Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommunikointiongelmat suhteen rasitteena

Vierailija
24.02.2016 |

Kommunikointiongelmamme ovat mieheni kanssa kärjistyneet siihen pisteeseen, että tunnen oloni usein nujerretuksi ja koen vaikeaksi ottaa vakampia asioita puheeksi tyrmätyksi tulemisen pelossa. Miehelläni on siis tapana vaientaa minut, jos hän kokee olonsa vaikeaksi. Hän saattaa vaikka sanoa, että syyllistän ja painostan, vaikka omasta mielestäni en todellakaan näin tee, vaan olen neutraali ja rauhallinen. Yleensä hämmennyn näistä syytöksistä, minkä mies käyttää hyväkseen pakenemalla tilanteesta.

Joskus hän myös jättää minut ja sanomiseni kokonaan huomiotta vaihtamalla puheenaihetta kokonaan tai ottamatta mitään kantaa sanomisiini. Tämä on johtanut siihen, että hermostun nykyään helpommin keskusteluissa, koska en tunne tulevani kuulluksi. Tuolloin hän alkaa huomauttelemaan tunnetilastani tai äänensävystäni varsinaisen asian käsittelyn sijaan, ja sanoo että kanssani ei voi edes keskustella, kun olen tuollaisella tuulella. Mies haluaisi keskustella rauhallisesti asioista, mutta miten se on mahdollista, kun minusta tuntuu, että hän pakenee sitä varmemmin, mitä rauhallisempi ja joustavampi itse olen?

Kaipaisin ulkopuolisten näkemyksiä, mitä tilanteessa pitäisi muuttua ja mitä itse voin tehdä? Toista kun ei voi muuttaa, mutta omalle käytökselleen voi tehdä paljonkin... Jos se johtaisi positiivisempaan suuntaan. Olemme käyneet jo muutaman kerran pariterapiassa puimassa tilannetta. Mies käyttäytyy siellä täysin päinvastoin kuin kotona, kuuntelee minua ja sanoo tekevänsä sen mielenkiinnolla. Kotona sama keskusteluiden väistely kuitenkin jatkuu.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla