. Mutta aika poikkeuksellista se kai on...
Tajusitte varmaan että olen tosi tarkka siitä mitä itse huuto.netistä ostan (ja etenkin millä hinnalla). Ne on olleet tuotteita jotka ovat loppu kaupoista (esim. jotain oman lapsuuden kirjoja), puuttuvia osia tai merkkituotteita edullisesti.
äidit, jotka myy valtavasti uutta vaatetta laput kiinni.
T. se joka " tienaa" huutonetissä vaikkei se ole pyrkimys
Mitä väliä sillä on jos joku tienaa? Kyllähän nuo kaikki kauppiaat ottavat välistä eikä kukaan saarnaa. Ja jos huutaa esim. paidasta sen 5 ¿ ja on tyytyväinen niin mitä väliä sillä on, jos myyjä on ostanut sen 4 ¿ tai 10 ¿? Pääasia on, että kumpikin tyytyväisiä ja tuote luvattua laatua.
kirpputorimaisessa toiminnassa onkin kyse käytettyjen tavaroiden myynnistä, varsinaiseen kaupan- ja voitontekoon on ihan eri areenat, voi vaikkapa perustaa oman kaupan (jossa myy käytettyjä tai uusia vaatteita) jossa kaikki ymmärtävät että tavoitteena on voitonteko.
kirpputorin perusidea on lähinnä myydä itselle tarpeettomat tavarat edullisesti muille. jos hinnat nousee pilviin, koko idea kärsii.
yksittäiset hintahuiput on ok, silloinhan kyseessä on syystä tai toisesta haluttu tuote, mutta säännöllinen uusien erittäin halvalla ostettujen myyminen eteenpäin nimenomaan voittoa silmällä pitäen alkaa lähestyä jo ammattimaista toimintaa.
Vierailija:
yksittäiset hintahuiput on ok, silloinhan kyseessä on syystä tai toisesta haluttu tuote, mutta säännöllinen uusien erittäin halvalla ostettujen myyminen eteenpäin nimenomaan voittoa silmällä pitäen alkaa lähestyä jo ammattimaista toimintaa.
koko kirpparitoiminta menettää uskottavuutensa, kun ostajat huomaavat tulleensa petetyiksi joidenkin voitontavoittelijoiden takia.
esimerkki: kävin itse paljon myyrmäen kirpputorilla. olin pannut merkille siellä yhden myyjän useampaan kertaan, mutten mitään ostanut. kerran sitten kuitenkin sorruin, omaa tyhmyyttäni, ostamaan todella pahasti ylihinnoiteltuja leluja. ihan siis oma moka, tuolloin minulla ei ollut oikeaa käsitystä noiden lelujen hinnasta tai lelujen kirpparihinnasta yleensä.
tuosta jäi kuitenkin niin paha maku suuhun, etten sen koommin ole ko. kirpparilla käynyt.
Itse en osta huudosta kun keräilyharvinaisuuksia (joiden hintaa en sinänsä paljon katso). Omat tuotteet menee kovilla hinnoilla, syystä, että pidämme niitä huolella ja hetken aikaa (yleensä 1 lapsen vaatteita). Tämä ei ole tarkoitus, mutta pelin henki kun näköjään on se! Itse olen kirppisten koluuja 80-luvulta ja silloin 1 markka oli kova sana kirppiksellä, mykyään 5 on ihan pilipali raha ja se on toki sääli!
Menee vähän aiheen vierestä mutta menköön!
Itse en myy uutta tuotetta kuin siinä tapauksessa, että tuote on ostettu omaan tarkoitukseen mutta jostain syystä jäi käyttämättä (näinkin käy)!
Siellähän on täysin laillista myydä myös uutta tavaraa, paljon myyjinä on myös firmoja (ei nyt välttämättä vaatepuolella). Paljon järkevämpihän se on ebayn tapaan toimivana, jolloin mahdollisuus on myös uuden tavaran ostoon. Vielä kun saisi " osta heti" -tyyppisen mahdollisuuden käyttöön.
Antaa toisten tienata. Tuskin he pääsevät kaatamaan tätä " kirpputorin perusideaa" kuitenkaan, vai mitä? Tuskin käytettyjen vaatteiden hinnat koskaan nouse pilviin. Kyllä me kuluttajat aika pitkälle määräämme sen hinnan mitä olemme valmiita maksamaan...
Vierailija:
Antaa toisten tienata. Tuskin he pääsevät kaatamaan tätä " kirpputorin perusideaa" kuitenkaan, vai mitä? Tuskin käytettyjen vaatteiden hinnat koskaan nouse pilviin. Kyllä me kuluttajat aika pitkälle määräämme sen hinnan mitä olemme valmiita maksamaan.../i]
Minusta siksi onkin tärkeää käydä tätä keskustelua, täällä ja kaikkialla muualla, ja lisätä kuluttajien hintatietoisuutta, näin se hinta sitten määrittyy oikealle tasolle.
Mutta ei muuta minun käsitystäni. Varmaan siksi, että itse koluan Huuto.Netissä juuri noita uusia tai melkein uusia tuotteita ja olen valmis maksamaan hyvinkin välittämättä siitä mitä myyjä on siitä maksanut. Pääasia, että itse olen tyytyväinen hinta/laatu-suhteeseen!
Minusta ärsyttävämpää Huuto.Netissä ostaa kuvan sekä kuvauksen mukaan hyvänäköinen paita edulliseen hintaan ja todeta se sitten nukkaiseksi tai muuten " virheelliseksi" . Käyttämättä jää ja myös kaivelemaan jää.. Ja aika työlästä lähtee palauttelemaan muutaman euron paitaa enkä yleensä viitsi nähdä vaivaa...
Siksi varmasti maksaa ihan mielellään vähän enemmänkin kuin alkuperäisen vaatteesta, jota ei muuten saisi.
kai tuollainen jälleenmyynti suurella voitolla on kielletty?
ja en kestä noita jotka tulee tänne piipittämään " se on tyhmä joka maksaa" , kun on kaikkien edun mukaista että kirppareilla, netissä ja huutonetissä hintataso on edullinen ja järkevä.
Tuommoiset uuden tavaran eteenpäin kalliimmalla myyvät pilaavat koko idean.
Miksei huuto.netissä ole mitään " kommentoi asiallisesti tätä kohdetta" paikkaa, jossa voisi kertoa jos hinta on alunperinkin ihan poskellaan.