Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrasopimuksen irtisanominen vuokralaisena

Vierailija
24.02.2016 |

Hei! On koittanut ensimmäisen vuokrasopimukseni irtisanomisen aika, ja ajattelin varmuuden vuoksi kysyä täältä, täytyykö jotain tärkeää muistaa sanoa/tehdä. Ilmeisesti sähköpostiviesti vuokranantajalle (yksityinen) riittää, jossa sanon, että haluan purkaa vuokrasopimuksen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä vuokranantajalta, hän ne ehdot määrittelee.

Olen itse vuokravälittäjä/vuokranantajan edustaja, ja omassa työssäni kaikkien sopimusten purkamiseksi vaaditaan omakätisesti allekirjoitettu irtisanomisilmoitus. Ilmoituksesta täytyy tulla ilmi nimi, huoneiston osoite ja irtisanomispäivämäärä. Sopimuksessasi on määritelty irtisanomisaika; useimmiten se on AHVL:n mukainen eli yksi kalenterikuukausi.

Vierailija
2/6 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees sähköposti on hyvä. Muista irtisanomisaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinsoitto vaan vuokranantajalle ja homma on sillä selvä. :)

Vierailija
4/6 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinsoitto vaan vuokranantajalle ja homma on sillä selvä. :)

Eikä ole. Ehdottomasti kirjallinen irtisanomisilmoitus.

Vierailija
5/6 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon irtisanonut aina kirjallisena. Muuta muistettavaa on ainakin sähkösopimus poikki tai siirto uuteen kämppään ja vakuutukselle sama. Postin nettisivuilla on helppo tehä muuttoilmoitus ku se menee sieltä myös maistraattiin.

Vierailija
6/6 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun ison vuokranantajan asunnossa ja täällä irtisanomiseen vaaditaan vuokranantajan oman irtisanomiskaavakkeen täyttö, allekirjoituksineen päivineen. Kaavake ladataan niiden nettisivuilta, tulostetaan, täytetään ja toimitetaan vuokranantajan toimistoon. Mitkään omat laput ei kelpaa, vielä vähemmän säpo tai puhelinsoitto.

Että kannattaa kääntyä ihan sen oman vuokranantajan puoleen ja kysyä, että miten toimitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme