Fitnessmalli ei jaksa tehdä punnerruksia wtf??
Eksyin youtubessa home work-out videoita katsellessani vuoden 2015 fitnessmalli kilpailuvoittajan kotitreeni vlogiin. Päädyin katsomaan koko videon ja herajauheet meni väärään kurkkuun kun kyseinen typykkä totesi, ettei jaksa tehdä "raskaampia" punnerruksia. Eli miesten punnerruksia. Toistojen määrä, jonka neiti videolla näytti oli KOLME. Kysymykseni kuuluukin että voiko ihminen joka käy säännöllisesti kuntosalilla olla jaksamatta tehdä kolmea punnerrusta.
Itse en ole mitenkään kovin urheilullinen, nuorena olen liikkunut ja nykyään tosiaan tällasta kotireeniä lähimmäkseen mutta kyllä miesten punnerruksia pystyn tekemään useammankin putkeen.
Närkästyinkö turhasta vai onko muiden mielestä outoa, ettei FITNESS- malli jaksa punnertaa. Tarkoitus ei ole haukkua, ihmettelen vaan.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh, varmasti nämä kitisijät osaa tehdä puhtaat punnerrukset :D Kyllähän näitä näkee paljon, että "punnerretaan" eli tehdään se aivan väärin.
Itse luulin vuosikausia tehneeni punnerruksia oikein, tarkistin tekniikkaa ja kummasti muuttuivat raskaammiksi heti kun teki ne "oikein".
tuntuu, että ennen tuollaiset perusliikkeet oli paljon paremmin hallussa. tai esim. ammattikoulussa kun olin niin oikeastaan kaikki tytöt ihan paria lukuunottamatta teki miesten punnerrukset liikuntatunneilla vaikkeivat mitään fitnesspimpuloita ollutkaan. sillon ei tosin käyty kuntosalilla niin paljon, mutta outoa ettei urheilijat osaa noin yksinkertaista liikettä suorittaa.
Tätä se on, kun aikuisista yli puolet on ylipainoisia ja todella runsas osa huonokuntoisia, niin fitnessmallin vartaloakin pidetään atleettisena ja siltä odotetaan tietynsorttista kestävyyttä ja voimantuottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn säännöllisesti salilla enkä saa yhtäkään miesten punnerrusta - ainakaan täysin puhtaasti. Enpä tosin ole erikseen harjoitellutkaan punnertamista.
Jos käyt säännöllisesti salilla niin miksei sinulla ole voimaa nostaa käsillä/rintalihaksillasi oman kehosi painoa? Aloititko viimeviikolla? Vai teetkö pelkkiä kyykkyjä? Ompa tervettä.
Ei ole oman kehon paino siinä..kerran kokeilin vaa'an päälle punnerta ja lukema näytti melkein 60 kg ala-asennossa ja ite painan kuitenki 80 kg
Vähä reilu 50 kg nostan penkistä. Ja tavallisia punnerruksia meni 10 kpl...10 kg laihempana aikoinaan meni 19 ja aina on toi penkki ollu noin 50 kg
No jos ei oo HARJOTELLUT niitä. ?!?
Mä oon joskus ollut fitnessmallin näköinen (muiden sanomana) ja treenasin 5h-10h viikossa ja olin todella hyvässä kunnossa, sixpäkki ym jne, sain joitakin miesten punnerruksia mut se siitä. Naisten punnerruksia pääasiassa tein, miesten joitakin sain, en paljoa. En oo koskaan "tajunnut" punnerruksia , ja kaikista vaikein niitä on saada. rintalihaksia ym tein painoilla, mutta noi punnerrukset vaan on jotenkin eri juttu, emt josko vaan fysiikka ei siihen jotenkin sovi.
sama juttu leukojen vedon kanssa, leukoja en oo koskaan osannut vetää vaikka oon ollut super hyvässä kunnossa. En oo kyllä harjotellutkaan koska ei mua kiinnosta.
Fitnessmallin on tarkoitu olla laiha jotta lihakset näkyy. Voimaa ei tarvitse olla 🤔
Jos olet ikinä käynyt salilla ja nähnyt suht nuorten naisten treenejä esim penkissä, niin nostelevat yleensä korkeintaan tankoa, sitäkin sen max 5-10 kertaa. Olen nähnyt vanhojen mummujenkin nostelevan isommilla painoilla ja useamman kerran kuin nämä nuoret tyttöset. Jos löytyy joku joka näyttää vähän vahvemmalta, niin hän nostelee 30 kiloa n. 30 kertaa. Naiset treenaavat tuota kestävyyttä, eivätkä ilmeisimmin halua isoja, vaan timmejä lihaksia
Vierailija kirjoitti:
Nämä "eturivin" fitnessvalmentajat ovat yleensä niitä steroidivalmentajia jotka eivät tiedä kuinka puhtaana pääsee huippukuntoon. Ja nämä fitnessmallit ym sitten menevät näiden valmentajien oppiin ja maksavat itsensä kipeiksi sillä lopputuloksella, että huippukuntoon ei päästäkään ja muutenkin saattaa hommat vähän tökkiä kun valmentajilta puuttuu se todellinen asiantuntemus ilman lääkkeitä treenatessa.
Luuletko, että fitness malleja ei saa helposti kokeilemaan aineita kun kerrotaan, että amerikkalaisetkin fitnessmallit käyttävät? Sitten joutuu tapaamaan kaikenmoista herraa maksaakseen urheiluun tarvittavat aineet,
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ikinä käynyt salilla ja nähnyt suht nuorten naisten treenejä esim penkissä, niin nostelevat yleensä korkeintaan tankoa, sitäkin sen max 5-10 kertaa. Olen nähnyt vanhojen mummujenkin nostelevan isommilla painoilla ja useamman kerran kuin nämä nuoret tyttöset. Jos löytyy joku joka näyttää vähän vahvemmalta, niin hän nostelee 30 kiloa n. 30 kertaa. Naiset treenaavat tuota kestävyyttä, eivätkä ilmeisimmin halua isoja, vaan timmejä lihaksia
Juu, minä en halua yläkroppaan kovin massiivisia lihaksia, ja siksi pidän painot hillittyinä. Penkkiä teen vähän alta 30 kilolla enkä aio nostaa siitä.
Toki en ole samaa kaliiberia minkään vuoden fitnessmallin kanssa, mutta ainakin itse käyn salilla ja haluan näyttää siltä että käyn salilla. 170-senttisenä ja n. 65-kiloisena olen kovassa kunnossa, vatsapalikat pilkottavat. Penkkaan 40 kilolla 3x8 sarjaa enkä enää edes pidä tulosta mitenkään ihmeellisenä. Miesten punnerruksia 2x12, vielä joku päivä menee 2x20.
Omaan silmääni en ole mikään miehekäs mörkö, mutta voi olla että kun silmä "tottuu" näkemään löysiä ihmisiä niin treenattu nainen näyttää hormonibodarilta.
Mielenkiintoista. Minä jaksan kyllä tehdä 50 etunojapunnerrusta, mutta en olekaan fit. Jänniä juttuja nämä.
50 kun tekee joka aamu miestenpunnerruksia, niin hyvin jaksaa.
Olen alusta asti miettinyt, että toi fitnessmalli ei kyllä mikään urheilullisuuden esikuva oo. Kaikki feikkiä ja blogi täynnä ihan ihme hommia mitkä ei mun mielestä oo yhtään sellaisia, mitä odotin fitnessmallilta. Ja miksi ylipäätään joku tavoitteellisesti treenaava haluaisi näyttää tuolta? Aivan liian laiha, ainoastaan pylly taitaa olla oikeasti TREENATTU. En ihmetellyt yhtään tuota punnerruskommenttia.