Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva epävarmuus ja ahdistuneisuus

Vierailija
24.02.2016 |

Hei!

Kärsiikö täällä kukaan jatkuvasta epävarmuuden tunteesta / ahdistuneisuudesta? Tai onko täällä ketään, joka olisi päässyt vastaavista tunteista yli?

Viime aikoina olen tuntenut itseni erittäin stressaantuneeksi. Muutin muutama kuukausi sitten uudelle paikkakunnalle rakkauden perässä. Täältä en tunne ketään muuta kuin poikaystäväni, ja aiempaan kotikaupunkiin on satojen kilometrien matka. Harrastuksia olen yrittänyt löytää, mutta huonon rahatilanteen vuoksi en pysty aloittamaan mitään, mikä maksaa. Uusien tuttavuuksien luominen tuntuu todella hankalalta. Töitäkään en ole löytänyt lukuisista hakemuksista huolimatta (paitsi vuokratyöfirman kautta satunnaisia sijaiskeikkoja). Olin myös hetken kotipaikkakunnallani töissä, kun sain sieltä määräaikaisen sopimuksen, mutta sen jälkeen muutin taas takaisin poikaystäväni luo. Opiskelut ovat tällä hetkellä kesken, sillä yritän säästää jäljelle jääneitä tukikuukausia, jotta voisin hakea syksyksi toiseen koulutukseen (taaskin eri paikkakunnalle) kuin aikaisemmin. Työllisyystilanne stressaa ja mietin koko ajan, pitäisikö kuitenkin hakea jollekin paremmin työllistävälle alalle. Päässäni tuntuu olevan jatkuva epävarmuus tulevaisuudesta ja stressi nykytilanteesta. En tiedä, miten saisin ajatukseni kokoon. Poikaystäväni on kyllästynyt siihen, että välillä saatan olla pari viikkoa niin stressaantunut, että itken helposti ja alan epäilemaan päätöksiäni. En myöskään itse tietysti haluaisi purkaa häneen pahaa oloani. Tuntuu, että elämä on tällä hetkellä jatkuvaa muutosta ilman, että "etenisin" mihinkään suuntaan. Tilanne turhauttaa. Mahdollisuutta terapiaan ei tällä hetkellä ole.

Miten pystyisin luottamaan itseeni ja päätöksiini? Entä miten voisin olla ottaa nykytilanteen rennommin? Anteeksi sekavasta tekstistä, en tosiaan saa ajatuksiani kunnolla kokoon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään?

Vierailija
2/3 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut itselläni on elämä samanlaista joka päivä.. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeutumisvaihe uuteen ympäristöön (muutto toiselle paikkakunnalle) kestää puoli vuotta.

Kuvailemasi tunteet ovat täysin normaaleja tilanteessa, missä arjen rutiineja (esim juuri työpaikkaa) ei ole vielä muodostunut.

Eli ota iisisti ja tutustu ympäristöön ja luo pieniä rutiineja mitä teet samankaltaisina vaikka viikottain uudessa paikassa tai kodissa. Psyyke alkaa rauhoittua kun sille muodostuu pikkuhiljaa tuttuja kuvioita ja tästä syntyy pikkuhiljaa se turvallisuuden tunne.

Muutossa usein mieli voi muuttaa viimeisenä vaikka tavarat on paikoillaan, silloin tarvitaan aikaa eikä hosuta.