Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi mulle: "Vaikka mä rakastankin sua, ...

Vierailija
23.02.2016 |

sä oot mulle aina vasta kakkonen. Nimittäin mun sisko on mulle ykkönen, nyt ja aina. Mut et sä huono kakkonen ole, älä ajattele niin."

Tuli eilen työreissulta kotiin ja ilmeisesti pari olutta pohjalla. Ei ollut mitenkään aivan sekaisin ja sanottuaan tuon teki iltapalaa ja meni nukkumaan. Mä heräsin aamulla ja hipsin töihin. En saanut oikein nukuttua, kun mietin noita sanoja... En mä voi pakottaa jotain pitämään mua ykkösenä elämässään, mutta jotenkin sanat silti viilsi. :( mies on minulle ainakin tärkein ihminen tällä hetkellä. Tuntuu kurjalta, etten ole sitä hänelle.

Valitanko turhasta vai onko teistä aihetta loukkaantua? :\

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai oma perhe menee edelle. Vasta kun teillä tulee yhteistä historiaa kymmeniä vuosia, voi sanoa että olet enemmän omaa perhettä kuin sisko.

Vierailija
2/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole loukkaantumisen aihe. Sisko on sisko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kommenttia omituisena, koska useimmat meistä rakastavat perheenjäseniään. Alkoholilla oli varmasti osuutta asiaan. Sisar on lapsuudenperheestä ja tärkeä ja sinä olet hänen valitsemansa vaimo. 

Rakastathan sinäkin perhettäsi, mutta tuollainen arvottaminen on merkillistä.

Vaihda miestä, niin saat fiksumman tilalle.

Vierailija
4/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Mieheni ei ole siskonsa kanssa lainkaan väleissä, joten ei taida sisko ihan ykkönen olla.

Vierailija
5/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen suhtautuminen miehelläsi. Sisarukseni ovat aina olleet minulle tärkeitä ja tulevat olemaan, mutta kyllä mieheni on kuitenkin ykkössijalla elämässäni. Ei ihme, jos tunnet itsesi loukatuksi.

Vierailija
6/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin arvostan ja kunnioitan ja rakastan veljeäni kaikista miehistä eniten ja jos pitäisi jonkun ukon ja veljen väliltä valita niin eipä tuo olisi vaikea päätös. Sisaruussuhteita pitää mielestäni vaalia, ne ovat niitä jotka kestää yleensä elämässä pisimpään, pitempään kun vanhemmat, kaverit, puoliso jne. Ja se ehdoton rakkaus. Onhan tuo tietenkin toisaalta tökerösti sanottu, mutta ei ole syytä loukkaantua, hyvä mies on jos osaa noin paljon arvostaa perhettään.

Vierailija
7/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin vähän turhaa sanoa mitään tuollaista ääneen, takuuvarma mielenpahoittamislause. Sisko saa totta kai olla aivan ainutlaatuisen tärkeä, mutta turha sitä on lähteä korostamaan omalle vaimolleen. Koitti sentään hieman pehmentää ja mielessään varmaan korjasi sen hyvinkin ("et ole huono kakkonen"), mutta ymmärrän mielipahasi. Koita ajatella sitä vain sammakkona ja antamatta sille liikaa painoarvoa. Sinut hän on kuitenkin valinnut kumppanikseen, ajattele niin, että kaikista maailman ihmisistä hän on kuitenkin tehnyt valinnan sinun kohdallasi, siskoa ei voinut valita ja sen kanssa on eletty ja kasvettu lapsuus yhdessä ja jaetaan varmasti jotain hyvin ainutlaatuista. Kuten sinä ja miehesikin jaatte.

Paras kun oot miettimättä asiaa enempää tai alat tivata mieheltä mitä sillä oikein tarkoitti. Miehet ajattelee nää jutut ja sanomiset vähän eri tavalla. :)

Vierailija
8/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin pahoittaisin mieleni tuollaisesta. Tiedän erään pariskunnan jossa mies jumaloi siskoaan ja asettaa hänet etusijalle vaimoonsa nähden. Aika sairas kuvio minun mielestäni, jota moni muukin tuttavapiirissämme ihmettelee.

Normaalissa parisuhteessa puolisot ovat toisilleen ne rakkaimmat, samalla viivalla tai ehkä edelläkin voivat olla omat lapset.

Rakastumisen tehtävä on ns. liimata mies ja nainen tiiviisti yhteen jotta voivat kasvattaa yhdessä jälkikasvua ainakin sen vajaat parikymmentä vuotta lasten aikuistumiseen asti.

Vierailija
9/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vähän outoa kyllä mennä toiselle sanomaan tärkeysjärjestyksiä o.O

Vierailija
10/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se sisko, joka on veljelleni rakkain. En tiennyt sitä ennen kuin se tuli vahingossa julki veljeni vaimon suusta vuosia sitten. On oikein hyvä mieli. :)

Vierailija
11/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero vellihoususta. Kohta asuu käly ja anoppi saman katon alla pitämässä sua piikanaan.

Vierailija
12/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on eri kategorioita, lähisuku ja puoliso. Siinä on vinha perä, että miehen pitää erota vanhemmista ja liittyä vaimoonsa. Sama koskee sisaruksia.

Olen miettinyt asiaa siitä asti, kun parikymmentä vuotta sitten naurahdin, että äidit ne ajattelee tuntevansa lapsensa paremmin kuin niiden puolisot, ja sain mieheltä vastaukseksi näpäytyksen, että ehkä ne tunteekin. Sanoi sen jotenkin ylpeillen.

Vuosien varrella olen miettinyt asiaa. Jos tämä kuvio ei käänny vuosien varrella lainkaan, asiasta ei voi syyttää sitä vaimoa. On jäänyt itse näkemättä vaivaa, jotta tulisi puolisolleen ymmärrettäväksi. Minun miehellä kun on keskeisenä elämänohjeena välttely ja piilosillaolo, niin asian merkitys korostuu, mutta koskee muitakin. Jos ei panosta ja lähde mukaan etsimään itseään yhdessä toisen kanssa, niin kohta on sitten yksinäinen piru, jota ei tunne kukaan.

Sukulaisten tärkeys ei saisi koskaan tulla tämän projektin tielle. On sitouduttava ja astuttava aikuisen ihmisen rooliin. Sitä tärkeämpää tämä on aikana, jolloin suhteet eivät kestä. On pidettävä huolta, etteivät ne ainakaan keskenkasvuisuuden takia katkea.

Vierailija
13/22 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sisko joka on ruma ja ilkeä, hän inhoaa minua. Vanhemmat pitivät siskoani aina parempana, minä olin lähinnä rengin asemassa. Siskoni ei pyydä koskaan minulta apua, ja tekee mielellään selväksi etten osaa mitään. Olen hänen silmissään täysi paska. Sisareni on minulle kateellinen esim rahasta, minulla on vähän kertynyt rahaa kun käyn töissä, siskoni ei tee töitä, hän on patalaiska. Siskoni ei suvaitse minulla naisystäviä, hän on kuten vanhempamme äärettömän seksuaalikielteinen. Minä olen aina toivonut että minulla olisi kaunis ja läheinen sisar, kuten muilla koulukavereilla oli. Ei siksi että saisin panna häntä tai muuta, minun vanhemmat eivät antaneet minun olla tyttöjen kanssa koska heillä oli vihamielinen asenne seurusteluun ja sukupuolielämään. Äitini vihasi minua koska olen mies ja seksi on Jumalan sanan vastaista. Isä oli taas kommunisti ja sanoi että rakkaus naiseen on turhanpäiväistä, miehen pitää tehdä työtä, työtä, työtä 

Vierailija
14/22 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla stepsis ja ukkos poraa sitä yhä 

Vierailija
15/22 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko??? Kuulostaa todella omituiselta. Ei normaali mies rakasta siskoa enemmän kuin kumppaniaan.

Vierailija
16/22 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat kaksi eri kategoriaa. Naisystävä voisi vertautua kavereihin. Siinä olisi ykkönen. Ei sukulaisiin.

Vierailija
17/22 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison rakastaminen on valinta ja päätös. Lapsuudenperheeseen on elinikäinen kytkös, halusipa tai ei. Kuitenkin parisuhteeseen kuuluu se, että puolisot luovat keskenään oman perhekulttuurinsa, ja jos lapsuudenperheen kulttuuri on törmäyskurssilla parisuhteen sisäisen kulttuurin kanssa, parisuhde ja puoliso pitäisi asettaa lapsuudenperheen edelle. Jokainen meistä rakastaa omia vanhempiaan ja sisaruksiaan, mutta syvimmilläänkään rakkaus perheenjäseniin ei korvaa rakkautta puolisoon. Se on aivan erilaista rakkautta. 

Vierailija
18/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäki veljeeni pssttt

Vierailija
19/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas on äijäsi, laittaa siskonsa vaimonsa edelle. Nyt on kieroutunut suhde siskoon. Onko heillä ollut seksi aikanaan. Mä heivaisin välittömästi

Vierailija
20/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se sisko on vaan sinua parempi pano ollut miehellesi. Ehkä on edelleenkin. Ei siinä mitään, se on kuitenkin sisko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan