Venlafaxin ja teho
Olen nyt syönyt yli 2kk annosta 75mg (välillä kokeilin kuukauden 150mg). Lääke ai vaikuta mitenkään, tuntuu, että olotila on jopa pakkomielsteisempi ja apaattisempi kuin ennen aloitusta. Onku muita joille tämä ei tuonut toivottua tulosta? Vai pitääkö annosta vain suurentaa? Isompi annos sai aikaan toistuvia ahdistusaaltoja (sellaisia nopeita" pyrähdyksiä" läpi kehon.
Kommentit (21)
Ei se vaan auta, lopetin lääkityksen puolenvuoden käytön jälkeen ja ei tuottanut ongelmaa lopettamisen suhteen vaikka lopetin kertarysäyksel 150 mg annostuksen. Sitä ei saisi lopettaa noin mutta eiköhän sekin kerro sen lääkkeen tehosta jos ei eroa huomaa olotilassa.
jorGGe93 kirjoitti:
Ei se vaan auta, lopetin lääkityksen puolenvuoden käytön jälkeen ja ei tuottanut ongelmaa lopettamisen suhteen vaikka lopetin kertarysäyksel 150 mg annostuksen. Sitä ei saisi lopettaa noin mutta eiköhän sekin kerro sen lääkkeen tehosta jos ei eroa huomaa olotilassa.
Mietin tätä samaa. Olen ollut päivän esim ottamatta eikä mitään vieroitusoireita. Ainoa lievä oire aloittaessa oli ummetus, ei mitään muuta tuntuvaa eroa. Ehkä tämä ei sitten auta. Piti lisätä aloitekykyä, ja kakit. Ruokahaluunkin kai monella vaikuttaa alentavasti, no ei sitäkään kohdallani. Täytyy kokeilla jotain muuta. ap
En saanut tästä kuin sivuvaikutuksia, ja sitten serotoniinisyndrooman, johon lähes kuolin.
Eikö teillä tule mitään eroa 150 ja 75 annoksella? 75 ei tunnu missään :(
Minulla jo 75mg aiheutti serotoniinisyndrooman oireita.
Mulla tuo samainen lääke lihotti kymmeniä kiloja. Lääkäri väitti "painoneutraaliksi", vaikka osasin itse epäillä tuota syyksi. Aloitettiin alkujaan, kun olin normaalipainoinen, lääkäri kiinnitti huomiota monesti painooni terapiaistunnoissa. Diagnoosina siis aivan eri jutut kuin noi syömishommelit. Veikkaan että monelle määrätään lihottavia lääkkeitä, jos epäilystä syömishäiriöstä. Sen verran on tullut tätä hommaa nähtyä, ettei kannata luottaa edes lääkärin puheisiin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuo samainen lääke lihotti kymmeniä kiloja. Lääkäri väitti "painoneutraaliksi", vaikka osasin itse epäillä tuota syyksi. Aloitettiin alkujaan, kun olin normaalipainoinen, lääkäri kiinnitti huomiota monesti painooni terapiaistunnoissa. Diagnoosina siis aivan eri jutut kuin noi syömishommelit. Veikkaan että monelle määrätään lihottavia lääkkeitä, jos epäilystä syömishäiriöstä. Sen verran on tullut tätä hommaa nähtyä, ettei kannata luottaa edes lääkärin puheisiin nykyään.
Oikeasti kymmeniä kiloja? Hui :((
Samahan se on kortisonin kanssa, jos yrittää suppressoida immuunipuolustusta, ja alla kuitenkin löytyy mahtava infektio, joka alunperin on ongelman juuri, niin pullistuu kuin pullataikina. Aika hyvin nähtävissä jos kortisonia vetää esim. Crohnin tautiin -> kuukasvot. Voin vakuuttaa, että jos tulehdusta ja infektiota ei löydy elimistöstä, ja vetää silti kortisonia testimielessä, niin mitään pullistumista ei tapahdu. Syy-seuraussuhde. Se osoittaa myös vakuuttavasti että masennuslääkkeet ovat immunosuppressiivisia suurin osa.
Lue kirja Tappava psykiatria ja lääkinnän harha. Sieltä löydät vastauksen. Palstalla riehuu lähinnä sekopäisiä pilleripäitä puolustelemassa sinulle pillereiden ihanuutta.
Mulla tää lääke toimi mutta hiukset lähti.
Vierailija kirjoitti:
Tuon lääkkeen takiako?
Vierailija kirjoitti:
Tulivatko ne takaisin? :(
Millä annoksella tuota yleensä syödään?
Kyllä se alkoi lopulta tehota. Miten ap:lla?
Mulla tehosi jo alusta alkaen, oli vissiin todellinen puute jossain aivokemiassa jostain, johon tuo Venla vaikuttaa. :D En siis olettanut mitään, koska useampi hyväksi kehuttu lääke (mm. Voxra) ei mulla tehonnut ollenkaan. Söin Venlaa kaksi vuotta, sitten lopetettiin koska nosti verenpaineita ja maksa-arvoja ihan liikaa. Nyt menee Sertralin.
Katsoitteko tänään muuten dokumentin bibolaarihäiriöstä? Haastattelija haastatteli yliopiston tutkijaa lääkkeistä ja välittäjäaineista; tutkija kertoi ettei edes tiedetä mistä välittäjäaineista on pulaa, eikä teoriaa ole voitu todistaa todeksi. Lääkkeet vaikuttavat luultavasti niin, että sedatiivit toteuttavat tunteita. Tutkija kuitenkin sanoi, ettei se ole pidemmän päälle hyväksi, eikä lääkkeet hoida tautia.
Vierailija kirjoitti:
Katsoitteko tänään muuten dokumentin bibolaarihäiriöstä? Haastattelija haastatteli yliopiston tutkijaa lääkkeistä ja välittäjäaineista; tutkija kertoi ettei edes tiedetä mistä välittäjäaineista on pulaa, eikä teoriaa ole voitu todistaa todeksi. Lääkkeet vaikuttavat luultavasti niin, että sedatiivit toteuttavat tunteita. Tutkija kuitenkin sanoi, ettei se ole pidemmän päälle hyväksi, eikä lääkkeet hoida tautia.
Turruttavat tunteita*, ei toteuttavat :D
Mä söin 4 vuotta max annoksella, auttoi alkuun mutta puolen vuoden jälkeen ei enää mihinkään. Elin nuo vuodet ihan sumussa. Kivat olot sitten jälkikäteen kun lopetti lääkityksen, kun tuntui kuin ei ois itse elänyt omaa elämäänsä lääkityksen ajan. Ne teki musta myös apaattisen: koulu ei edistynyt, töitä ei pystynyt tekemään, muutuin ihmisenä jotenkin hajuttomaksi ja mauttomaksi, tein ihan kummallisia elämänvalintoja, en kaivannut muita ihmisiä.. ja vierotusoireet lopettaessa hirvittävät ja pitkäkestoiset. positiivisia puolia oli että esim. henkistä krapulaa ei tullut ollenkaan, mutta onko tuokaan nyt positiivinen puoli lopulta että voi vapaammin dokailla. Tsemppiä!