Voiko kannabiksesta saatu paniikkikohtaus uusiutua, vaikka ei polta enää?
Laitoin tänne eilen jo viestiä aiheesta. Eli pitkäaikainen polttelu laukaisi paniikkikohtauksen ja vieläkin hieman omituinen olo vaikka kohtaus meni jo ohi. Mutta voiko kohtaus uusia vaikka lopetan polttelun kokonaan? Jeesustelijat älkää vaivautuko vastaamaan, haluan kuulla samankaltaisia kokemuksia.
Kommentit (40)
Voi uusiutua, mutta uusiutuu aika lailla varmasti, jos jatkat. Kannabishan on vaaraton ja rauhoittava, väitetään. Harmi, että aina ei ole.
Kyllä se voi uusia, vaikket polttaisi enää koskaan.
Joko kannabis on laukaissut sun paniikkikohtauksen, tai sit se olis ilman kannabista tullut muutenkin jossain vaiheessa.
Joka tapauksessa voit saada paniikkikohtauksia. Ehkä kannattaa lääkärin kanssa jutella asiasta.
Kaikki on mahdollista. Se että lopetat on yksi keino selvittää johtuuko aineesta. Itsellä pitkän kuukausia kestäneen tauon jälkeen savut teki levottoman olon. Helpotti pitkällä kävely lenkillä. Steppailin kaverin luokse kylään johon yhteen suuntaan noin 6 km.
Aika usein paniikin tunne johtuu laittomuudesta. Tuttu joka on käynyt hollannissa kertoi että ikinä ei ole rentoutunut savuista kuin siellä. Laadusta ei ole kiinni kun yhdessä on pajautettu helvetin huonosta erittäin hyvään ja paljon siltä väliltä.
Paniikkikohtaukset ovat sellaisia, että kun sen on kerran saanut, saa todennäköisesti muutaman muunkin. Siis ensimmäinen lisää todennäköisyyttä seuraaville. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko tilanne oikeasti jotenkin pelottava tai jännittävä tai "laiton": kohtaus voi tulla silloinkin kun on tosi mukavaa ja kivaa. Se on aivoissa tapahtuva kemiallinen ilmiö, eikä sille välttämättä ole mitään "syytä".
TÄMÄ EI TARKOITA, että kaikille kerran kohtauksen saaneille tulisi paniikkihäiriö. Useimmille ei tule, vaikka kohtauksia tulisi yhtenäänkin. Paniikkihäiriö on sitä, kun kohtausten pelossa alkaa rajoittamaan elämäänsä.
Itse sain sen luokan paniikkikohtauksen etten vieläkään voi edes haistaa pilveä ilman että päätä alkaa kihelmöimään inhottavalla tavalla. Kohtauksesta aikaa n 5 vuotta.. suosittelen lopettamaan.
Pelkotila polttelun jälkeen johtuu serotoniinikuopasta, ja jos ei tiedä että pelkotila on mahdollinen, saattaa kehittää siitä täyden paniikkikohtauksen.
Mulla ollut muuten vaan pari kohtausta todella harvakseltaan, ennen kuin olin edes tupakkaa poltellut. Poltan vähän ja harvoin, ja mulla tulee skitsotukset ihan missä vaan - Amsterdamissa myös.
Paniikkikohtausta ei ole koskaan tullut, epäilen että helpottaa jos yhtään tietää noista aivokemian käppyröistä. Tosin aivot toimivat myös niin että kerran kokeiltu ratkaisu on myöhemminkin todennäköisempi: tuttuja reittejä kuljetaan useammin nääs.
Eli älä ota tavaksi. Ja jos kohtaus iskee niin hengitä paperipussiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on mahdollista. Se että lopetat on yksi keino selvittää johtuuko aineesta. Itsellä pitkän kuukausia kestäneen tauon jälkeen savut teki levottoman olon. Helpotti pitkällä kävely lenkillä. Steppailin kaverin luokse kylään johon yhteen suuntaan noin 6 km.
Aika usein paniikin tunne johtuu laittomuudesta. Tuttu joka on käynyt hollannissa kertoi että ikinä ei ole rentoutunut savuista kuin siellä. Laadusta ei ole kiinni kun yhdessä on pajautettu helvetin huonosta erittäin hyvään ja paljon siltä väliltä.
Tässä taas joku tietämätön teini asialla.
Kannabis on rasvaliukoinen ja ei heti poistu elimistöstä, joten on mahdollista että saat stressaavassa tilanteessa vielä paniikkikohtauksen jossa elimistössäsi olevat kannabioidit ovat edesauttamassa sen syntyä varsinkin jos olet nyt polttanut pidempään. Polttelu näkyy testeissäkin sitä pidemmän ajan jälkeen mitä pidempään on polttanut. En tiedä kuinka pitkään kannabioidit säilyvät elimistössä,asiasta löytyy tietoa netistä. Tiedän ainakin 2 jotka eivät enää polta kannabista ollenkaan koska saivat siitä paniikkikohtauksia.
Jep: psykoaktiivinen aine joka aiheuttaa osyykkisiä oireita vain laittomana...
Mikä tahansa mieleen vaikuttava voi saada mielen sekaisin.
Sinulla on olemassa siis alttius paniikkikohtauksiin synnynnäisesti. Nyt kannabis toimi laukaisevana tekijänä. Googlaa stressi-haavoittuvuusmalli. Toivottavasti ei ole lisäksi alttiutta psykoosisairauksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas joku tietämätön teini asialla.
Olen yli 40 että aika vanha teiniksi. Kukasta, ruohosta, perus ja hyvästä lätkästä tiedän aika paljon. Mulle on annettu testattavaksi ja sen mukaan on mennyt onko hyvää vai huonoa. Kerran olen sanonut etten ottaisi vaikka ilmaiseksi saisi. En tiedä mitä siitä tapahtui eikä kiinnosta. Jos ja kun ostan niin vain itselleni, multa on turha kysellä löytyykö.
Seurassa saatan tarjota ja sekin rankataan niin hurjaksi kuin huumeen välittäminen. Tämähän on pelkkää nettikeskustelua ja nytkin niin pitkä tauko että pissaan puhtaat jos oikein aletaan vääntämään. Ehkä puhun totta, ehkä valehtelen ihan kympillä? Mistä voit tietää?
oikeasti mä tiedän jo tuoksusta ja koostumuksesta jotain. Testi on aina ensin pienen pieni muru, pala. Nykyään kun joutuu jo epäilemään näitä muuntopaskoja. Mulle niitä ei oikeastaan ole eteen tullut. Puolitutulla sellaista oli ja kieltäydyin kun laittoi palamaan. Selvyyden vuoksi sekin etten ole koskaan kokeillut muita laittomia kuin kannabista,
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on rasvaliukoinen ja ei heti poistu elimistöstä, joten on mahdollista että saat stressaavassa tilanteessa vielä paniikkikohtauksen jossa elimistössäsi olevat kannabioidit ovat edesauttamassa sen syntyä varsinkin jos olet nyt polttanut pidempään. Polttelu näkyy testeissäkin sitä pidemmän ajan jälkeen mitä pidempään on polttanut. En tiedä kuinka pitkään kannabioidit säilyvät elimistössä,asiasta löytyy tietoa netistä. Tiedän ainakin 2 jotka eivät enää polta kannabista ollenkaan koska saivat siitä paniikkikohtauksia.
Tutkimuksen mukaan ns. flash back ilmiö on erittäin harvinainen tai sitä ei tapahdu koskaan. Mahdottomaksi sen tekee se totuus että se mikä varastoituu ei ole aktiivista, vaikuttavaa. Se on metabiloinutta ainetta joka näkyy testeissä ja vaikuttaa yhtä paljon kuin viikko sitten juotu kalja.
Tunnen minäkin yhden joka on kertonut että savuista tulee ahdistunut olo. Sekö on perustelu kieltoon että yksi sadasta kokee sen huonoksi päihteeksi? Millon ja koska tahansa sopii rehellinen vertailu. Mä poltan ja toinen vaikka sä juot. Katsotaan kumpi on sekaisin ja kummalle tulee jälkiolo.
Vierailija kirjoitti:
Jep: psykoaktiivinen aine joka aiheuttaa osyykkisiä oireita vain laittomana...
Mikä tahansa mieleen vaikuttava voi saada mielen sekaisin.
Eihän nyt kannabis. Sehän on suuri ja mahtava eikä siinä ole minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Parantaa syövän ja nälänhädän ja kaiken mahdollisen? Etkö tiennyt? Taidat olla sellainen kiihkokieltäjä. Kannabis on vain arvalla määrätty laittomaksi. Niih, ettäs tiedät. Kuuntelisit palstanistejä, niin sinunkin elämäsi voisi olla huikean mahtavaa.
Sellaista se on kun käyttää huumeita, valopää. Mitä tahansa voi tapahtua.
Joo, kannattaa lopettaa ettei jää päälle. Jos et enää polta, niin uusiminen on harvinaista, mutta jos jatkat, voi seuraava kerta jättää pysyväksi. Sulla on alttius tuollaiseen, itse en polttaisi enää yhtään.