Kahvista tummuneet kupit
Paljon käytössä olleet kahvi- ja teekupit ovat tummuneet käytössä. Kuinka ne sais taas valkoisiksi sisäpuolelta, niksejä?
Kommentit (34)
Ei tartte mitäään suolaa naarmuttamaan!! Mikä täs nyt on niin vaikeeta? Sienen karhea puoli riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut puhtaaksi ihan taikasienellä ja kuumalla vedellä.
Anteeksi pilkunviilaaminen,mutta tarkoitatko taikasienellä Ihmesientä?(Yleensä taikasienet on sellaisia,joilla hipit käyvät "tripeillä").Ihmesienellä kyllä lähtee melkein mikä tahansa tahra.Itse suosin kyllä astioden puhdistamisessa ruokasoodaa,siinä ei ainakaan ole mitään myrkyllistä,riittää kun huuhtelee kupit.
Kyllä se tavaramerkki heillä iha "taikasieni" on. Ihme sienet sulla on mielessä..
http://www.akro.fi/fi/ws/1/taikasieni%C2%AE+-tuotteet.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut puhtaaksi ihan taikasienellä ja kuumalla vedellä.
Anteeksi pilkunviilaaminen,mutta tarkoitatko taikasienellä Ihmesientä?(Yleensä taikasienet on sellaisia,joilla hipit käyvät "tripeillä").Ihmesienellä kyllä lähtee melkein mikä tahansa tahra.Itse suosin kyllä astioden puhdistamisessa ruokasoodaa,siinä ei ainakaan ole mitään myrkyllistä,riittää kun huuhtelee kupit.
Kyllä se tavaramerkki heillä iha "taikasieni" on. Ihme sienet sulla on mielessä..
http://www.akro.fi/fi/ws/1/taikasieni%C2%AE+-tuotteet.html
Okei,uskotaan että tuote on taikasieni.Osaisiko joku kertoa enemmän siitä roiskumattomasta kloriitista?
Joko sokeripalalla hankaus, tai pyykinpesujauhe hetkeksi veden kanssa vaikuttamaan ja sit normaali pesu. :)
Vierailija kirjoitti:
Joko sokeripalalla hankaus, tai pyykinpesujauhe hetkeksi veden kanssa vaikuttamaan ja sit normaali pesu. :)
Pyykinpesuaine astioissa kuulostaa melkein yhtä epäilyttävältä kuin kloriitti.Tuo sokeripalahomma voisi olla hyvä,eikös sillä saa hellankin puhtaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesuaine astioissa kuulostaa melkein yhtä epäilyttävältä kuin kloriitti.Tuo sokeripalahomma voisi olla hyvä,eikös sillä saa hellankin puhtaaksi?
Juu, lähtee sokeripalalla hellaki puhtaaksi, ja on tosi tehokas kuppeihinkin! :)
Ei se pyykinpesuaine ole niin kauheeta, kuhan muistaa pestä ja huuhtoa hyvin sen käytön jälkeen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, lähtee sokeripalalla hellaki puhtaaksi, ja on tosi tehokas kuppeihinkin! :)
Ei se pyykinpesuaine ole niin kauheeta, kuhan muistaa pestä ja huuhtoa hyvin sen käytön jälkeen..
Taidanpa ostaa palasokeria seuraavalla kauppareissulla(kahvissa käytän aina hienoa sokeria,kun ei ne palat tunne liukenevan),tykkään luonnollisista kodinhoitovinkeistä :)
Vierailija kirjoitti:
Toihan on nerokas keksintö!Löytyykö ihan marketeista vai pitääkö tuota tilata netistä tai jotain?
T:Se klooriroiskeita iholla pelkäävä
Marttojen sivuilla on ohjeita siivoukseen ja siellä oli tuo kone tai pyykinpesuaineen käyttö ensin ja sen jälkeen pesu uudestaan tiskiaineella. Soodakin sanottiin toimivan. http://www.martat.fi/ruoka/ruoanvalmistus/astiat-ja-tyovalineet/usein-kysyttya/
Itse en kyllä käyttäisi kloriittia ruoka-astiohin, kloori on tosi myrkyllistä.
Tuolla marttojen sivuilla oli siivousaineista muutakin tietoa: "Käytä erityisen harkiten kloorattuja desinfiointiaineita, antibakteerisia aineita ja liuottimia sisältäviä aineita. Ne ovat haitallisia sekä terveydelle että ympäristölle."
Vierailija kirjoitti:
Marttojen sivuilla on ohjeita siivoukseen ja siellä oli tuo kone tai pyykinpesuaineen käyttö ensin ja sen jälkeen pesu uudestaan tiskiaineella. Soodakin sanottiin toimivan. http://www.martat.fi/ruoka/ruoanvalmistus/astiat-ja-tyovalineet/usein-kysyttya/
Itse en kyllä käyttäisi kloriittia ruoka-astiohin, kloori on tosi myrkyllistä.
Olen täysin samaa mieltä,jos käyttää klooria kahvikuppien valkaisuun,ei niitä kahvikuppeja saa "järkevästi" pestyä enää niin että niistä uskaltaisi mitään juoda.Kannattaa ainakin kokeilla ensin sitä ruokasoodaa,jos se ei toimi,kokeilee kemikaaleilla.
Kannattaa todellakin harjata jollain karheella se pinta rikki... ei varmaan tartu sit uus lika helpommin.
Sellaisesta versiosta en ole kuullutkaan,mutta pitää ottaa selvää,kuulostaa hyvältä :)