Tuttavani nostaa työttömyyskorvausta Thaimaassa, haluan "käräyttää" mutta miten?
Tähän keskusteluun tulee aivan varmasti komenttia siitä kuinka puutun muiden asioihin ja olen kateellinen, ja vaikka mitä, mutta hei, ihan oikeesti en välitä! Kysymys ei ole kateudesta, vaan ihan ihan pelkästään ärsytyksestä että noin voi varastaa rahaa yhteiskunnalta. Minä käyn töissä ja maksan veroja aivan järkyttävän paljon, ja tällanen lusmutyyppi juopottelee ja maksaa muutamankin muun tyypin juopottelut Thaimaassa. Mun puolestani saa asua siellä tai ihan missä vaan, mutta tehköön töitä elantonsa eteen, minä (etkä varmaan sinäkään!) halua maksaa hänen elämistään siellä. Mihin siis otan yhteyttä, Kelan sivuilta en ainakaan mitään lomaketta löydä???
Kommentit (297)
Turkissa on sama meno että muista maista haetaan rahat viedään sinne . Ottakaa oppia . Hae sinäkin rahat muista maista ja siirrä tänne Suomeen.
Ilmoitat työvoimaviranomaisille. He kyllä tarkistavat asian. Kela on väärä paikka, koska huolehtii vain maksuista työvoimaviranomaisen lausunnon mukaisesti.
Budha ei sitten pelasta sielua vaan vie manalaan että suunta on väärä MUTTA THAIMAASSA ON MYÖS KIRKKOJA .
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on joka talvi on ulkomailla ja työtön ja työnhaku voimassa, ei ongelmaa vaikka työkkäriin ollut yhteydessä.
Mitenhän tällainen on nykyään mahdollista? Siis työttömyyskorvauksella. Itse en ainakaan pääse mihinkään, kun työkkäri laittaa kahden viikon välein jotain velvoittavaa: omavalmentajan tapaaminen tai soitto, joku velvoittava infotilaisuus tms.
N33
Olisiko se kansalapalkka perustulo kuitenkin koko maapallolla kaikkien pelastus .
Niin jos hän hakee siellä töitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on joka talvi on ulkomailla ja työtön ja työnhaku voimassa, ei ongelmaa vaikka työkkäriin ollut yhteydessä.
Mitenhän tällainen on nykyään mahdollista? Siis työttömyyskorvauksella. Itse en ainakaan pääse mihinkään, kun työkkäri laittaa kahden viikon välein jotain velvoittavaa: omavalmentajan tapaaminen tai soitto, joku velvoittava infotilaisuus tms.
N33
Ulkomaalaiset saa matkustella kotimaihinsa miten huvittaa ei täällä muita syrjitä kuin kantiksia.
Ulkomaillehan maksetaan etuuksia jonkun aikaa. Puoli vuotta vissiin maksimissaan. Pitää vain olla tavoitettavissa ja jos saa työtarjouksen, niin ottaa se vastaan. Kelallahan on oma lomakkeensakin ulkomailla oleskelua varten. Vasta jos on ulkomailla pidempään tai muuttaa sinne, tuki lakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko se kansalapalkka perustulo kuitenkin koko maapallolla kaikkien pelastus .
Joo, rikkaillekin maksettaisiin tonni kuussa kansalaispalkkaa. Ja köyhälle yksinhuoltajalle pelkkä tonni ei riitä mitenkään.
Kun olin tyokkarin kurssilla yksi osallistuja oli Espanjassa ja osallistui sieltä käsin netin kautta
Vierailija kirjoitti:
Miten se eroaa siitä että hän olisi Suomessa työttömänä? Saman rahan nostaisi. Yhtälailla on oltava valmis ottamaan tarjottu työ vastaan, kutsuttaessa asioitava te-toimistossa jne, oli Suomessa tai Thaimaassa.
Selväähän se on, ettei ole aikomustakaan ottaa mitään työpaikkaa vastaan, ainoastaan lusmuilla suomalaisen yhteiskunnan elättämänä.
Nykyistenkään lakien puitteissa ei keneltäkään sentään passia peruuteta sen takia, että joutuu irtisanotuksi. Ilmeisesti kuitenkin on paljon väkeä, joiden mielestä työtön ei saisi omalta tuppukylältään poistua hetkeksikään, vaan odotella työttömyysvirkatätin soittoa 24/7 siinä kunnantalon parkissa valmiina singahtamaan kuulusteluun heti, kun puhelin pirahtaa. Ihan jopa ulkomailtakin saakka on täysin laillista käydä työtä etsimässä EU-aikana, kunhan on tavoitettavissa ja valmis ottamaan työtarjoukset vastaan. Eri asia on sitten useiden kuukausien asuminen ulkomailla, jolloin putoaa suomalaisen sosiaaliturvan ja terveydenhuollon ulkopuolelle muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33
MIkä estää ottamasta puhelua vastaan ulkomailla?
Kun olimme Tunisiassa,oli matkalla mukana monta työtöntä. Hoitivat asioitaan aina puhelimella. Jouku pariskunta myös pidensi loma-aikaansa kun oli ollut 3 päivää kaatosade. ei tulisi mieleenkään puuttua asiaan.
Turkissa tapasin miehiä joilla oli talvella työpaikka Suomessa ja avovaimo. Kesällä oli Turkin Marmariksessa ja hotieli siellä omaa kultasepänliikeettä. Puhui kohtuu hyvää suomea. Tiedän myös omia sukulaisia jotka saavat Suomesta eläkettä . ovat myös vieneet perintörahat käteisenä ulkomaille suuria summia.
Voi teitä kateellisia,suomalaisten tyypillinen juttu ...kyllä on joillain heikosti asiat ja se viranomaisten pelko syvällä lampaissa ...bäääb🤣äää
Mene sinäkin sinne silittelemään ladyboyta.