Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahdeksannen lapsen odotus. Ehdinkö sairaalaan synnyttämään?

Vierailija
21.02.2016 |

Neljä ekaa tulivat sen verran rauhallisesti, että ei huolta. Viides syntyi 1,5 tuntia supistusten alkamisesta ja kaksi seuraavaa puolen tunnin kuluessa. Olin ehtinyt sairaalaan sisälle vain muutamaa minuuttia ennen syntymiä. Sairaalamatka vie enintään puoli tuntia, ellei satu jotain liikennehidasteita. Lähden sairaalan heti ekan-tokan supistuksen jälkeen, jos alkavat taas heti kivuliaina.

Neuvokaa kokeneemmat, että millä tavoin saisin nyt syntyvän pysymään sisälläni, kunnes olisin ylittänyt sairaalan kynnyksen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeneempi, mutta pakko viisastella, että ei yksikään ole vielä sisälle jäänyt joten poppaskonsteja pidättäytymiseen tuskin on :D

Ei vaan, heti sairaalaan ja jos ei ehdi niin herkästi soitto häkeen. Kun edelliset on syntyneet nopeasti ja helposti (?) niin ei kai se sen huonommin ole odotettavissa seuraavankaan syntyminen. Kokemustahan teillä on jo, ei kai se niin vaarallista vaikka syntyä kotiinkin. Mieluummin kotiin kuin tien päälle autoon. Onnea matkaan!

Vierailija
2/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lanssi..ei kannata urheilla, kun on noin nopeaa.. Näin minä tein ja juuriki kerettiin sairaalan sisälle ennen kuin lapsi syntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään et voi estää syntymästä, etenkään sun historialla, joten ei muuta kuin tsemppiä!

Vierailija
4/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole jo niin tuttua sulle että koppaat itse sen vauvan haaruksista ettei kopsahda lattialle ja sitten käytte vaan näytillä.

Vierailija
5/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua kokeneemmat on varmaan aika harvassa.

Vierailija
6/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lesta vai etkö ole kuullut ehkäisystä?

Vierailija
7/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jollakin on kokemusta synnytyksen hidastamisesta? Kätilöitä paikalla? Entä jos laitan vain jalkani tiukasti ristiin heti ensimmäisestä supistuksesta, niin onko siitä vaaraa täysiaikaiselle lapselle?

ap

Vierailija
8/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan lasta! Oletko kenties kani tai marsu?

Vierailija
9/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavallani osattiin aiempien synnytysten perusteella odottaa nopeaa synnytystä (ja hän pelkäsi asiaa). En tiedä oliko muitakin syitä, mutta hän sai mennä osastolle etukäteen muutama vuorokausi etukäteen. Aika katsottiin aiempien raskauksien kestosta tms.

Hyvä oli, että oli osastolla valmiiksi, koska synnytyssaliin olisi pitänyt siirtyä kerrosta alemmaksi, mutta hän ei ehtinyt.   Hoitaja ohjasi kesken matkaan johonkin toimenpide tms huoneeseen tai mikä huone osastolla sattui olemaan tyhjänä. Lapsi syntyi noin 20 minuutissa. Käsittääkseni tuttavalleni jäi ok mielikuva tästä neljännen lapsen synnytyksestä (jotkut saattavat kokea syöksysynnytyksen traumaattisena?)

Onnea sinulle! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Vierailija
10/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käynnistetty viimeiset synnytykset pitkän välimatkan (asun pohjoisessa :)) ja nopeiden synnytysten vuoksi. Kaikki synnytykset olleet nopeita, ensimmäinenkin vain pari tuntia, niin lääkärit katsoivat että pienempi riski käynnistää, kuin synnyttää välille tai kotiin. Jos asut lähellä sairaalaa soitat heti ekasta supistuksesta lanssin. Niin minä olen tehnyt.

Vierailija
11/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntykää ja täyttäkää maa!

Vierailija
12/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko sen oudon blogin, jossa nuori äiti oikein ylpeili synnyttäneensä kaikki lapsensa johonkin bussipysäkille? Vitkutteli siis tahallaan, ettei varmasti ehdi sairaalaan. Mikä tän blogin nimi oli?

Vierailija
13/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan lasta! Oletko kenties kani tai marsu?

:D

Vierailija
14/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraat hotellihuoneen sairaalan lähistöltä jokunen viikko ennen laskettua aikaa. Näin ne Lapissa tekee.

Vierailija
15/15 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea perheelle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan