Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yksityishenkilö tarjoaa kesätöitä nuorille?

Vierailija
23.02.2016 |

Voisin ehkä tarjota parille nuorelle kesätöitä, miten se käytännössä tapahtuu? Voinko tarjota esim. vain kahdeksi viikoksi? Tarjoamassani työssä olisi järkevämpää palkata kaksi nuorta kahdeksi viikoksi kuin vain yksi nuori neljäksi viikoksi. Onko jokin minimisuosituspalkka? Voinko itse asettaa ikärajoja, esim. 16 vuotta?

Olisi hyödyllistä kuulla millaisia kokemuksia sinulla on kesätöiden tarjoamisesta? Oliko palkattavasi sinulle entuudestaan tuttu, esim. veljenpoikasi tai hyvän ystäväsi tytär? Itse en oikein tunne ketään sen ikäistä, joten mihin kannattaisi ottaa yhteyttä?

Pellolle sekä liiteriin apua kaipaava

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole koskaan tarjonnut?? No onko sitten ehkä oma lapsesi ollut joskus jollain yksityisellä kesätöissä, esim. siivoushommissa tai jotain?

Paljonko kesätöistä yleensä nuorelle maksetaan? Kertoisiko joku esimerkkejä vaikka viime kesän tienesteistä, kiitos!

Ap

Vierailija
2/4 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ehkä tarjota parille nuorelle kesätöitä, miten se käytännössä tapahtuu? Voinko tarjota esim. vain kahdeksi viikoksi? Tarjoamassani työssä olisi järkevämpää palkata kaksi nuorta kahdeksi viikoksi kuin vain yksi nuori neljäksi viikoksi. Onko jokin minimisuosituspalkka? Voinko itse asettaa ikärajoja, esim. 16 vuotta?

Olisi hyödyllistä kuulla millaisia kokemuksia sinulla on kesätöiden tarjoamisesta? Oliko palkattavasi sinulle entuudestaan tuttu, esim. veljenpoikasi tai hyvän ystäväsi tytär? Itse en oikein tunne ketään sen ikäistä, joten mihin kannattaisi ottaa yhteyttä?

Pellolle sekä liiteriin apua kaipaava

Kyllä sä voit tarjota työtä ihan seellaiseksi ajaksi kuin huvittaa ja kahdeksi viikoksi kahdelle on ihan ok, jos se sulle sopii paremmin. Voit myös asettaa ikärajoja ja miita toivomuksia, jos ne perustuvat jotenkin siihen, millaista työtä tehdään. Minimisuosituspalkka on kunkin alan tessissä, en tosin tiedä, mikä tessi "pelto- ja liiteriapuun" parhaiten sopisi, ehkä maatalousalan tai ehkä metsätyöalan. Varmaan se minimipalkka on siinä 10-12 euron kieppeillä tunnilta.

Sivukulujen, eläkkeiden yms maksamiseen on hyvät apuneuvot eteran sivuilla tai palkka.fissä. Ilmoitella voi esim koulujen ja kauppojen ilmoitustauluilla, työkkärissä, nuorisotoimen kautta. Mutta parhaiten se toimii,kun ottaa jonkun tutuntutun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,50 tai 9 euroa tunnilta jos et ole pääkaupunkiseudulla.

Laitat ilmoituksen jonkun koulun ilmoitustaululle tai seinälle. Tai kaupan seinälle.

Päätä myös etukäteen haluatko tekijän olevan kiinnostunut jostain, tai jotain muuta tiettyä. Täytyykö henkilöllä olla mopokortti tai peräti t-kortti. Saavatko tekijät olla kaveruksia, vai onko parempi työn kannalta jos he eivät tunne toisiaan? Jos haet kahta, saat paljon hakijapareja. Päätä etukäteen, miten siihen suhtaudut.

Kahdeksi viikoksi voi oikein hyvin tarjota kun suurin osa esim lukiolaisista jää kokonaan ilman kesätöitä.

Palkka.fi auttaa sitten maksujen kanssa kun rekisteröidyt sinne.

Vierailija
4/4 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti teille vastaajille! :) Olen toki yrittänyt googlettaa mutta ei oikein tunnu löytyvän tietoja näin yksittäiselle ihmiselle. Kesätyöseteleitä on kunnan puolesta tarjolla yrityksille ja yhteisöille mutta se ei nyt auta. Olen siis iloinen kaikista saamistani neuvoista!

Joo, kyse ei ole pääkaupunkiseudusta. Mopokorttia ei tarvittaisi ja nuoret voisivat oikein hyvin olla kavereita keskenään. Ajattelin tuota ikärajaa lähinnä sen vuoksi, että osassa hommista pitäisi jaksaa kantaa painavaa tavaraa paikasta A paikkaan B, ja kahdelta se onnistuisi paremmin. Muutoinkin työ olisi aika fyysistä, joten olen tuumaillut, että ehkä kuuden tunnin työpäivä olisi tarpeeksi? Ehkä tähän on jopa jotain rajoituksia?

Hyvä kuulla, ettei kaksi viikkoa olisi liian lyhyt aika. Pitemmäksi aikaa ei oikein olisi varaa palkata, mutta toisaalta moni nuori jää joka kesä kokonaan vaille kesätöitä, joten kai se pari viikkoakin on parempi kuin ei mitään :)

Mielellään saa vielä laittaa kokemuksia tai vinkkejä tai opastuksia, otan innolla kaikki neuvot vastaan, kiitos! :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä