Maailman helpoin lapsiperheen ruoka!
Keksin maailman helpoimman ruuan, ja varmasti maistuu koko perheelle.
Broilerin hunajamarinoidut suikaleet paistetaan pannussa, ja kaadetaan tavallista ruokakermaa päälle, kastike on valmis. Lisäksi makaroonia tai riisiä. :) Aikuiset voi itse lisätä mausteita jos tahtoo, itse syön ihan ilmankin.
Kommentit (48)
Saatana mitä kermaperseitä taas täällä. Avaat parit hernekeittopurkit ja sitten vaan lapioitte sitä ruokaa suuhun. Jälkeenpäin voi juoda vettä lasista ja sitten pomppia ja hölskytellä se keitto mahassa, että alkaa pierettämään iloisesti.
Vähän parempi koostumus tulee kanasuikaleihin kun ostaa kokonaisia fileitä ja niitä sitten pilkkoo pienemmiksi.
Valmiiksi marinoidutkaan ei ole silloin ihan mössöä. Itse paistelen noita siten että lisään vettä sitten kun ovat vähän ottaneet pintaan väriä. Ensin vaikka desi niin irtoo pannun pinnasta hyvät maut mukaan, sitten laitan kannen päälle ja lämpöä pienemmäksi ja lisään jonkun ajan päästä lisää vettä. Siihen sekaan kivoja mausteita (suolaa ei tarvi jos on marinoituja), rakuunaa, mustapippuria.. Sitten loppuvaiheilla lisään vähän kermaa sekaan. Tulee kiva koostumus ja väri kastikkeeseen. Eikä ole sitä ruokakermaa kovinkaan paljon.
Ja meillä on sitten tuoretta salaattia ruoan kanssa. Siinä se kasvisosuus.
Iskä vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se lasten sairastelu johdu jostain muusta kuin liemikuutioista ja ruokakermoista...
Kuinka moni lapsi nykyään ulkoilee 2h päivässä suositusten mukaan? Harva. Se on korvattu peleillä ja ipadeilla sun muilla jotka tekee varmasti jokaisesta passiivisen.
Ja siihen vielä päälle lisäaineet+muut...Sekä, että näillä laitteilla pelaillaan yömyöhään.
Eiköhän se ruoka ole osa syy siinä missä liikkumattomuuskin.
Lapsi, kun tarvitsee terveellisen ruokavalion, liikuntaa ja riittävästi lepoa!
Mihin "lisäaineisiin" viittaat? Olen tässä viime aikoina pannut merkille, että "lisäaineet" ovat vähän samanlainen juttu kuin "negatiiviset värähtelyt" ja "toinen ulottuvuus". Niillä voi selittää kaikenlaista, mutta jos kysyy mitä tarkalleen ottaen tarkoitat olet ikävä ihminen...
Kai nyt jokainen tajuaa, että "lisäaineet" eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä? Vai miten myrkyllisiä ovat mielestäsi vaikka E300, E330 tai E941 ovat?
Pakkausseloste kannattaa lukea ihan oman terveyden vuoksi. Lisäksi kannattaisi yrittää ymmärtää mitä siinä sanotaan.......
Lisäaineet, väriaineet... just name it. Jos lapsella vähänkään ihottumaa, atopiaa tai allergiataipumusta (tuntuu olevan yleistä) marinoidut lihat ja liemikuutiot syytä jättää kauppaan. Omakohtaisena kokemuksena voin kertoa, että kattavista allergiatesteistä huolimatta kaikkia ruoka-aineallergioita tuntuu olevan mahdoton testata ja meillä tulee atoopikollemme ihottumaa juuri noista päivän parin viiveellä.
Meillä on aina varalla paketti maustamattomia kanasuikaleita ja kuohukermaa. Kiireessä helppo ja nopea valmistaa. Kylkeen salaattia/vihannespaloja ja jälkkäriksi hedelmä. Voisi huonompaakin olla.
Oliko tää muka uusi juttu? Missä kasvikset? Laita uuniin juureksia, vielä helpompi.
Hieman hurskastelua mielestäni vastauksissa :) Kyllä meillä yksi yleinen arkiruoka on paistettu kana + riisi + kerma, kana on siis pilkottu pieneksi että taaperon on helppo syödä. Lapseni syövät todella paljon hedelmiä ja vihanneksia, mutta aina en jokaisen lämpimän ruoan kanssa tarjoa salaattia tai edes niitä kurkkuviipaleita.
Aina näitä keskusteluja lukiessa ihmettelen kuka niitä valmisruokia, nakkeja ja marinoituja broilerinfilesuikaleita (joita kaupat on pullollaan) syö, kun täällä kaikki tekee alusta alkaen kaiken itse ja noudattaa lautasmallia joka ikisellä aterialla.
Puhumattakaan oikeinkirjoitustaidosta ja yhdyssanojen hallinnasta. Nih! Surkeeta on! :D