Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat työssäoppimisenne?

Vierailija
23.02.2016 |

Haluan että jaatte tarinoita ei-niin-mielekkäistä työssäoppimisjaksoista..

Mulla on tällä hetkellä menossa harkka vuodeosastolla ja ohjaaja on ihan järkky. Teen ihan kaiken hänen mielestään väärin. Kaiken. Onneksi enää 4 viikkoa jäljellä.

Missä olitte, kuinka kauan, mikä mätti?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni harjoittelu alkamassa jajännittäähän se. Opiskelen luovaa alaa ja olen ollut erityisen tarkka harkkapaikkaa hakiessa. Meidän tulee hakea paikka itse, varmasti alakohtaista miten haetaan. Eräs yritys kuulosti kivalta ja laitoin spostia. Paluupostissa kyseltiin että mitä vvoisin heille tarjota ja ideoita mitä heille tekisin. Heitinpä sitten itse spostini loppuun vastakysymyksen ja kysyin mitä he voisivat tarjota minulle. Yllättäen en saanutkaan enää vastausta heiltä.

Eli kyseessä riistofirma, kannattaa kuunnella omiavtuntemyksia ja fiiliksiä, ne on yllättävän usein oikeassa.

P.s sain harkkapaikan, ja uskon että tulee olemaan loistava☺

Miksi alapeukkuja? Uskotteko että työharjoittelija on ilmainen orja?

He testasivat varmaan "luovuuttasi". Oli virhe vastata tuollaisella vastakysymyksellä.

Vierailija
22/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku miten näpäyttää näitä elämäänsä kyllästyneitä hiekkap ohjaajia, hoitoala kyrsii näiden vatipäiden takia vaikka potilaat on ihania ja ainoat positiiviset kommentit heiltä auttaa jaksamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksen vuodeosastolla oli minunki kauhujen työharjoittelujakso. Taisi kestää 5 viikkoa ja oli yhtä tuskaa jokainen vuoro. Vihasin joka sekuntia. Kauhea byrokratia vallitsi siellä, hoitajat olivat ilkeitä, ylimielisiä, kiireisiä ja suhtautuivat opiskelijoiden alentuvasti. Kuitenkin meitä pidettiin ihan täysin työvoimana, koska lähikoulujen kanssa oli tehty sopimus, että tietty kiintiö ilmaisia opiskelijoita piti olla heillä aina (ehkä kesälomat poislukien). Siksi sinne käytännössä pakotettiin, vaikkei olisi millään halunnut.

Yhtään positiivista sanaa ei tullut, mutta valitusta senkin edestä. Oltiin aina väärässä paikassa väärään aikaan, tekemässä vääriä asioita. Napistiin, jos ei ollut oma-alotteinen, mutta valitettiin siitäkin, jos oli, koska opiskelija tietenkin onnistui mokaamaan senkin.

En oppinut mitään, paitsi sen, etten koskaan halua vuodeosastolle töihin.

Vierailija
24/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni harjoittelu alkamassa jajännittäähän se. Opiskelen luovaa alaa ja olen ollut erityisen tarkka harkkapaikkaa hakiessa. Meidän tulee hakea paikka itse, varmasti alakohtaista miten haetaan. Eräs yritys kuulosti kivalta ja laitoin spostia. Paluupostissa kyseltiin että mitä vvoisin heille tarjota ja ideoita mitä heille tekisin. Heitinpä sitten itse spostini loppuun vastakysymyksen ja kysyin mitä he voisivat tarjota minulle. Yllättäen en saanutkaan enää vastausta heiltä.

Eli kyseessä riistofirma, kannattaa kuunnella omiavtuntemyksia ja fiiliksiä, ne on yllättävän usein oikeassa.

He testasivat varmaan "luovuuttasi". Oli virhe vastata tuollaisella vastakysymyksellä.

Haha, mahtavaa että tiedät paremmin kuin minä! Yrityksen tekemät työt kuuluvat marginaaliryhmään, eli mielivaltaisesti ei voi edes ylittää rajoja. Spostista tuli muutenkin selkeä fiilis siitä, että työhönohjaajaa ei ole ja olen robotti joka tekee tuloata yritykselle. Toisen vuoden opiskelijalta ei kannata sellaisia odottaa. Yrityksien pitää ymmärtää että harjoittelusta tulee myös harjoittelijan hyötyä!

Vierailija
25/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, mahtavaa että tiedät paremmin kuin minä! Yrityksen tekemät työt kuuluvat marginaaliryhmään, eli mielivaltaisesti ei voi edes ylittää rajoja. Spostista tuli muutenkin selkeä fiilis siitä, että työhönohjaajaa ei ole ja olen robotti joka tekee tuloata yritykselle. Toisen vuoden opiskelijalta ei kannata sellaisia odottaa. Yrityksien pitää ymmärtää että harjoittelusta tulee myös harjoittelijan hyötyä!

Tuohan eli erittäin hyvä vastakysymys koska ensisijaisesti harjoittelu on opiskelijaa varten, ei yritystä. Hyvä että opiskelija osaa kysyä mitä yritys voisi antaa hänen opintielle ja ennenkaikkea onko yrityksellä valmiuksia opettaa opiskelijaa.

Vierailija
26/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustukseen liittyvä kauppa.. palaute tuli 2-4 vko jälkijunassa "sulle ei voi tätä hommaa antaa kun silloin 3 vko sitten teit näin" (tein siis miten koulussa oli asia opetettu ja he olisivat halunneet että teen sen toisin vaikka lopputulos oli täysin sama), asiakkaiden haukkuminen alkoi heti kun ovi heidän perässään sulkeutui, viimeinen niitti taisi olla kun tuote-esittelijämies kysyi harjoittelijatytön mielipiteitä eikä keskittynyt liikkeen (nais)työntekijöihin.

Jätin kesken ja korvasin loput tunnit seuraavassa harjoittelussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan