Työkaveri vinoilee jatkuvasti "vitsillä"
Taas on niin paha mieli ja ihan kuitti.
Koko ajan saa olla varpaillaan tän henkilön seurassa. Kaikki mitä teen on jotenkin hullunkurista. Näykkii mua ja olemustani jatkuvasti "vitsillä". Eli niin, että jos loukkaanun vaikutan lapselliselta.
Sen pari kertaa milloin olen huomauttanut asiasta, on ollut "yllättynyt" ja "pahoillaan" ja "ei tullut mieleenkään, että joku saattaisi loukkaantua". Eli mä oon yliherkkä nipo.
Saattaa vihjailla esim. mun painosta. Esimerkki: puhuttiin maratonista, työkaveri vitsaili miten meidän pitäis työporukalla osallistua ja kerätä varoja yhteen tiettyyn järjestöön. Sitten "muisti", että ainiin, ei me voitaiskaan kun eihän toi av-mamma (minä) pääsisi alkua pidemmälle.
Kysyin suoraan, että miksi puhut noin? Ja sanoi vaan jotain miten "ei pidä mua juoksijatyyppinä, älä nyt leikistä suutu".
Tosi kiva. En vaan jaksais. Tämä henkilö on vielä todella pidetty muiden keskuudessa. Jostain syystä mä olen valikoitunut pureskeltavaksi.
Kommentit (70)
Kovennat puheita. "Älä puhu paskaa." "Kiitti vitusti." "Helvetin hauska läppä." "Katopa ite peiliin." jne.
tee samaa, mennään huulipuna mainokseen ainiin ei voida kun sulla keltaiset hampaat jne
Vierailija kirjoitti:
Kovennat puheita. "Älä puhu paskaa." "Kiitti vitusti." "Helvetin hauska läppä." "Katopa ite peiliin." jne.
Kunpa uskaltaisin :( Toi kiroilu ei oo yhtään tyypillistä meidän työyhteisössä.. Muutenkin tuntuu vaikealta sanoa vastaan, kun kyseessä on mua 10 vuotta vanhempi tyyppi ja minä aloittelen vasta.
Oletko sanonut hänelle, että sinua loukkaa tuollainen? Monet tykkää tuollaisesta karskimmasta huumorista, joten ei välttämättä tajua, että loukkaannut.
Vierailija kirjoitti:
tee samaa, mennään huulipuna mainokseen ainiin ei voida kun sulla keltaiset hampaat jne
Heh :D Kyseessä on mies, mutta tajusin pointtisi. Hihi.
Meillä samanlainen ja kun kerran ärähdin sille, niin hyökkäs mun kimppuun verbaalisesti. Meillä tää tyyppi vittuilee myös ihan suoraan "sun pitäis kyllä ajaa parta" (minulla paljon karvoitusta kaulalla) jne.
Rasittavaa ja todella väsyttävää.
Viime viikolla rupes huutamaa yhdestä ohjeistuksesta jonka laitoin kaikille tiedoksi. Huoh!
Pomo ei ota kuuleviin korviin nämä asiat.
Koita siinä nyt sit jaksaa.
Joo olen sanonut suoraan pari kertaa..Molemmilla kerroilla on jatkunut ihan samana meininki , vaikka sillä hetkellä muka pahoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut hänelle, että sinua loukkaa tuollainen? Monet tykkää tuollaisesta karskimmasta huumorista, joten ei välttämättä tajua, että loukkaannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa uskaltaisin :( Toi kiroilu ei oo yhtään tyypillistä meidän työyhteisössä.. Muutenkin tuntuu vaikealta sanoa vastaan, kun kyseessä on mua 10 vuotta vanhempi tyyppi ja minä aloittelen vasta.
Entä jos otat kahdenkeskiseen neuvotteluun ja sanot, että tän täytyy loppua, tai otat yhteyttä ylempään tahoon.
Opettele sanomaan jotain loukkaavaa takaisin, "vitsinä", tottakai :) Moukkiin auttaa vain takaisin"kettuilu". Eivät enää ilkeä loukata jos vaarana on, että tulee vastaloukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Meillä samanlainen ja kun kerran ärähdin sille, niin hyökkäs mun kimppuun verbaalisesti. Meillä tää tyyppi vittuilee myös ihan suoraan "sun pitäis kyllä ajaa parta" (minulla paljon karvoitusta kaulalla) jne.
Rasittavaa ja todella väsyttävää.
Viime viikolla rupes huutamaa yhdestä ohjeistuksesta jonka laitoin kaikille tiedoksi. Huoh!
Pomo ei ota kuuleviin korviin nämä asiat.
Koita siinä nyt sit jaksaa.
Joo mä niin aistin siitä ihmisestä, että jos muiden edessä heittäisin piikin takaisin nii tulis tykillä vastaan.
Mä en oo pomolle uskaltanut sanoa. Oon aika uusi ja en haluaisi olla "vaikea".
Eiks oo kamalaa tää :'( Mulla oikeesti vaikuttaa mun mielenterveyteen ja yöuniin. Lisäksi reagoin typerästi, eli alkaa kasvot heloittaa jne.
"Miksi sanot noin minusta?" ja jatkokysymys "Mikä saa sinut luulemaan niin?"
Tyyppi provosoi, yritä olla provosoitumatta. Vastaan lyöminen tekee sinusta kusipään jos onnistut, ja todennäköisesti epäonnistut koska saatat reagoida tunteella nyt kun tyyppi on päässyt nahkojesi alle.
Silkka neutraali kyseenalaistaminen ei anna tyypin närppiä rauhassa, ja saattaa saada kyseenalaisiakin motiiveja muidenkin nähtäville.
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi provosoi, yritä olla provosoitumatta. Vastaan lyöminen tekee sinusta kusipään jos onnistut, ja todennäköisesti epäonnistut koska saatat reagoida tunteella nyt kun tyyppi on päässyt nahkojesi alle.
Silkka neutraali kyseenalaistaminen ei anna tyypin närppiä rauhassa, ja saattaa saada kyseenalaisiakin motiiveja muidenkin nähtäville.
Olen yrittänyt juuri tuota, eli miksi puhut noin jne.
Ei toimi ollenkaan..Kääntää sen niin, että olen muka suuttunut, vaikka olisin kuinka rauhallinen.
Tämä tyyppi meillä laukoo ihan mitä vaan suustaa. Esim. olin hiema allapäin täsdä vuosia sitten kun mummoni kuoli ja samaan aikaan veljelläni todettiin syöpä. Jostain syystä kerroin tästä yhden palaverin yhteydessä, niin tää työkaveri sanoi "ei vanhoja ihmisiä tarvii surra, se kuolema kuuluu asiaan". Purskahdin itkuun ja juoksin vessaan itkemään.
Itse "pelkään" joka samperin aamu mennä töihin tän tyypin takia. Ahdistaa.
Nro 7
Hulluinta on se, että omansa ikäisille/samalla "arvoasteikolla" oleville on niiiin mukava ja hyväntuulinen.
Siksi jos satumme samaan paikkaan en usko muiden kiinnittävän huomiota, koska eivät osaa odottaa ilkeilyä häneltä. Pitävät varmaan oikeasti vitsinä.
Itse mietin jo pitkään, että jos oikeastu olenkin vaan herkkänahkainen.
Mutta ei. Ei toisen painolle, puhetyylille, sinkkuudelle, työskentelytavalle jne. nauraminen ole mitään asiallista vitsailua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tyyppi meillä laukoo ihan mitä vaan suustaa. Esim. olin hiema allapäin täsdä vuosia sitten kun mummoni kuoli ja samaan aikaan veljelläni todettiin syöpä. Jostain syystä kerroin tästä yhden palaverin yhteydessä, niin tää työkaveri sanoi "ei vanhoja ihmisiä tarvii surra, se kuolema kuuluu asiaan". Purskahdin itkuun ja juoksin vessaan itkemään.
Itse "pelkään" joka samperin aamu mennä töihin tän tyypin takia. Ahdistaa.
Nro 7
Herranjumala!! Mitä hemmettiä?? 😱😱
Kyllä on kusipää!! Voimia sulle. Kyllä me pärjätään, vaikka tiukkaa tekee.
On se kumma, miten jotkut nauttii toisten rääkkäämisestä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt juuri tuota, eli miksi puhut noin jne.
Ei toimi ollenkaan..Kääntää sen niin, että olen muka suuttunut, vaikka olisin kuinka rauhallinen.
Jatkat vaan terapeuttityyliin:
"Mistä päättelet että olen suuttunut?"
Tai vielä parempi:
"Onko tarkotuksesi suututtaa?"
Kyllä, tollainen töissä on hankalaa ja inhottavaa, mutta samalla kullanarvoinen tilanne tutkailla mulkvistin reaktioita - jos vain kykenet olemaan tanssimatta mulkvistin pillin mukaan.
Vittumainen hymy naamalle ja kyseenalaistamaan siis :)
Mulla oli samanlainen kokemus. Sanoin että kommentit loukkaa kovasti ja kysyin mikä on oikeasti pielessä. Ei osannut vastata. Kerroin että käytös on työpaikkakiusaamista ja että otan asian puheeksi esimiehen kanssa mikäli ei lopeta. Käänsi asian myös siihen että olen suuttunut. Sanoin olevani erittäin suuttunut ja loukkaantunut. Onneksi tyyppi tajusi ja lopetti käytöksensä.
Sano, että olet jo aikaisemminkin huomauttanut näistä "vitseistä", että kuinka monta kertaa asiasta pitää hänen kanssaan keskustella. Voit myös alkaa pokkana kyselemään, että onko hänellä kaikki ihan hyvin omassa henkilökohtaisessa elämässään vai mistä moinen halu loukata kumpuaa? Kysy voitko auttaa, tarvitseeko hän kuuntelijaa, kerro ettei paha olo ole heikkoutta jne.
Vierailija kirjoitti:
Taas on niin paha mieli ja ihan kuitti.
Koko ajan saa olla varpaillaan tän henkilön seurassa. Kaikki mitä teen on jotenkin hullunkurista. Näykkii mua ja olemustani jatkuvasti "vitsillä". Eli niin, että jos loukkaanun vaikutan lapselliselta.
Sen pari kertaa milloin olen huomauttanut asiasta, on ollut "yllättynyt" ja "pahoillaan" ja "ei tullut mieleenkään, että joku saattaisi loukkaantua". Eli mä oon yliherkkä nipo.Saattaa vihjailla esim. mun painosta. Esimerkki: puhuttiin maratonista, työkaveri vitsaili miten meidän pitäis työporukalla osallistua ja kerätä varoja yhteen tiettyyn järjestöön. Sitten "muisti", että ainiin, ei me voitaiskaan kun eihän toi av-mamma (minä) pääsisi alkua pidemmälle.
Kysyin suoraan, että miksi puhut noin? Ja sanoi vaan jotain miten "ei pidä mua juoksijatyyppinä, älä nyt leikistä suutu".Tosi kiva. En vaan jaksais. Tämä henkilö on vielä todella pidetty muiden keskuudessa. Jostain syystä mä olen valikoitunut pureskeltavaksi.
Ehkä sinä vaan oot tosikko. Et kestä pientä läppändeeriä!
Läppää huumoria tajuutko?
Jatkaisin siis, että huomauttamisen jälkeen homma jatkuu täysin samana.