Käytätkö kotona esiliinaa?
Ennen käytin vain ruokaa laittaessa, mutta nykyään ei tule enää riisuttua vaikka ruoka on tehty. Onko minusta tullut piika vai kotinurkkiin hyytynyt mamma :))
Kommentit (50)
Ruokaa laittaessa käytetään. Sekä minä että mies. Myös lapsille laitetaan essu, silloin kun "laittavat" ruokaa kaverina.
Käytän tietenkin,kun esim. leivon ja kun tiskaan. Olisiko sitten viisaampaa liata tiskivedellä ja sotkea jauhoilla niissä töissä helmojaan, vai miten ajattelit ?
Sen vuoksihan se on. Olen vaan huomannut, että on tullut tavaksi kulkea essu päällä aamusta iltaan :)
Nykyisin on ihan kivoja essuja ja haitanneeko tuo mitään, jos lapsetkin muistavat sitten aikanaan, että tätä esiliinaa äiti aina leipoessaan käytti... Niin, siis leipoessa käytän yleensä aina, muuten harvemmin, vaikka syytä kyllä olisi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ennen käytin vain ruokaa laittaessa, mutta nykyään ei tule enää riisuttua vaikka ruoka on tehty. Onko minusta tullut piika vai kotinurkkiin hyytynyt mamma :))
Kyllä käytän jos teen sellaista missä voi vaatteet sotkeentua. Ja joskus muutekin jos se kuuluu kyseiseen asusteeseen jota pidän.
Käytän, keittiöhommissa ja siivotessa. Joskus jää päälle. Mies välillä on muistuttanut että ota nyt tuo pois niin pääset vapaalle kotitöistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käytän jos teen sellaista missä voi vaatteet sotkeentua. Ja joskus muutekin jos se kuuluu kyseiseen asusteeseen jota pidän.
Mihin asusteeseen esiliina kiinteästi kuuluu?
Juu käytän ruokaa laittaessani ja leipoessani, sellaisia ihania mummoessuja :).
En käytä, ku en tarvii. Jos vaatteet sotkeentuu, niin ihan sama - pesukone on sitä varten. En oo ihan varma, että onko mulla edes essua.
Esiliina on kätevä lisä kotitöissä. Isoihin taskuihin mahtuu tavaraa ja essu suojaa mm. ruuanlaitossa. Se myös osoittaa muille, että nyt äiti tai isä tekee kotihommia. :)
Vierailija kirjoitti:
Siivotessa, pyykätessä ja keittiössä essu ja puukengät.
Jos löytäisin, niin ostaisin nätin esiliinan ja puukengät kotikäyttöön. Nyt perus keittiöessu käytössä aina, kun muistan laittaa.
Mulla on ns. kotivaatteet niin ei niin haittaisi pienet tahratkaan. En ole vielä kotityötä keksinyt joka sottaisi vaatteita niin paljon ettei ne siitä henkiin jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Esiliina on kätevä lisä kotitöissä. Isoihin taskuihin mahtuu tavaraa ja essu suojaa mm. ruuanlaitossa. Se myös osoittaa muille, että nyt äiti tai isä tekee kotihommia. :)
:D Miksi hitossa se pitäisi muille osoittaa? Että muu perhe askartelisi mitalin tästä uhrauksesta perheen eteen?
Riistaa pilkkoessani käytän esipanssaria tai esinahkaa. Nahka suojaa paremmin veitsen lipsahduksilta. Esipanssari on taas metallisilmukoista tehty esiliinan tyyppinen suoja.
En edes omista sellaista. :D