Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekokampaajista kokemuksia?

Vierailija
23.02.2016 |

Olen harkinnut allergian takia ekokampaajalle menoa. Hiukseni ovat luonnostaan maantienharmaat ja olen värjännyt niitä vuosia hyvin tummanruskeiksi (sävyä 2 keinoväreissä), mutta viimeisen vuoden aikana olen alkanut saamaan allergisia reaktioita hiusväreistä.. (punoitusta, kutinaa, ärsytystä aina n. vuorokausi värjäyksen jälkeen).
Haluaisin silti kuulla kokemuksia muilta, jotka olisivat käyneet ekokampajaalla? Miten väri pysyy? Mitä värejä olette kokeilleet ekokampaajalla? Oletteko olleet tyytyväisiä ja onko hinta-laatusuhde ollut ok?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en menisi sinuna. olisin mieluummin ilman värejä. melkoista silmään pissimistä koko "ekokampaus". ja väritkään eivät edes päässä pysy!!

Vierailija
2/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kommentteja..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole niissä koskaan värjännyt tukkaani, mutta suosittelen kuitenkin niitä ennemmin kuin ns. tavallista kampaamoa. Ehkä voisit ottaa yhteyttä kaupunkisi liikkeisiin ja kysellä sieltä suoraan. 

Vierailija
4/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo muutamaan ottanut yhteyttä, mutta ajattelin täältäkinn vielä kysyä.. Kuitenkin kampaamot aina haluavat palveluitaan myydä, joten kaikista rehellisimmän vastauksen ja kokemukset varmasti saisin ihan tavallisilta ihmisiltä.. :) 

Vierailija
5/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että jos on joku uusi hieno ekoväri, niin sitä ei todennäköisesti ole testattu eläimillä eikä ihmisillä. Mitä tarkoittaa, että vasta käytön aikana saattaa tulla ilmi yluherkkyyksiä. Joten ekokampaamoiden värit ei välttämättä ole paras paikka allergisen mennä.

Vierailija
6/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kävin Vantaalla eräässä ekokampaamossa värjäämässä puolipitkät hiukseni hyvin tummanruskeiksi kolmisen viikkoa sitten. Väri on ehkä hieman alkanut haalistua, mutta niin on käynyt myös kemiallisilla väreillä värjäämällä. Haalistumista ei juuri kuitenkaan huomaa, ja tyvikasvu ei erotu yhtään niin paljon! Mulla siis oma tukka suht tumma myös. Hintaa oli vajaat 100 e, mutta olen kyllä tyytyväinen!

Kannattaa kokeilla, ei kärsi tukka!!

Vierailija
7/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ekokampaamoon, koska en käytä fööniä tai muotoilutuotteita. Petyin paikan ammattitaitoon. Jotenkin kaikki meni pieleen siellä. Mielipiteeni perustuu vain kokemukseen yhdestä kampaamosta. Menen mielummin tavalliselle ammattitaitoiselle kampaajalla omine ehtoineni.

Vierailija
8/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa värjäsin kampaamossa Elumen-väreillä, sävy n. 3, eli hyvin tumma ruskea. Ei kutinaa tai punoistusta, mutta kahden viikon jälkeen väri vähän haaleni.

Vierailija
9/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kävin Vantaalla eräässä ekokampaamossa värjäämässä puolipitkät hiukseni hyvin tummanruskeiksi kolmisen viikkoa sitten. Väri on ehkä hieman alkanut haalistua, mutta niin on käynyt myös kemiallisilla väreillä värjäämällä. Haalistumista ei juuri kuitenkaan huomaa, ja tyvikasvu ei erotu yhtään niin paljon! Mulla siis oma tukka suht tumma myös. Hintaa oli vajaat 100 e, mutta olen kyllä tyytyväinen!

Kannattaa kokeilla, ei kärsi tukka!!

No samalla lailla se ekoväri on kemiallinen aine. Jo puhdas vesi on kemiallinen aine.

Vierailija
10/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Elumenia!

Vierailija
11/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin samantapaisessa tilanteessa pohjois-helsinkiläisellä ekokampaajalla. Oma tukka maantienvärinen, värjätty mustanruskea, halusin häivyttää kasvivärjäyksellä pois värirajaa niin ettei omaa väriä kasvatettaessa olisi ihan kauheaa tyvikasvua. Mutta valitettavasti se kasviväri ei tarttunut oikein ollenkaan käsittelemättömään hiukseen - se tummensi vain noin yhden sävyasteen, vaikka laitettiin paljon tummentavaa indigoa. Lisäksi indigo kulahti parissa viikossa pois jolloin jäljelle jäi hennan oranssi sävy, joka oli aivan kamala. 

Elumenin kanssa oli sama ongelma - ei peitä noin isoa tummuuseroa nimeksikään. Minä päädyin lopulta kokeilemaan vaan herkille tarkoitettujen värisarjojen kestovärejä, ja erään kampaamon käyttämä SIM SensiDO sarja ei onneksi aiheuta oireita ja pystyn jatkamaan värjäilyä.

Vierailija
12/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen kuullut, että ei oikeen tartu hiuksiin. 

Vierailija
13/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti on mulla hiukset kasvivärjätty. Haalistuu siinä missä tavisväritkin, mutta mulla ainakin on nyt yli kuukauden jälkeen ihan hyvänä pysynyt.

En aio enää myrkkyväreihin palata.

Vierailija
14/16 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea olette käyneet ekokampaamossa?

Vierailija
15/16 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa!

Vierailija
16/16 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin samantapaisessa tilanteessa pohjois-helsinkiläisellä ekokampaajalla. Oma tukka maantienvärinen, värjätty mustanruskea, halusin häivyttää kasvivärjäyksellä pois värirajaa niin ettei omaa väriä kasvatettaessa olisi ihan kauheaa tyvikasvua. Mutta valitettavasti se kasviväri ei tarttunut oikein ollenkaan käsittelemättömään hiukseen - se tummensi vain noin yhden sävyasteen, vaikka laitettiin paljon tummentavaa indigoa. Lisäksi indigo kulahti parissa viikossa pois jolloin jäljelle jäi hennan oranssi sävy, joka oli aivan kamala. 

Elumenin kanssa oli sama ongelma - ei peitä noin isoa tummuuseroa nimeksikään. Minä päädyin lopulta kokeilemaan vaan herkille tarkoitettujen värisarjojen kestovärejä, ja erään kampaamon käyttämä SIM SensiDO sarja ei onneksi aiheuta oireita ja pystyn jatkamaan värjäilyä.

Mulla oli sama ongelma, ensin jätin kampaajalla kestovärit, koska tuli kutinaa ja ihottumaa. Ihoni ei kestä kestovärejä ja tässä oli vielä voimakas hajuste. Kokeilin muualla toisen merkkistä kevytväriä, mutta en ollut tyytyväinen muuten, koska tehtiin hutaisten. Sitten värjäsin kotona Biozellin väreillä, joista ei oireita, mutta koin kotona värjäämisen hankalaksi. Sattumalta osuin kampaamoon, jossa Simin väri käytössä ja muutenkin mahtava palvelu. Simin väreistä ei mitään ongelmia ja kestokin tämän kampaajan tekemänä hyvä.