Minulla on ainakin 6 tuttavaa, jotka jättäneet lisääntymättä synnytyspelon takia
Kaikki heistä jo 35v+ ja kuulemma ajatus synnytyksestä oli vaan niin järkyttävä, ettei raskaaksi uskaltanut koskaan hankkiutua.
Millonkohan täällä Suomessa sektion saa valita helposti kuten esim. Sveitsissä?`Suunniteltu sektio on vauvalle turvallisin tapa syntyä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä synnytyksessä pelottaa? Kipu? Synnyttämisen kuuluu sattua ja jollei sitä voi hyväksyä niin varsin ikävä juttu.
Niin hampaan juurihoidonkin. Miksi se puudutetaan pois mutta synnyttämisen eli teurastuksen kuuluu sattua?
Mitä tämä yksi teurastaja jankuttaa? Sitä paitsi synnytyskipuihin nimenomaan saa halutessaan puudutteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä synnytyksessä pelottaa? Kipu? Synnyttämisen kuuluu sattua ja jollei sitä voi hyväksyä niin varsin ikävä juttu.
Niin hampaan juurihoidonkin. Miksi se puudutetaan pois mutta synnyttämisen eli teurastuksen kuuluu sattua?
Tuota oletko synnyttänyt? Jollet, niin mistä revit termin teurastus? Ja jos olet, niin silloin ihmettelen kyseistä sanaa vielä enemmän, itse kun olen nähnyt usean teurastuksen, niillä ei ole ollut mitään tekemistä synnyttämisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiset ovat niin mukavuudenhaluisia että minkään eteen ei haluta nähdä vaivaa. Edes omia lapsia ei haluta itse pusertaa maailmaan vaan siihenkin täytyy olla oikotie.
Lähes puolella maapallon ihmisistä on oikotie omien lasten synnytykseen eli miehillä. Ei mitään vaivaa tarvitse nähdä eikä edes synnyttänyttä naistaan osaa huomioida ja omista lapsistaan huolehtia. Palkaksi vielä löysää alapäätä haukkuvat kun se s........na meni minulle lapset synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään aio synnyttää. Ennemmin jätän lisääntymättä kuin synnytän.
N26
Noin se meilläkin meni. Kauan aikaa sitten.
Ehkä hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Sektiossa puudutetaan, avataan maha ja otetaan vauva ulos. Ei kovin luonnollista vai mitä?
Toipumisaika on pitkä, kipuja voi olla jälkeenpäin, verenvuodon riski, infektioriski on myös ilmeinen.
Sektio pitäisi tehdä vain todelliseen tarpeeseen, ei vain siksi kun mamma on liian laiska synnyttämään. Pelko on asia erikseen kuin laiskuus.
Laiska synnyttämään?? Voi hyvät ihmiset, taidat trollata? Ei kukaan voi olla noin tyhmä kun ap puhuu synnytyspelosta. Ja kääntäen, kun olet synnyttänyt tarpeeksi monta lasta olet ollut mahdottoman ahkera?? Ja yhden hätäsektion ja kahden alatiesynnytyksen kokeneena voin kertoa että ei ole kuule laiskuudella mitään tekemistä sektion kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suunniteltu sektio on vauvalle turvallisin tapa syntyä.
Muistetaan lisäksi että sektio on itselle ja kaikille seuraaville lapsille vaarallisempi.
Vierailija kirjoitti:
alatiesynnytyksen hinta noin 1800-2000€
sektion hinta noin 3500-4500€
Miksiköhän sitä sektiota ei saa valita kun vähän pelottaa?
Voin vannoa, että esikoiseni komplisoitunut, sekä äidin että lapsen teholle vienyt alatiesynnytys maksoi huomattavasti enenmän tälle yhteiskunnalle kuin kuin seuraavan suunniteltu sektio.
Vierailija kirjoitti:
Jos synnytys pelottaa niin paljon ettei uskalla raskautua niin oletan, että lopulta ihan järkevä ratkaisu jättää lisääntymättä. Mitä kaikkea pelottavaa elämässä tuleekaan vastaan sitten kun lapsi olisi maailmassa...
No ei tule kyllä yhtikäs mitään vastaavalla tavalla pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos synnytys pelottaa niin paljon ettei uskalla raskautua niin oletan, että lopulta ihan järkevä ratkaisu jättää lisääntymättä. Mitä kaikkea pelottavaa elämässä tuleekaan vastaan sitten kun lapsi olisi maailmassa...
No ei tule kyllä yhtikäs mitään vastaavalla tavalla pelottavaa.
Nimimerkillä sektioitu, mutta tässä onkin vasta 10 vuotta menty. Minä kyllä yritin synnyttää vuorokauden ennen sitä sektiota, joten tiedän mitä helvettiä synnnyttäminen on. No jaa, vielä toiset mokoma kymmenen vuotta, ehkä se vastaava kauheus kohta alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Alatiesynnytys on äidille turvallisin. Sektio (suunniteltu) lapselle turvallisin.
Jos laitettaisiin kaikki synnytykset tasaveroisina riviin eikä sektioihin laskettaisi myös alatiesynnytyksiä jotka sektio pelasti, sektio olisi aivan huimasti turvallisempi.
Synnytyspelkoisena minun on varsin helppo estää tilanne, jossa joutuisin kohtaamaan pelkoni. Pelkään myös esim. syöpää ja uskon, että sen hoitokin voi olla aivan kamalaa. Siksi en vapaaehtoisesti ottaisikaan esim. muutamassa kuukaudessa syövän aiheuttavaa ruisketta. Kai se tekee minusta turhamaisen, ihan luonnollistahan se on, että ihmisen elämään kuuluu tuskaa, kärsimystä ja sairauksia.