Käytätkö kotona esiliinaa?
Ennen käytin vain ruokaa laittaessa, mutta nykyään ei tule enää riisuttua vaikka ruoka on tehty. Onko minusta tullut piika vai kotinurkkiin hyytynyt mamma :))
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivotessa, pyykätessä ja keittiössä essu ja puukengät.
Jos löytäisin, niin ostaisin nätin esiliinan ja puukengät kotikäyttöön. Nyt perus keittiöessu käytössä aina, kun muistan laittaa.
Eikös esiliina ole kotikäyttöön ja puukengät ulkokäyttöön...
Vierailija kirjoitti:
Miksi puukengät?
Lyhyen läntänä saan muutaman lisäsentin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ns. kotivaatteet niin ei niin haittaisi pienet tahratkaan. En ole vielä kotityötä keksinyt joka sottaisi vaatteita niin paljon ettei ne siitä henkiin jäisi.
Minun "kotivaatteisiini" kuuluu esiliina.
Vierailija kirjoitti:
Esiliinan ymmärrän ja käytän itsekin. Miltä puukengät suojaavat? Asun varmaankin omakotitalossa?
Tykkäisin myös jos olisi jotkut kotikengät, ei vaan ole tullut hankittua.
Vierailija kirjoitti:
mistä löydätte kivoja esiliinoja?
Omani on pienestä sisuskaupasta.
Sisuskaupasta??!!!
Mutta ei, mulla ei ole essua. Ei ole tullut mieleenkään sellaista hankkia - ehkä pitäisi? Leivon mielelläni ja kokkailen ja rapatessa toki roiskuu. Taidankin pyyhältää essuostoksille, se voisi olla hauskaa.
Jos löytäisin, niin ostaisin nätin esiliinan ja puukengät kotikäyttöön. Nyt perus keittiöessu käytössä aina, kun muistan laittaa.[/quote]
Eikös esiliina ole kotikäyttöön ja puukengät ulkokäyttöön...[/quote]
Monet käyttää työkenkinä työpaikalla, niin miksi ei sitten kotonakin. Minulla karvatossut kotikäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos löytäisin, niin ostaisin nätin esiliinan ja puukengät kotikäyttöön. Nyt perus keittiöessu käytössä aina, kun muistan laittaa.[/quote
Miksi puukengät?? Eikös ne pidä aika kovaa kopinaa?
Osataan vaimon kanssa olla jo muutenkin asiallisesti, ei tarvita esiliinaa.
Mulla on sellainen kotitakki, ei tarvitse erillistä esiliinaa. Toimittaa myös mänkkipyyhkeen virkaa.
Käytän esiliinaa siivotessa, saippuaa valmistaessa tai vesimelonia pilkkoessa/syödessä. Siivouksessa tarvitsee yleensä ylimääräisiä taskuja, kun kaikkea pientä noukkii lattioilta. Saippuaa valmistaessa en todellakaan halua altistua roiskeille. Vesimelonitahrat taas ovat niin sitkeitä, ettei niitä saa pois millään, vähän kuin voikukkatahra.
Niin ja mun esiliina on Nostalgiakaupasta ostettu valko-vihreäruudullinen vanhanaikaisen näköinen puuvillaesiliina.
Vanhanaikaisemmat esiliinat esiliina ovat usein todella kauniita, mutta myös mukavampia yllä. Mukava essu kun ei ahdista millään tavalla, niin varmaan siitäkin syystä tulee liihoteltua siinä päivät pitkät.
Käytän esiliinaa usein leipoessa ja ruuan laitossa silloinkin, kun olemme kotona oman perheen kesken, mutta täysin välttämätön esiliina on silloin, kun on tulossa ruokavieraita eli olen jo vaihtanut "juhlavaatteet" päälle ja valmistelen vielä tarjottavia.