Tunnetko ihmisiä, joiden yksinkertaisuus raivostuttaa sinua?
Tuntuuko koskaan, että joku ihminen ei ymmärrä mitään, vaikka rautalangasta vääntäisi... siis jos puhutaan nyt ihan ns. "normijärjellä" varustetuista aikuisista.
Kommentit (21)
Joo täällä yksi kaksinkertaimem ilomoittautuu.
Täällä kans yksi pölölö heiiii....
Heh :D ,ihania vassauksii.
Näitäkö se Ap haki?!;-)
Tunnen kyllä. Ne puupäät on todella turhauttavia tapauksia. Niille ei mene puhe perille, vaikka kuinka yrittäisi selittää ja aikataulut kusee aina, se on vakio. Silloin on ns. "hermo pinnassa".
Kyllä, 90 % ihmisistä ovat tuollaisia.
Ei mua pelkkä yksinkertaisuus rasita, jos on suht positiivinen tyyppi. Itsepäiset, ennakkoluuloiset ja omahyväiset ihmiset raivostuttavat kyllä.
Kuuntelin tänään työpaikalla "neuvottelua", jossa eräs koiranomistaja vaati saada lomansa koululaisten lomaviikoksi sen sijaan että eräs yh-äiti olisi saanut kyseisen viikon vapaaksi. Kun on ne lemmikitkin yhtä tärkeitä kuin lapset. En tiennyt itkeäkö vai nauraa, ja sama ongelma oli muillakin keskustelua kuunnelleilla.
En tunne, mutta tiedän monta puupäätä, mutta ei ne minua raivostuta kuin jonkun lyhyen hetken joskus. Turhaa energianhukkaa tuohtua sellaisille...
- Ja en kai minä itsekään itse asiassa mikään varsinainen välkky ole, mutta tervettä talonpoikaisjärkeä kyllä löytyy. Se riittää mulle, omiks varoiks...
Tanja O. Onneksi ei enää tarvitse olla tekemisissä.
Typeryys sinänsä on ok, mutta yhdistettynä itsekkyyteen ja suhteellisuudentajun puutteeseen se on joskus raivostuttavaa.
En tunne, mutta tiedän yhden. Hän on asiakkaani. Hänellä on aina jotenkin todella hämmentynyt ilme ja silmistä loistaa tyhjyys. Intonaatiokin nousee lauseen loppua kohden minkä takia kaikki hänen sanomisensa kuulostavat kysymyksiltä. Niinkuin ne yleensä ovatkin. Kukaan asiakkaistani ei työllistä mua niinkuin tämä nainen, koska hän käy suunnilleen parin viikon välein kyselemässä, että "hei olenko mä maksanut tän?" "entä tän?" "missä vaiheessa mä menen maksujeni kanssa?". Ällistyttävää, että ihminen ei itse tiedä mitä on tai ei ole tehnyt.
Ihmiset, jotka ajattelevat, että säännöt eivät koske heitä, raivostuttavat. Se ainakin tuntuu yksinkertaisuudelta.
Meidän äidille joutuu puhumaan mahdollisimman yksinkertaisesti ja vääntämään rautalangasta, koska hän ei oikeasti tajua. Ei hän osaa keskustella edes muusta, kuin juoruta toisista ihmisistä. Kiva kuunnella kotona käydessä, kun selittää kaikki työkavereiden asiat juurta jaksain: kuka on laiska ja kuka sairaslomalla ym. sellaisia asioita, jotka eivät työpaikan ulkopuolelle kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. mm. maahanmuuttovirastossa heitä on paljon. Rotat tuli esiin eilen parin ala-arvoisen youtubevideon puitteissa. Tulivat pilkkaamaan Suomalaisia.
Linkki?
Tuli vain mieleen tällainen..
Meillä töissä on eräs henkilö joka on melko ankara, vihainen, arvaamaton ja suorituskeskeinen. Taannun hänen seurassaan aina ihan idiootiksi, vaikka todellisuudessa en todellakaan ole mikään vajaaälyinen ja teen työni hyvin. Mutta melko arka olen kyllä. Jännitän ko. henkilön seuraa aina niin paljon että alan tekemään typeriä virheitä enkä välttämättä ymmärrä ohjeistusta kovin terävästi, kun kamppailen hankalien tunteiden kanssa ja menen ihan lukkoon.
Valitettavasti tunnen. Näissä on vielä se puoli että kun yrität selittää jotain asiaa miljoonatta kertaa ja lopulta et enää jaksa niin nämä pölvästit luulevat vahingoniloisena olleensa oikeassa. Asiat tehdään päin honkia neuvoista huolimatta ja sitten ihmetellään että oho mitenkäs se nyt tuollalailla. Samahan se mulle on mihin käyttävät aikaansa, mutta esim. työelämässä siihen tuhrautuu muidenkin kallisarvoista aikaa kun saa olla selittämässä ja korjaamassa jatkuvasti. Vapaa-ajalla en juurikaan moisten kanssa aikaa vietä, paitsi jos on joku sukulainen tai perheenjäsen jonka seuraa lähes mahdotonta välttää.
Aika paljon tunnen ihmisiä, jotka vaan tajuu jutut kovin hitaasti. Koettelee hermoja.
Tunnen. mm. maahanmuuttovirastossa heitä on paljon. Rotat tuli esiin eilen parin ala-arvoisen youtubevideon puitteissa. Tulivat pilkkaamaan Suomalaisia.