Keiden ei pitäisi lisääntyä sinun mielestäsi?
No niin, nyt saa avautua! Millaisten ihmisten ei sinun mielestäsi pitäisi lisääntyä ollenkaan?
Omasta mielestä pinnallisten idioottien, joille raha ja ulkonäkö on maailmassa tärkeintä. Seuraava sukupolvi sitten vielä surullisempaa paskaa. Tai muutenkaan henkilöiden, joilla on vääristynyt itsekäs arvomaailma ei pitäisi siirtää epähumaaneja arvojaan jälkipolville.
Myös vakavia perinnöllisiä sairauksia kantavien olisi hyvä pysähtyä miettimään.
Toki lapset on ihania, moni niitä haluaa, eikä keltään pitäisi kieltää. Tuli ny vaan tämmönen alotus mieleen, kun jengi tätä heittää. (Ja joo. Tiedän tiedän, tyhmä ap, sen ei ainakaan pitäs lisääntyä ja sitä rataa... ;D)
Kommentit (50)
Ihan näin yleiseltä kannalta olisi hyvä, jos kaikki Intiat ja Kiinat menisivät vauvalakkoon joksikin aikaa.
Henkisesti sairaiden, jotka pahoinpitelevät lastaan.
Jos sekä nainen että mies ovat pitkäaikaistyöttömiä eikä parannusta tilanteeseen ole tiedossa.
Jos vähintään toisella osapuolella on jotain erityisen rumia ulkonäköpiirteitä.
Yli 40-vuotiaat naiset, yli 45-vuotiaat miehet.
Pitkäaikaisesti mielenterveysongelmaiset.
Liian paljon näen lapsia jotka on heti sairaalassa laitettu opioidivieroitukseen ja sitten huostaan.
Vanhemmat vakavasti persoonallisuushäiriöisiä ja päihdeongelmaisia. Lapset saattavat päästä hyvään sijaisperheeseen, mutta vanhemmat käyttävät kaiken energiansa sijaisvanhempien elämän terrorisointiin.
Enkä ikinä opi ymmärtämään tollasta itsekkyyttä ja kusipäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten, jotka tupakoivat tai käyttävät runsaasti alkoholia. Narkomaanien. Toistuvia mielenterveysongelmia tai vakavia, periytyviä sairauksia sairastavien. Väkivaltaisten. Saitojen. Ilkeiden tai tyhmien.
Tärkeintä on, että lapsi saa turvallisen, mahdollisimman tasapainoisen ja hyvän kohtelun vanhemmiltaan, jotka pystyvät huolehtimaan hänestä. Suojelen avutonta lasta enkä vanhempia.
Miksi ei mt-ongelmaisten? Jos on esim hoidossa oleva pakkoneuroosi tai paniikkihäiriö, niin on töysin kykenemätön vanhemmaksi vai?
Toivon sen kommentoijan tarkoittaneen lähinnä ns. vaikeita mielenterveyden sairauksia, kuten esim. skitsofrenia. Jopa bipolaarihäiriöisiä voidaan hoitaa nykyään hyvin ja mahdollistaa heille tasapainoinen elämä. Tosin se tarkoittaa sitoutumista hoitoon, mikä ei kaikilta onnistu.
Suomi on täynnä lievemmmistä mielenterveyden häiriöistä kärsiviä ihmisiä. Jos se laitettaisiin lisääntymisen kriteeriksi, ei meillä syntyisi vauvoja juuri lainkaan:D
Monien jo ehdotettujen lisäksi sanoisin, että netissä anonyymisti ilkeyksiä jatkuvasti kirjoittelevien ei tulisi saada oikeutta lisääntyä. Kyllä sellainen käytös on indikaattori siitä, ettei kyseessä ole ihan tasapainoinen ihminen ja varmaan he ovat lapsilleenkin yhtä armottomia ja ilkeitä aiheuttaen turhia kustannuksia yhteiskunnalle tulevaisuuden terapia-laskujen muodossa.
Useimpien somejulkkisbimbojen. Ääriuskovaisten, koska tiukka ideologinen ilmapiiri tekee pahaa terveelle kehitykselle. Ihmisten, joilla on jokin lähes varmasti periytyvä ja elämää huomattavasti rajoittava sairaus (mielestäni äärimmäisen itsekästä lasta kohtaan). Kenenkään, kenen ideologiaan kuuluu termi keskeytetty yhdyntä. Ökykuluttavien ihmisten, joiden lapsista kasvaisi todennäköisesti myös ympäristönhaaskaajia, joiden sijasta eläisi sata muuta. Kenenkään, kuka ei sillä hetkellä pysty pitämään edes itseään leivän syrjässä kiinni.
Niiden, jotka ei luonnollisesti pysty lisääntymään. Ei ole kaunis alku lapselle, kun sukusoluja kuljetetaan jossain lasiputkissa ja muovimukeissa.
Hatethesociety kirjoitti:
Köyhien. Olen kärsinyt yh-perheen köyhyydestä. Joudun ahdistumaan kun äiti valittaa ettei ole rahaa yms. Oon harkinnu itseni tappamistaki koska ahdistaa. Tunnen suurta alemmuuden tunnetta muihin ikätovereihini. Mulla on aina samat vaatteet ku muilla uudet. Nään joskus jopa nälkää kotona, toivon usein iltaisin etten olisi syntynyt.
Jaa. Minä olen köyhien vanhempien lapsi. Vieläpä siihen aikaan, jolloin hyvinvointivaltio vasta oli rakenteilla, eli yhteiskunnalta oli turha odottaa apuja.
En kokenut alemmuutta edes silloin, kun menin Suomen parhaaseen oppikouluun, jonka oppilaista suurin osa oli aivan erilaisista sosioekonomisisita olosuhteista. Tässä kohtaa sain köyhäinapua, eli olin vapautettu lukukausimaksuista.
Minä sain kotoani evääksi paljon rakkautta ja uskoa itseeni, eli hyvän itseluottamuksen. Sain myös sivistyksen nälän vanhemmiltani, jotka jatkuvasti sivistivät itseään omatoimisesti.
Voin vain todeta, että onneksi aikoinaan ei ollut kunnollista ehkäisyä...
Jos et ole trolli käänny koulusi kuraattorin puoleen. Tarvitset psykologin apua rakentaaksesi itseluottamusta.
Tämä ei ole kivasti sanottu enkä sanoisikaan muuten kuin anonyymisti, mutta musta tyhmien ei pitäisi lisääntyä. Ideaalisesti kaikki vanhemmaksi haluavat suorittaisivat kokeen jonka arvosteluasteikko sovitettaisiin henkilön taustaan, niin ettei koulutuksella ja luokkataustalla voisi kompensoida silkkaa tyhmyyttä. Koe ei kuitenkaan olisi äo-kokeen kaltainen "puhdas" älykkyyskoe, vaan erityisesti kriittisestä ajattelutaidosta saisi. Rajojen pitäisi olla tiukimmat alemman keskiluokan kohdalla. Se, että heillä on äänioikeus on tällä hetkellä suurin uhka länsimaille.
Vierailija kirjoitti:
Niiden, jotka ei luonnollisesti pysty lisääntymään. Ei ole kaunis alku lapselle, kun sukusoluja kuljetetaan jossain lasiputkissa ja muovimukeissa.
Keskiaika soitti ja pyysi sua palauttaan sen mielipiteet takaisin sille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole kivasti sanottu enkä sanoisikaan muuten kuin anonyymisti, mutta musta tyhmien ei pitäisi lisääntyä. Ideaalisesti kaikki vanhemmaksi haluavat suorittaisivat kokeen jonka arvosteluasteikko sovitettaisiin henkilön taustaan, niin ettei koulutuksella ja luokkataustalla voisi kompensoida silkkaa tyhmyyttä. Koe ei kuitenkaan olisi äo-kokeen kaltainen "puhdas" älykkyyskoe, vaan erityisesti kriittisestä ajattelutaidosta saisi. Rajojen pitäisi olla tiukimmat alemman keskiluokan kohdalla. Se, että heillä on äänioikeus on tällä hetkellä suurin uhka länsimaille.
Toivottavasi olet itse ymmärtänyt jättää lisääntymättä. Noita geenejä ei voi kehua...
Vaikeasti vammaisten, narkkareiden tai alkoholistien, todella köyhien (jos ei kyetä elättämään edes itseä), eikä heidän joilla on vakavia periytyviä sairauksia.
Nykyaikana kun ehkäisy on käytössä niin perheen perustamista pitäisi kaikkien osata harkita huolella. Ennen kaikkea se, ettei tehtäisi jälkikasvua yhteiskunnan eläteiksi ja ajateltaisiin lapsen parasta jo ennen sen syntymää. Harkittaisiin ennen lapsen tekoa elämän tilanne, asunto, säästöt, työpaikka jne. ja mietittäisiin että onko oikeasti sopiva hetki tehdä lapsi ja milaisen elämän lapselle pystyy tarjoamaan. Ehkä joku ulkopuolinen taho voisi myöntää lapsentekoluvan (saattaisi olla liian "karu" vaihtoehto...) tai lapsen tekoa varten pitäisi suorittaa ikään kuin ajokortti, jolla varmistettaisiin että vanhemmat ovat paneutuneet lapsen hoitoon ja kasvatukseen ja pystyvät tarjoamaan hänelle hyvät lähtökohdat elämään.
Köyhien ja päihteidenväärinkäyttäjien
Köyhien. Olen kärsinyt yh-perheen köyhyydestä. Joudun ahdistumaan kun äiti valittaa ettei ole rahaa yms. Oon harkinnu itseni tappamistaki koska ahdistaa. Tunnen suurta alemmuuden tunnetta muihin ikätovereihini. Mulla on aina samat vaatteet ku muilla uudet. Nään joskus jopa nälkää kotona, toivon usein iltaisin etten olisi syntynyt.