Vinkkejä, miten saan miehen haluamaan eron?
Mies on kuin toinen lapsi ja olen lopen kyllästynyt.. Käy töissä, minä lapsen kanssa kotona. Päivät pitkät menee omia menojaan, tulee kotiin lähinnä nukkumaan. Jos on kotona, niin ei tee mitään. Ei auta siivouksen, ruuan, lapsen hoidon kanssa jne jne. Sotkee ja odottaa, että minä tulen perässä ja siivoan hänenkin sotkut.. Ei osaa hoitaa asioitaan muutenkaan.. On kyllä ennen osallistunut, vaan enää ei kiinnosta/jaksa tehdä perheen eteen mitään. Käy töissä tienatakseen ITSELLEEN rahaa. Eli ei todellakaan ''elätä'' meitä. Minä ja lapsi elämme kotihoidontuella ja lapsilisällä, mies omalla palkallaan. Laskut maksetaan puoliksi.
Olen monesti sanonut miehelle, että haluan erota.. Ei tässä suhteessa ole mitään järkeä. Olen kuin toinen äiti miehelle.. Vaan hän ei halua erota ja ei suostu muuttamaan asunnosta minnekkään. Hänellä olisi varaa muuttaa omaan asuntoon, minä velkaantuisin pahasti.. Rahaa ei minulla olisi muuttaa, voin toki myydä kaikki huonekalut saadakseni edes takuuvuokran kasaan. Lapsen kanssa tyhjään asuntoon muuttaminen ei ehkä ole paras mahdollinen ratkaisu.. Sosiaalitoimistosta en saa apua muuttoon, kysytty on.
Asumme siis vuokralla ja emme ole naimisissa. Mies joutuisi muuttamaan joka tapauksessa tästä pois, jos minä lähden.. Minulla ja lapsella olisi helpompaa jäädä tähän asuntoon asumaan, joten en ymmärrä miksi mies tekee tästä näin vaikeaa tahallaan..
Haluan vain että mies tajuaisi, ettei tästä tule mitään ja luikkisi muille maille.
Kommentit (27)
Kanna miehen tavarat rappuun ja vaihda lukot.
Vierailija kirjoitti:
Nämä päivittäiset itkuvirret ovat mitä parhain ehkäisykeino, ja muistutus siitä miksi suomalaiseen naiseen ei tulisi koskaan kenenkään sekaantua.
-ikisinkkuvelamies, omasta vapaasta tahdostaan-
Niin, mitä nyt täällä ruikutatte, kun kunnollinen mies ei kelpaa naisille, ainoastaan jännämiehet.
Lopeta siivoaminen kokonaan, elä hetki ''paskan keskellä''.. Jos jotain pakko tehdä, niin lapselle ja itselle tiskaat omat astiat ja pyykit. Lopetat miehen palvelemisen kokonaan. Jos lemmikkejä, niin jätät niiden hoidon miehelle. Ostat omat ruuat ja merkkaat ne näkyvästi. Parempi jos teippaat koko jääkaapin puoliksi, molemmille omat puolet ;)
Lopeta miehen kuuntelu, esitä välinpitämätöntä, lähde omiin menoihin ilmoittamatta. Valitukseen vastaa kuin et tietäisi mistä hän puhuu. ''Saa täällä siivota jos sotku häiritsee''
Eihän tuossa tilanteessa ole mitään ongelmaa ja estettä. Keräät kampsut, otat lapsen kainaloon ja lähdet. Simple?!
Lainaa se takuuvuokraraha vaikka jostain. Äläkä hukkaa elämääsi paskan miehen kanssa, koska ei ole mikään pakko.
Veikkaan vahvasti että lapsikaan ei jaksa miestä juuri kiinnostaa eli suunnittele kaikki niin että pärjäät kahdestaan lapsen kanssa.
Kun pääset takaisin töihin, teillä on lapsen kanssa paljon helpompaa kun rahat riittävät. Ja löydät varmasti vielä hyvän miehen, kaikki eivät ole tuollaisia ääliöitä!
Tai voit laittaa ilmoituksen Tinderiin ja hankkia sieltä miehiä panemaan sua tai nukkumaan sun viereen - eiköhän ymmärrä lähteä kun ei enää mahdu samaan sänkyyn.
Toisaalta voisit laittaa ilmoituksen sihteeriopistoon niin saisit samalla kerättyä rahaa sitä muuttoa varten, jos mies ei tajua edes muiden miesten läsnäolosta lähteä.