Maailman helpoin lapsiperheen ruoka!
Keksin maailman helpoimman ruuan, ja varmasti maistuu koko perheelle.
Broilerin hunajamarinoidut suikaleet paistetaan pannussa, ja kaadetaan tavallista ruokakermaa päälle, kastike on valmis. Lisäksi makaroonia tai riisiä. :) Aikuiset voi itse lisätä mausteita jos tahtoo, itse syön ihan ilmankin.
Kommentit (48)
Laita vähän öljyä (esim auringonkukka, rapsi) pannulle ja siihen ne hunajamarinoidut, ei oo meillä kertaakaan silleen palanut ja maku on hyvä. :)
Mitä v'tun kukkahattuja te kaikki ootte, itse en nää mitään pahaa jos lapsi kerran viikossa syö ruuassa ruokakermaa, syöhän se myös karkkia ja juo limuja ja sokerimehuja yms epäterveellistä, tossa ruokakermassa ei sentäs oo sokeria. :D
Eiköhän se lasten sairastelu johdu jostain muusta kuin liemikuutioista ja ruokakermoista...
Kuinka moni lapsi nykyään ulkoilee 2h päivässä suositusten mukaan? Harva. Se on korvattu peleillä ja ipadeilla sun muilla jotka tekee varmasti jokaisesta passiivisen.
Vierailija kirjoitti:
Niinkun ap sanoi, siihen voi lisätä mausteita, harvempi lapsi kuitenkaan tykkää kovin mausteisesta ruuasta...
Missä kirkossa se on kuulutettu että lapset eivät pidä mausteista? Se, että sinä olet niin päättänyt ja tarjoat muksuillesi mautonta mössöä ei tarkoita että lapset eivät pitäisi maustetusta ruuasta. On laiskuutta olla tarjoamatta lapsille erilaisia makuja joihin tutustua.
Eikä sillä päiväsafkalla tartte olla niin paljon vihannesta tai salaatteja kun välipalaksi vetää sen päivän suosituksen.
No täällä yksi mamma nostaa kättä pystyyn.Meillä syödään ruokasuositusten mukaan ja ulkoillaan 2 tuntia päivässä.Poikkeus siivouspäivänä kerran viikko jolloin ollaan sisällä ja syödään mäkkiä tai pizzaa...
Mut sitä en pysty käsittämään varsinkin näin hotelli ja ravintola-alan koulun käyneenä miten ihmisten ruoanlaitto taito voi olla noin surkeaa!
Tää on mun äidin parempi resepti. Voi laittaa kyllä maustettua ruokakermaa
Lapsena syötiin usein makaronia ja jauhelihaa. Kun pyysin lisää kasviksia, laittoi pussin sekavihanneksia kastikkeeseen. Keitettiin mössöksi
Itse olen vähän muuttanut tyyliä. Esim ei koskaan mitään valmiiksi marinoitua. Reseptejä voi myös hyödyntää. Ja lapsetkin syö mausteita.
Vierailija kirjoitti:
Iskä vaan kirjoitti:
Jalostettu versio. Helppo. Hyvä.
1 iso paprika
1 tlk (326 / 285 g) maissia
3 ½ dl pitkäjyväistä riisiä
450 g hunajamarinoituja broilerin fileesuikaleita
8 dl vettä
1 kanaliemikuutio
2 prk (à 2,5 dl) Valio Crea® ruokakermaa Kolme juustoaKuutioi paprika. Valuta maissi. Mittaa riisit isoon (vähintään 3 1/2 l), voideltuun vuokaan. Lisää paprikakuutiot, maissi ja broilerifileesuikaleet. Sekoita ainekset. Liuota kiehuvaan veteen liemikuutio. Lisää juustokerma. Kaada nesteseos vuokaan ja sekoita vielä.
Paista uunissa 200 asteessa n. 1 tunti.
Liemikuutioita ja mausetttuaruokakermaa. Ei mikään ihme, että lapset sairastavat paljon ja ovat levottomia.
Valitettavasti halla vei luomuporkkana-ja perunasatomme lähes kokonaan. Äpylikin sai häädön taloyhtiöltä kun kuulemma parvekkeella ei saanut pitää lehmää. Sika vietiin jo viime vuonna. Puluja en oo uskaltanut itse metsästää kun virkavalta ei tykkää haulikolla paukuttelusta kaupungin keskustassa.
Kattelin tosta piruuttani kun hiihtolomalla on aikaa notta mitä noissa meidän Reformin kanaliemikuutioissa on:
Suola, hiivauute, tärkkelys* (peruna*, maissi*), kananrasva 5 %*, kananlihajauhe 3 %*, kovettamaton kasvirasva* (palmu*), raakaruokosokeri*, selleri*, sipuli*, kurkuma*, persilja*, lipstikka*.
Kerrohan nyt vatipää missä kohtaa ne myrkyt tuossa listassa on?
Ja kun kerran asiantuntija olet niin kerro nyt myös juustokerman myrkyistä.
Vierailija kirjoitti:
No täällä yksi mamma nostaa kättä pystyyn.Meillä syödään ruokasuositusten mukaan ja ulkoillaan 2 tuntia päivässä.Poikkeus siivouspäivänä kerran viikko jolloin ollaan sisällä ja syödään mäkkiä tai pizzaa...
Mut sitä en pysty käsittämään varsinkin näin hotelli ja ravintola-alan koulun käyneenä miten ihmisten ruoanlaitto taito voi olla noin surkeaa!
Yhdyssanat ihmetyttää näin lukion käyneenä
Järkyttykää, meillä syötiin eile valmiiksi marinoitua kalaa paistettuna, sekoitettiin makaroniin ja juustoruokakerma päälle. Eikä kukaan meistä ole edes ylipainoinen, päinvastoin! Ennen ruokaa luisteltiin 1,5h.
Lapsetkin ovat jo 3v hiihtäneet kilometrin suuntaansa kun ollaan hiihtoretkillä käyty! Eväinä ollut kamalaa kuumaa kaakaota, ihan siitä sokerikaakaojauheesta! APUA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdyssanat ihmetyttää näin lukion käyneenä
No jos sua ne ihmetyttää niin tietoa löytyy varmasti vaikkapa netistä!Menepä etsiskelemään!Tsemppiä sulle!
Ehkä nyt oli vähän aiheeseen liittymätöntä mutta kiva kun kysyit!:)
Ei minua mikään terveellisyys tässä ihmetytä, vaan se miten ihmiset tekevät niin mautonta ruokaa. Todella pienellä vaivalla, ihan vaan mausteiden käytöllä, ruuasta saa hyvää ja maukasta. Valmiiksi marinoidut broilerit ja ruokakerma :O Ei vaan mene omaan jakeluun sitten millään...
Kattokaa Nigellaa...Se tekee todella helppoa ruokaa ja maukasta ja pienellä vaivalla.Jotkut ihmiset vaan sattuu olemaan niin tumppuja että ei onnistu millään ruoan laitto,se ihmetyttää.Loihdin ihan joka päivä omasta päästäni herkkuja koska osaan miettiä mitkä maut sopivat yhteen ja millä ruoasta saa hyvää.
Satun vaan olemaan niin mainio ruoan laittaja joten tälläinen kana-maustettu kerma sötky kammottaa.
Ja kuka ihme paistaa marinoidut kanat huuhtomatta?Ja jos ne laittaa kuten pitäisi eli huuhtoen marinadin pois,on hävikki valtava!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se lasten sairastelu johdu jostain muusta kuin liemikuutioista ja ruokakermoista...
Kuinka moni lapsi nykyään ulkoilee 2h päivässä suositusten mukaan? Harva. Se on korvattu peleillä ja ipadeilla sun muilla jotka tekee varmasti jokaisesta passiivisen.
Ja siihen vielä päälle lisäaineet+muut...Sekä, että näillä laitteilla pelaillaan yömyöhään.
Eiköhän se ruoka ole osa syy siinä missä liikkumattomuuskin.
Lapsi, kun tarvitsee terveellisen ruokavalion, liikuntaa ja riittävästi lepoa!
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa Nigellaa...Se tekee todella helppoa ruokaa ja maukasta ja pienellä vaivalla.Jotkut ihmiset vaan sattuu olemaan niin tumppuja että ei onnistu millään ruoan laitto,se ihmetyttää.Loihdin ihan joka päivä omasta päästäni herkkuja koska osaan miettiä mitkä maut sopivat yhteen ja millä ruoasta saa hyvää.
Satun vaan olemaan niin mainio ruoan laittaja joten tälläinen kana-maustettu kerma sötky kammottaa.
Ja kuka ihme paistaa marinoidut kanat huuhtomatta?Ja jos ne laittaa kuten pitäisi eli huuhtoen marinadin pois,on hävikki valtava!
Kun on vähän ansioita pitää päteä vaikka sitten sillä ettei syö marinoitua kanaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on vähän ansioita pitää päteä vaikka sitten sillä ettei syö marinoitua kanaa....
Mitä mää päden?Tunneksää mua?Kyllä meillä syödään marinoitua kanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän pätemistä siinäkin taas on? Olen itse todennut sen niin monta kertaa, että ilman marinadia broilerista saa sellaista kuin itse haluaa eikä joudu syömään tietyn makuista broileria. Ei kai tällainen asia ole pätemistä??? Ja millä tässä pädetään??? Avaa vähän ajatustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siihen vielä päälle lisäaineet+muut...Sekä, että näillä laitteilla pelaillaan yömyöhään.
Eiköhän se ruoka ole osa syy siinä missä liikkumattomuuskin.
Lapsi, kun tarvitsee terveellisen ruokavalion, liikuntaa ja riittävästi lepoa!
Mihin "lisäaineisiin" viittaat? Olen tässä viime aikoina pannut merkille, että "lisäaineet" ovat vähän samanlainen juttu kuin "negatiiviset värähtelyt" ja "toinen ulottuvuus". Niillä voi selittää kaikenlaista, mutta jos kysyy mitä tarkalleen ottaen tarkoitat olet ikävä ihminen...
Kai nyt jokainen tajuaa, että "lisäaineet" eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä? Vai miten myrkyllisiä ovat mielestäsi vaikka E300, E330 tai E941 ovat?
Pakkausseloste kannattaa lukea ihan oman terveyden vuoksi. Lisäksi kannattaisi yrittää ymmärtää mitä siinä sanotaan.......
Soitto pizeriaan on vielä helpompi
Minusta marinoitujen lihojen ostaminen on rahanhukkaa, sillä se marinadi lasketaan mukaan siihen painoon
--> 500gramman pakkaus lihaa sisältää tuon verran lihaa, vastaava versio marinadilla sisältää lihaa paljon vähemmän.
Marinadin tekeminen ei ole vaikeaa, käytännössä sekoittaa esim. oliiviöljyyn mausteita/yrttejä/hunajaa/valkosipulia.
Minulle suurin syy ostaa ns. puhdasta ruokaa (ei eineksiä, ei marinadeja) on se että haluan tietää mitä syön. Useimmissa "jalostetuissa" tuotteissa ongelmana on se että ne tehdään mahdollisimman halvalla
--> marinadissa ei ole esim. hyvää oliiviöljyä (tai edes hyvää rypsiöljyä), vaan ns. halvinta mahdollista (palmu-)öljyä.
Uskon että ihminen rakentuu siitä mitä hän syö, jos ruoka mitä syö on terveellistä (=mahdollisimman vähän käsiteltyä ja hyvistä raaka-aineista) niin ihminen voi paremmin mitä huonoa ruokaa syömällä.
Moni myös uskoo sokeasti mainoksiin, hyvänä esimerkkinä esim. "aamupalakeksit" ja muut vastaavat jotka esitellään terveellisinä vaihtoehtoina, vaikka ovat ihan kamalaa kuraa.
Miksi nähdä noin paljon vaivaa kun nuudelit voi syödä suoraa pussista.