Kysytkö koskaan taksijonossa, onko ketään menossa samaan paikkaan, niin pääsevät samalla kyydillä?
Maksavat tietysti osuutensa. Ainakin nuoruudessa tällainen solidaarisuus oli tapana.
Kommentit (11)
Kysyn, aika useinkin. Taksimatka maksaa yksin mennessä sen 17e, onhan se helpotus jo pääsee kympillä tai jopa vitosella.
En kysy, koska moni idiootti kuvittelee, että maksan myös aloitusmaksun ja mahdolliset lisät kokonaisuudessaan, kun oma 3 km osuus on ohi.
Mä tilaan taksin etukäteen, joten en kysy. Taksijonosta en ole taksia tarvinnut. Yleensä mulla on tarve tilataksille tai sitten on lähtö lentokentälle epäinhimilliseen aikaan, jolloin taksi tulee tosiaan tilattua.
En keskustele tuntemattomien kanssa. Käytän harvoin taksipalveluja. Jos tarvitsen taksia, tilaan sen etukäteen keskuksesta, tai nappaaan lennosta. En seisoskele tolpilla.
Jos olen tolkuttomassa humalassa, saatan kysyäkin.
Yritän yleensä kysyä.
Pointtina ensinnäkin: ympäristö, toiseksi: tulee halvemmaksi, kolmanneksi: on kaikille kivempaa, kun taksijono lyhenee mahdollisimman nopeasti.
Kerran kysyin, sain jonkun pirinistin matkaseuraksi. Maksoi kyllä matkansa. Toiste en varmasti kysy.
Mä yritän välillä pummia kyytiä, kun en jaksa seistä taksijonossa. Hieman kyllä jotkut katsovat kieroon, kun tällainen varhaiskeski-ikäinen kyselee kyytiä Töölöön. Mutta yleensä on kyyti löytynyt.
Kysyn joo. Olen kysynyt myös linkkipysäkillä että soitetaanko kimppataksi jos ollaan myöhästytty linkistä. Olen aina tuolloin hiprakassa/kännissä, en ota taksia selvinpäin.
Joskus kysyn, baarista tullessa, onhan suht järkevää maksun ja auton suhteen, että samaan suuntaan menijät menevät yhdessä, ettei käy niin, että kolme taksia ajaa peräkkäin, kyydissä yksi ihminen, kaikki menevät samaan katuosoitteeseen, jokainen omaan kotiinsa.
Kyllä, jos oon omalla rahalla liikkeellä.