Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset ahdistelevat miehiä

Vierailija
22.02.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016022121155380_uu.shtml

Tuo on muuten ihan järkyttävää, miten paljon keski-ikäiset naiset ahdistelevat nuoria miehiä. Eikä p*rkele mene akalle jakeluun, ettei kiinnosta. Sitten kun tarpeeksi äkäisesti sanoo, niin suututaan ja alkaa kostaminen.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässäkin ketjussa miehiä vähätellään ja mitätöidään. Yllättävääkö? Ei.

Miesten kokema väkivalta ja ahdistelu on naisten mielestä aina vitsinvääntämisen paikka, tai sitten mies ei ole oikea mies. Miltäköhän samoista naisista tuntuisi, jos naisen kokemaa väkivaltaa ja ahdistelua vähäteltäisiin ja mitätöisiin samalla tavalla? Ihan julkisesti ja jopa viranomaisten toimesta.

Vierailija
42/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä alkais allekirjoittamaan tuota väitettä! Voihan se olla, että nää naiset on lähteneet leikillään härnäämään poikaa, jos se on ensin itse aloittanut! Tietäähän sen kuinka naisenkipeitä tuollaiset pojanklopit on! Yksi asia mielessä ja jos sitten on vähän aikuisen naisen rintoja jääty tuijottamaan, niin sitten on pitänyt jotain vitsiä heittää. Ei varmasti kunnolliset perheenäidit ala oman lapsensa ikäsiä poikia ahdistelemaan!

Mun mied on kokenut todella paljon tuollaista ahdistelua, olemme 23vuotiaita. Mieheni tykkää hoikista ja nuorista naisista, mikä on täysin luonnollista. Olen varma että hän ei ole tuijottanut vanhempien naisien tissejä tai muutakaan, mutta silti joutuu ahdistrlun kohteeksi. Järkyttävä asenne sinulla, niinkuin mieheni olisi itse aiheuttanut häneen kohdistuvan ahdistelun. Minuakin ahdistelee melkein päivittäin vanhemmat miehet ja en satavarmasti sitä itse aiheuta! Taidatkin itse tehdä tuollaista, eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma onkin ahdistelun määrittely. Kuten joku artikkelissakin sanoi, on aika vaikea vetää viiva siihen, missä flirtti loppuu ja ahdistelu alkaa. Yhdelle jo pitkä katse tuntuu ahdistavalta, toinen vasta lämpenee kun käsi laskeutuu reidelle. Ihmiset ovat aika erilaisia. Jos kaikenlainen toisen ihmisen seksuaalinen lähestyminen kielletään, ei kohta tähän maahan synny niitäkään vähiä lapsia kuin nykyään.

Viivan vetämisessä ei ole yhtään mitään vaikeutta. Ihmiset ovat erilaisia vain siinä suhteessa, että kaikki eivät välitä siitä että ahdistelun kohteella on kurja olo. Naurettava väite, että seksuaalinen ahdistelu olisi välttämätöntä lasten syntyvyydelle.

Vierailija
44/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässäkin ketjussa miehiä vähätellään ja mitätöidään. Yllättävääkö? Ei.

Miesten kokema väkivalta ja ahdistelu on naisten mielestä aina vitsinvääntämisen paikka, tai sitten mies ei ole oikea mies. Miltäköhän samoista naisista tuntuisi, jos naisen kokemaa väkivaltaa ja ahdistelua vähäteltäisiin ja mitätöisiin samalla tavalla? Ihan julkisesti ja jopa viranomaisten toimesta.

No ei ole yllättävää. Kaikki saavat osakseen vähättelyä tässä asiassa, sekä miehet että naiset. Miehiä ne enimmäkseen ovat, jotka vähättelevät naisten kokemuksia. Luonnollisesti miesten kokemuksia vähättelevät ovat suureksi osaksi naisia. Huomattavasti enemmän on kyllä miehiä, jotka vähättelevät miesten kokemuksia hihkumalla: "kyllä minua saa tulla ahdistelemaan, hehe".

Vierailija
45/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 50-kymppinen nainen, enkä koskaan sortuisi ala-arvoiseen ahdisteluun. Itse olen kuitenkin äimänkäkenä, kun työpaikan 25-30-vuotiaat nuoret miehet ovat kovia flirttailemaan kanssani. Kukaan ei ole ollut törkeä tai huonokäytöksinen. Jos naiset ovat saaneet tällaista huomiota osakseen, ehkä rohkaistuvat pienessä maistissa. En siis puolustele, vaan yritän etsiä selityksiä. Toisen ihmisen ahdistelu on aina törkeä teko.

Yritätkö etsiä selityksiä silloinkin, kun ahdistelija on vanhempi mies ja uhri nuorempi nainen?

En yritä. Yhteiskunnallisesti naiset miesten ahdistelijoina on uusi ilmiö, johon emme ole tottuneet. Kyllä naisille on opetettu jo varhain, etteivät vanhoina enää kelpaa. Miehet puolestaan uskovat aika ysein, etteivät rupsahda. Toiset taas vetoavat siihen, että kykenevät vielä siittämään lapsia, minkä vuoksi heidän on kelvattava nuorille naisille.

Ap tässä. Nämä minuun kohdistuvat ahdistelut tapahtuivat reilu 20 vuotta sitten. Eli ei kovin "uusi" ilmiö ole kyseessä. Kyse on vain siitä, että naisten miehiin kohdistuva ahdistelu katsotaan soveliaammaksi. Sitä ei ole, koska mies haluaa aina. Kai mun olis pitäny sitten olla innoissani näistä mummuiän kynnyksellä olevista akoista?

Vierailija
46/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalle naiselle tuntuu olevan selvää, että mieskin on ajatteleva ja tunteva olento.

Vierailija
47/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalle naiselle tuntuu olevan selvää, että mieskin on ajatteleva ja tunteva olento.

Ei miehillä ole tunteita. Ei varsinkaan niillä nynnymiehillä mitä saa ampua vapaasti.

Vierailija
48/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se 50 vee nainen on hyväkroppainen ja antaa persettä, niin jovain miksei tilaisuuden tullen paukuttaisi kakkoseen ja heittäisisi kamat sinne perään. 

Vierailija
49/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehillä ole tunteita. Ei varsinkaan niillä nynnymiehillä mitä saa ampua vapaasti.

Lassukka, miksi kirjoitat näitä läpinäkyviä provoviestejäsi? Luuletko, että naiset oikeasti ajattelee noin? 

Vierailija
50/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 50-kymppinen nainen, enkä koskaan sortuisi ala-arvoiseen ahdisteluun. Itse olen kuitenkin äimänkäkenä, kun työpaikan 25-30-vuotiaat nuoret miehet ovat kovia flirttailemaan kanssani. Kukaan ei ole ollut törkeä tai huonokäytöksinen. Jos naiset ovat saaneet tällaista huomiota osakseen, ehkä rohkaistuvat pienessä maistissa. En siis puolustele, vaan yritän etsiä selityksiä. Toisen ihmisen ahdistelu on aina törkeä teko.

Yritätkö etsiä selityksiä silloinkin, kun ahdistelija on vanhempi mies ja uhri nuorempi nainen?

Tuliko muka yllätyksenä, että syypää löytyykin niistä nuorista miehistä.

Naiset eivät koskaan ole väärässä...

No kuule, naiset ovat keskimäärin yhtä usein väärässä kuin muutkin.

Eivät koskaan myönnä olevansa väärässä.

Vierailija
51/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko muka yllätyksenä, että syypää löytyykin niistä nuorista miehistä.

Naiset eivät koskaan ole väärässä...

Henkilö, joka ahdistelee toista ihmistä on aina väärintekijä, oli mies tai nainen. Miten ihmeessä tämäkin asia saadaan väännettyä mustavalkoiseksi. Molemmista sukupuolista löytyy törppöjä, jotka eivät ole saaneet kunnon kotikasvatusta.

Joo, mutta asian käsittely on ihan valtavan sukupuolittunutta. Jos esim. ministeriön alaisen THL.n edustaja käsittelee asiaa vain yhdeltä kantilta ja jopa nimeää miehet mörökölleiksi ja rasisteiksi niin kuvaahan sekin tilannetta aika hyvin. Suomalaisen miehen vika, kun taas ulkomailta tullut mies on hyvä sellaisenaan riippumatta siitä kuinka monta serkkuaviolittoa tai naisen ympärileikkausta on suvussa tai kuinka valtava yliedustus ryhmällään sattuu raiskaustilastoissa kohdemaassaan olemaan.

https://blogi.thl.fi/blogi/-/blogs/suomalaisen-naisen-koskemattomuutta-…

https://media.licdn.com/mpr/mpr/shrinknp_200_200/p/3/000/01e/055/348b6d…

Suomalaisen miehen koskemattomuutta loukkaa useimmiten suomalainen nainen.

Vierailija
52/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 40v nainen ja työpaikan 22-30 ikäiset pojut/miehet pörräävät ympärillä mielistelemässä ja kehumassa maasta taivaisiin. Jättäisivät rauhaan, olen sentään onnellisesti naimisissa oleva nainen.

Vierailija
53/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä alkais allekirjoittamaan tuota väitettä! Voihan se olla, että nää naiset on lähteneet leikillään härnäämään poikaa, jos se on ensin itse aloittanut! Tietäähän sen kuinka naisenkipeitä tuollaiset pojanklopit on! Yksi asia mielessä ja jos sitten on vähän aikuisen naisen rintoja jääty tuijottamaan, niin sitten on pitänyt jotain vitsiä heittää. Ei varmasti kunnolliset perheenäidit ala oman lapsensa ikäsiä poikia ahdistelemaan!

Kaverini avautui joku aika sitten mitä tapahtui salibandyjengimme pelireissulla kun olimme 13-vuotiaita. Kaverini meni ruokailupaikassa vapaana olleelle paikalle, joka oli pelaajien äitien pöytä. Eräs näistä äideistä oli heittänyt jotain ihon rasvaukseen liittyvää kaverillani, jolla oli huono iho siihen aikaan. Muut äidit räkättivät päälle. Kaikki työssäkäyviä, ulkoisesti tavallisia perheenäitejä.

Teillä naisilla on joskus vähän liian korkeat ajatukset omasta sukupuolestanne.

Vierailija
54/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lassukka, miksi kirjoitat näitä läpinäkyviä provoviestejäsi? Luuletko, että naiset oikeasti ajattelee noin? 

Miten kehtaat solvata minua?! Etkö osaa asettua minun asemaani! Solvaat minua lassukaksi koska olen lakia noudattava kunnollinen insinööri. En ole saanut ainoitakaan ylinopeussakkoja.

Vierailija
55/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, lassukkajankkaajakin tuli paikalle. Herännyt vissiin tähän päivään.

Vierailija
56/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tämän lassukkajankkaajan blokata palstalta kokonaan? Huutelee lassukkaa joka käänteessä.

Todella surullinen tapaus.

Vierailija
57/64 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on hyvä että tästä edes puhutaan...olen nainen miesvaltaisessa työpaikassa ja se ahdistelun määrä mitä työkaverit kohtaavat asiakkaiden (naisten) puolelta on tosiaan vähän järkyttävää eivätkä miehet selvästikään ole sinut tuon ahdistelun kanssa ollenkaan - naisena siihen on jo tottunut ja sitä paitsi se helpottaa kun puoli vuosisataa on lasissa ihan itsekseen.

Olen heille maininnutkin että ei heillä ole mitään velvollisuutta esittää että nainen on viehättävä tai kiinnostava kun ei kerran ole. Jos itse olen napauttanut ahdistelijaa sanoilla takaisin tai kerran jopa huitaissut avokämmenellä niin se tuntuu olevan kaikille ok mutta miehet on vähän heikossa tilanteessa tuon ahdistelun kanssa.

Vierailija
58/64 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta nostanpa. Menin jokunen vuosi sitten hieman alle 30-vuotiaana työpaikkaan, jonka enemmistö oli keski-ikäisiä naisia. En ole koskaan ennen törmännyt sellaiseen käytökseen mitä siellä. Nämä naiset pojittelivat minua jatkuvasti, heittivät joka ikinen kahvitauko jotakin kaksimielistä ja ahdistavaa läppää. Ja kun olin vain etäisen pidättyvä, he tarttuivat siihen ja käänsivät "ujoudeksi". Osalla naisista oli varmaan joku ikäkriisi ja he viittasivat jatkuvasti sukupuoliasioihin vähintäänkin epäsuorasti. Jotkut olivat asiallisempia ja tajusivat tilanteen kiusallisuuden, mutta liian suuri osa oli ihan sekaisin. 

Ihan vinkiksi, jos joku keski-ikäinen nainen sattuu lukemaan: se, että sinne töihin tulee teitä nuorempi mies ja hän sattuu ehkä olemaan työporukkanne ainoa miespuolinen, ei tarkoita että hän olisi yhtään mitään muuta kuin samanlainen työkaveri. Ei kannata ahdistaa tätä vaivaantuneeksi, koska sitten siinä käy niin kuin minulle, että lähtee toisaalle. 

Ja jos ala kiinostaa, niin oli kaupallisen alan työ konttorissa. Uudessa työssä - samalla alalla - oli sitten tasaisempi sukupuoli- ja ikäjakauma, eikä näitä ongelmia ollut.

Vierailija
59/64 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 40v nainen ja työpaikan 22-30 ikäiset pojut/miehet pörräävät ympärillä mielistelemässä ja kehumassa maasta taivaisiin. Jättäisivät rauhaan, olen sentään onnellisesti naimisissa oleva nainen.

Tai sitten olet niin sekaisin että kuvittelet koko homman.

Vierailija
60/64 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on myös sellainen kumma oletus, että on miehen velvollisuus olla hänestä kiinnostunut. Totta kai se on koska on mies.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016011220948489_uu.shtml

"Hieroja ei väitä, että kaikki tai useimmat naiset syyllistyisivät asiattomuuksiin, mutta monet naiset katsovat, että miehen velvollisuus on olla heistä seksuaalisesti kiinnostunut."

Kertoo siitä kuinka kapeasti miehet ymmärretään. Oletus on, että miestä panettaa koko ajan joka naisen kanssa. Miehen sielunelämää ei tavallaan ole olemassakaan. Vaikuttaa siltä, että jopa esimerkiksi Venäjällä - ainakin kirjallisuudessa - miehen rooli on selvästi rikkaampi kuin Suomessa. Näistä puhutaan aika vähän.

Voitko sanoa jonkin esimerkin venäläisestä kirjallisuudesta? Tai tarkentaa jotenkin muuten, kiinnostaa.