Hiki on muuttunut pahanhajuiseksi, ja oikeestaan hikoilenkin nykyään paljon enemmän
Olen 25-vuotias nainen, ja teininä kärsin liikahikoilusta, ja käytin absolut torria. Nykyään kainaloihin riittää perus markettidödö, mutta hikoilen selästä paljon. Esim työmatkan jälkeen tulee kamala jälkihiki selkään (yleensä menen töihin etuajassa, ja sitten istun hetken vessassa ilman paitaa ja odotan että hikikohtaus menee ohi.
Urheillessa olen aina hikoillut paljon (ja pitänyt sitä normaalina) mutta aikaisemmin spinning-tunnin jälkeen treenivaatteet olivat vain hiestä märät, eivät haisseet miltään. Nyt treenivaatteet haisevat kamalan pahalta, mistä voi johtua yhtäkkinen hienhajun muutos? :/
Kommentit (10)
Mulla runsas määrä proteiinia aiheuttaa pahanhajuisen hien. Tosi pistävä haju, oikein itseäkin yököttää :(
Olen kova hikoilija mutta tiedän että syömisellä voin vaikuttaa hajuun. Lihansyönti tekee oikeasti pahanhajuisen hien.
Juon aika reilusti kahvia. Oon aika kasvispainotteinen sekäsyöjä, mut täytyy koittaa vähentää sit lihaa (ja vähentää kahvia, tänäänkin vain tavan vuoksi mennyt jo puoli pannua, vaikka yksi kupillinen varmasti riittäisi...)
Proteiinia syön myös varmaan "normaalin" verran, tosin aamut aloitan aina kahdella tai kolmella keittetyllä kananmunalla.
Moi. Joo kyllä kyse on yksilöllisistä taipumuksista, mutta myös elintavoista. Esim kahvinjuonti lisää kehon aktiivisuutta ja aiheuttaa hikoilua. Hikoileminen on itseasiassa terveellistä, koska se poistaa kehosta epäpuhtauksia, mitä nykyään saa lähes kaikesta. Mikä meillä (miehelläni) auttoi aikoinaan oli ensinnäkin ymmärtää toi, että se on kehon puhdistusta ja sitten lisätä sitä puhdistusta ja hupsista ensinnäkään hikeni ei enään haise ja se vähentyi. Kunnon detoxifikaatio kuuri on parasta mitä voit kehollesi tehdä. Väitän vakaasti, että toimii tuohon ja toimii muutenkin yleisterveyteen. Eli perustat on helpot. Nautit chlorellaa eli makean vedenlevää ja aloita varovasti jos et ole puhdistanut ennen ja syöt kuten ''suositukset' sanovat. Löydät sitä nykyään kaikista kaupoista ja netistä etsimällä. Vältä kiinalaista versiota E Korea ja Japani on mun tutkimuksien mukaan parasta. Kehosi on täynnä raskasmetalleja esim tonnikalasta, hanavedestä, ilmansaasteista. Juot vain puhdistettua vettä, joka on se mikä huuhtoo chlorellan irroittamat pahat aineet sinusta ulos ja koska puhdistettu vesi jo sinänsä imee epäpuhtauksia itseensä on se erinomaista luonnon omaa esim tämä sivu www.vedenpuhdistaminen.com tai aqva ensi hätään, joka poistaa vähän ja on edullisempi alkuun, Britaa en suosittele (kaikkia kokeillut), koska menee nopeasti hintavaksi ja suodattimia joutuu vaihtamaan musta liian usein. Suosittelen saunaa ja usein, mutta vain max 15min kerralla ja sitten suihkuun heti niin että epäpuhtaudet eivät imeydy takaisin. Eli meillä koko perhe käy läpi tätä prosessia säännöllisesti ja miehelläni on nykyään parempi tuoksu namnami :). Toivottavasti on apua
Hikoilen, mutta hiki ei haise, kun käyn suihkussa 2 x päivässä. Tuota leväkuuria olisi silti mielenkiintoista kokeilla.
Hiki ei haise itsessään miltään, mutta iholla elävien bakteerien tuottamat aineet kylläkin. Asiaan voi vaikuttaa vähäisesti ruokavaliolla, mutta lopullisen ratkaisun saa ainoastaan muuttamalla ihon bakteeristo haisemattomaksi.
Nitrosomonas eutropha olisi kannatettava laji, joka elää luontaisesti lähes kaikkien elukoiden iholla, mutta valitettavasti sen solukalvo tuhoutuu saippuan ja shampoon kosketuksesta. Kasvukin on hidasta, joten kestää kuukausia saada se lisääntymään, jos nyt pystyisikin vaihtamaan pesuaineet sille haitattomiin versioihin tai luopumaan niistä kokonaan. Yleinen bakteeri maaperässä ja vesistöissä, joten luontoon vaan kieriskelemään kuin sika konsanaan, jos hien hajusta haluaa eroon.
Vierailija kirjoitti:
Hikoilen, mutta hiki ei haise, kun käyn suihkussa 2 x päivässä. Tuota leväkuuria olisi silti mielenkiintoista kokeilla.
Suosittelen kyllä Chlorellaa kuten kirjoitin. Se poistaa elimistöstä ylimmäräisen metallin. Käytä myös puhdasta vettä, koska se ei auta niin että toisella poistat ja toisella laitat sama sisään :). Aloita Chlorellalla varovasti jos et ole ennen puhdistautunut. Itselläni neljäntenä päivänä 1/4 teelusikallisella eli vähällä, meni vatsa kahdeksi päiväksi ihan villiksi. Kun ja jos niin käy pidä taukoa. Nyt menee helposti teelusikallinen päivässä ja mitään oireita ei ole tullut.
Kaksi asiaa mitä ei ole vielä mainittu: hormonitasapaino ja stressi. Naisella hormonit vaikuttaa tosi paljon hikoiluun. Esim. itse kun söin yhdistelmä-e-pilleriä, en hikoillut juuri yhtään. Kun lopetin, palasi nuoruuteni "ihana" taipumus ihan kastua hiestä ja että se hiki haisi vinkeältä ja metalliselta. Stressaantuneena myös hiki joka erittyy on yleensä voimakkaamman hajuista kuin esim. liikunnasta tai kuumuuden takia erittyvä hiki.
Tervetuloa kerhoon.Hikoillut suurinpiirtein 20 vuotta putkeen.Ja jopa silloin kun olin tip-top kunnossa.Kävelevä niagaran putous.
Syötkö tai juotko jotain voimakastuoksuista? Minulla kahvi aiheuttaa hikoilua ja hien haisemista.