Uskaltaisitko mennä yksin mökille?
Kaipaan niin mökille, mutta mies töissä ja nuorisoa ei vois vähempää kiinnostaa. Jos sais kerättyä rohkeutta niin menisin hiihtolomalla muutamaks päiväks nauttiin luonnon rauhasta. Oon kyllä niin pelkuri, että taitaa jäädä vaan haaveeksi.
Kommentit (58)
Koirat ne vasta ilkeitä onkin, kun ne jää tuijottelemaan tyhjyyteen ja valpastuu jostain mitä itte ei havaitse, sit alkaa pelottaa ...
Mun neuvo on (tein itse näin) että jos pelottaa illalla, ottaa unilääkettä niin että sammuu (viinakin ajaa saman asian ehkä mutta saattaa pissattaa enemmän) ja aamulla herää kauniiseen auringonpaisteiseen luontoon hyvin levänneenä!
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan niin mökille, mutta mies töissä ja nuorisoa ei vois vähempää kiinnostaa. Jos sais kerättyä rohkeutta niin menisin hiihtolomalla muutamaks päiväks nauttiin luonnon rauhasta. Oon kyllä niin pelkuri, että taitaa jäädä vaan haaveeksi.
mina tula runka ikuna taka
Jos tuo huussissa käynti on kynnyskysymys niin googletapa piruuttasi "Porta Potti". Se on vessa, jota käytetään asuntovauniussa, veneissä ja miksei mökilläkin. Ymmärtääkseni kemiallinen eikä tarvitse sähköä.
Mua pelottais, mutta en antaisi pelolle valtaa vaan menisin silti. Ainoa mikä mua siellä pelottaa on hirvet, ilvekset ja karhut. Niitä on nähty mökin lähistöllä. Lähin kontakti oli, kun mun mies istu huussissa ja hirvi kurkkas ovesta sisään, jatkoi kuitenkin matkaansa.
Eli siis huussi reissu pimeällä on munkin kynnyskysymys. Mä oon ratkaissut asian niin että jo hämärän aikaan käyn sytyttelemässä ulkotulia valaisemaan polkua. Lisäksi tietysti taskulamppu mukaan ja pidän meteliä. (Yleensä laulan ääneen.) Luotan siihen että elukat pelkää mua enemmän kuin mä niitä. (Vinkkinä: Tahroja paperilla on hyvä vessareissulaulu saa röhönaurut kaupanpäälle.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa sellaisia pusseja, joihin voi pissata siististi. Ja sitten on ihan vaippojakin.
Joo, vaippa, niin ei tarvitse edes sängystä nousta. Kätevintä olisi käydä katetroimassa itsensä...
Ei vaan, ymmärrän hyvin jos pimeys ja yksinolo pelottaa, aivan normaalia. Itse uskaltaisin olla mökillä yksin koirieni kanssa, lapsen kanssa en. Jos joku sarjamurhaaja tulisi, miten suojelisin lastani? Yksin taistelisin kirveiden ja kokkiveitsien kanssa, hahahahah... Koirat on kyllä sellainen pelastus että...ilmottavat kyllä jos joku liikkuu ulkona.
Hanki joku sankko jossa kansi ja aamulla sitten tyhjennät sen, ei sen kummempaa.
Pelot ovat tietysti usein irrationaalisia, mutta kokeillaan nyt kuitenkin laittaa asioita vähän oikeisiin mittasuhteisiin.
1800-luvulta lähtien sarjamurhaajat ovat tappaneet Suomessa ehkä 30 ihmistä yhteensä, joista tällä vuosituhannella muistaakseni viisi tappoi se myrkkyhoitaja.
Suojateillä sitä vastoin kuolee n. 10 jalankulkijaa joka vuosi. Alkoholimyrkytykseen ja liikenneonnettomuuksiin kuolee kumpaankin ~250 vuosittain. Kaatumisiin ja putoamisiin kuolee reilu 1000 vuosittain ja kaiken kaikkiaan kodin ja vapaa-ajan tapaturmiin reilu 2000 vuosittain. Kaikista yllättävistä kuolemista 65% on kotona tapahtuvia erilaisia tapaturmia ja vain 2% johtuu väkivallasta, tästä kahdesta prosentista vain murto-osa on tuntemattoman tekijän satunnaista väkivaltaa ja siitä vielä äärettömän paljon pienempi osa on sarjamurhaajien tekosia.
9/11 terrori-iskussa kuoli n. 3000 ihmistä ja seuraavan vuoden aikana liikenteessä kuoli Yhdysvalloissa n. 1500 ihmistä enemmän kuin aiempina vuosina, koska ihmiset vaihtoivat lyhyet lentomatkat autoiluun. Jo seuraavien kolmen kuukauden aikana liikenteessä oli tullut enemmän "ylimääräisiä" uhreja, kuin kaikissa iskuun osallisissa koneissa oli ollut matkustajia yhteensä.
En ole lukenut muita vastauksia, mutta ihmeessä mene!
Mä olen ollut 13 vuotiaasta toisinaan yksin mökillä ja vaelsin pitkin poikin. Yleensä kesäisin, mutta talvellakin on tärkeetä ollut olla mökillä. Aivan yksin useita päiviä. Mulle on voimiintumisen paikka.
Täällä kaupungissakin menen pitkälle mettään ihan yksikseni ja nautin. Vaikka suuntavaisto mulla on surkea... Onneksi nykyään on pelit ja pensselit päästä pois. ;) Erämaa on tavote, mutten uskalla lähteä sinne yksin.
Jos se noin hirmusti ahdistaa, niin en ymmärtä, mikä siinä olisi rentouttavaa? Tietty jos saat pään tyynyyn jollain lääkkeillä ja nukut kuin tukki, muuten kuulostaa lähinnä itsensä kiduttamiselta toi sun touhu.
Miksi en uskaltaisi? Meidän mökille ei tule tie perille asti, joten sikäli olisi äärimmäisen harvinaista, että sinne kukaan eksyisi.
Serengetissä telttaillessa sen sijaan pakotin kaverin mukaan kun lähden teltasta pissalle yöllä. Huussin takana kiilui rivi hyeenojen silmiä. Mä pääsin niiltä turvaan sinne huussiin, mut kaveri joutui oottamaan pihalla. :) Kaveri oli kundi, joten sikäli reilua.
Apua. Luonto on pelottavaa. Helpompi viettää aikaa betonikuutioissa kaiken maailman perverssien keskellä. Jotenkin turvallisempaakin.
Vierailija kirjoitti:
No älä mene yöllä vessaan. Jos käyt ilalla viimeiseksi ja heti aamulla niin ei sulla voi niin kovaa hätää tulla siinä välissä ettet jaksaisi odottaa.
Mikä pakko sinne pihanperälle on pimeällä lähteä jos pelkkä nestemäinen tyhjennys kyseessä? Kyllä kai nyt joka nainen osaa kyykkypissalla käydä. Jos keltainen laikku hangessa haittaa esteettisesti, niin potkaisee vähän lunta päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon myös pelkuri, mutta olen kyllä ollut yksin mökillä... en kylläkään tähän vuodenaikaan, koska pimeys lisää pelkoa...
Itseasiassa tämä aika kun maa on valkoisena ja lunta on puissakin, niin on keskiyölläkin kohtuu valoisaa ja kuutamolla hyvinkin valoisaa. Ne pimeimmät ajat on marras-joulukuussa mustan maan aikaan.
MInä tykkään juurikin sydäntalvesta ja kunnon pakkasista ja kuutamosta. Mahtavaa käppäillä pihalla, kun kuu loistaa ja lumi narskuu.
Yksi asia mikä tietysti täällä maalla korven keskellä vuosia asuneelle on ihan must ja mikä viime vuosien aikaan on suorastaan mullistanut taskulamppumarkkinat, on tietysti erilaiset ledlamput. Itselläni on kolme erilaista otsalamppua, ja puolentusinaa eri kokoista ja eri tehoista taskulamppua. Toki yhdellä otsalampulla ja 1-2 taskarillakin pärjäisi ihan mainiosti, mutta minulla niitä on moneen eri tarkoitukseen. Tosin käytännössä olen huomannut, että se kevyt ja näppärä, mutta kohtuu tehokas otsalamppu on se, mikä on lähes jatkuvasti käytössä ja taskarit taas harvemmin. Otsalamppu on yliveto mitä tahansa puuhatessa, koska se jättää molemmat kädet käyttöön.
Kyllä uskallan ja olenkin.Yhden reissun vuodessa käyn yksin yleensä.Ota ämpäri yöksi jos pissattaa,onhan se ilkeä juosta yöllä huussiin.Ihmiset on erkaantuneet luonnosta ja paljon...
Teidän neuvot ei petä koskaan. Vaipat, katetri, viinaa ja unilääkkeet. Mahtaisin olla levänneen ja pirteen näkönen reissun jälkeen. Kiitos aamu nauruista:) T:Ap
Uskaltaisin ja kiva olisikin mennä,jos vain sellaisen omistaisi,enkä usko että koskaan olisi sinne halutessaan seurasta pulaa. Tulijoita mukaan riittäisi kyllä taatusti,siitä ei olisi koskaan kiinni !
Hommaa potta, tyhjennä aamulla. Niin ei tarvitse yöllä juosta ulkohuussiin. Eihän sitä yöllä yleensä tule kuin pientä asiaa. On olemassa sellaisia perinteisen mallisia metallisia pottia. Mahtuu vaikka sängyn alle... ;-)
Mikä siellä metsässä kävisi päälle?
Nallet on talviunilla, ilvekset todella arkoja ja eikö hirvet liiku hämärän aikaan, ei siis pimeällä.
Kanit on myös hämärän eläimiä eli menee nukkumaan klo22. Aamulla puuhailee klo 5-7.
Pidät tunnin verran musiikit täysillä, niin kaikki elikot vaihtaneet nukkumapaikkaa kilometrin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä metsässä kävisi päälle?
Nallet on talviunilla, ilvekset todella arkoja ja eikö hirvet liiku hämärän aikaan, ei siis pimeällä.
Kanit on myös hämärän eläimiä eli menee nukkumaan klo22. Aamulla puuhailee klo 5-7.
Pidät tunnin verran musiikit täysillä, niin kaikki elikot vaihtaneet nukkumapaikkaa kilometrin päähän.
Vaan pitää pidättäytyä soittamasta kikkaa, reterikkiä ja kakerandeliinia, jos ei halua paikalle koko seutukunnan peräkammaripoikia ;)
No uskaltaisin.
Meillä mökki, missä olen syntynyt ja viettänyt lapsuuteni. Samaisessa mökissä vanhempani saivat minut ja kärvistelivät huutavan minun kanssa. Tuon mökin rakensi ukkini, joka paijasi huutavaa vauvaminää kuulemma kuukausia.
Mummuni, ukin vaimo ja vanhempani ovat nähneet ukin tuossa mökissä ukin kuoleman jälkeen.
Minä en, mutta sinne on hyvä mennä, kun tunnen ukin hengen vieläkin..=)
Tuo nyt on jotain niin selittämätöntä, mutta onpahan kuiteskin..