Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaahan! Tytölle nopeasti nimi!

29.06.2008 |

Pikaista apua tarvitaan,pari päivää enää aikaa...

Ollaan todellisessa pattitilanteessa miehen kanssa kun ei löydy nimeä tytölle. Niin erilaiset maut on meillä nimien suhteen. Mies haluaisi jotain vähän erikoisempaa eikä välttämättä lainkaan Suomalaista nimeä (esim Klarissa,Isabella,Ruth tms) itse taas en millään halua liian erikoista tytölle, etenkin kun edellisen tyttären kanssa mies sai tahtonsa läpi ja minä jouduin antamaan periksi. Tuo Klarissa on kyllä minusta kaunis mutta jotenkin pidän lyhyemmistä/napakammista nimistä ensimmäiseksi nimeksi.

Perheen kahdella lapsella on ihan perusnimet (suomen-ruotsalaiset) ja nuoremmalle mies halusi nimen Kira. Itse toivoin silloin mm Siiriä ja Sohvia muttei mennyt läpi ;-)

Sukunimi on ihan suomalainen muttei kovin tavallinen.

Itse pidän esim nimistä Ronja, Verna, Karla, Venla... Sara ja Vera/Veera kävisi myös. Ida/Iida on nimenä meidän viimeinen oljenkorsi - eli jos millään ei päästä yhteisymmärrykseen niin tuo nimi saattaisi mennä läpi meillä molemmilla, se vaan tuntuu jotenkin pliisulta nimeltä juuri tälle pirpanalle.

Toistaiseksi typykkää kutsutaan vuoroin Pipsaksi tai Lilliksi, lasten mielestä etenkin Lilli olisi kiva nimi kuopukselle mutta en tiedä onko kumpikaan noista kovin katu-uskottava ihan virallisena nimenä :-) (eikä mies kyllä hyväksyisikään kumpaakaan)

Eli auttakaa ja ehdottakaa pikaisesti jotain "napakkaa" nimeä, en vaan käsitä millä ihmeellä löytyy sellainen nimi mikä meitä molempia miellyttäisi...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite pidän Ronjasta, koska oma tyttöni on Ronja :) Kyllähän Ronjasta tulee Ryövärintytär heti ensimmäisenä mieleen, mutta tulee myös se, että siinä särmää ja luonnetta. Kannatan siis Ronja Oliviaa.

Ootusaikana mietin myös Saraa, mutta sitä lähipiirissä muutamalla, kuten myös Idaa ja nämähän ovat melko yleisiä nimiä.

Miltä kuulostais Ria tai Rianna, jos Ronja ei kelpaa...? Tulehan kertomaan sitten mikä nimi "voitti" :)

Vierailija
22/24 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pitäisi lähteä maistraattiin kiikuttamaan nimipaperia - vaan ei VIELÄKÄÄN ole päästy sopuun nimestä. Kiitos kaikille ehdotuksista, ollaan "hieman" itsepäisiä miehen kanssa kun kumpikaan ei suostu antamaan periksi toiveistaan.

Itse siis roikun nyt kolmessa nimessä; Karla, Verna ja Ronja (tässä järjestyksessä) ja näistä mies hyväksyisi hampaat irvessä tuon Ronjan mutta minä vielä epätoivoisesti jahkailen. Vaavi näyttäisi näistä enniten Karlalta mutta mies ei halua sitä nimeä ellei sitä kirjoitettaisi c:llä (carla) ja minähän en taas c-kirjaimia nimeen halua. Olen kyllä vaikea, myönnän :-D

Lapset kannattaa Ronjaa, yksi Vernaa, kukaan meidän perheestä ei siis puolla tuota Karlaa. Voi itku ja huokaus, taitaa jäädä lapsella passi saamatta...

No täytynee vaan vetää pitkää tikkua nimestä kun ei muuten näytä tulevan mitään.

Kiitos kaikille, ilmoittelen mikä nimeksi sitten loppujen lopuksi tulee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

te lopulta päädyitte antamaan tyttöselle?

en ehdottanut nimiä, mutta seurasin kyllä keskustelua kiinnostuneena.. =)

Vierailija
24/24 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ehdotuksista ja kommenteista!

typykällä on nyt nimi mihin kukaan meidän perheessä ei ole täysin tyytyväinen (yllätys,yllätys)

Itse olin jo asennoitunut siihen Ronjaan, lapsetkin kannattivat sitä. Ja loppupeleissä tuo neiti näyttää ihan Ronjalta :)

Mutta viime minuuteilla mies sitten alkoi tiukasti vastustamaan sitä nimeä ja totesi että ennemmin se Karla... (ja yritti ajaa sitä läpi vielä carlana), nyt neiti on sitten Karla Olivia ja minulla on vaikeuksia asennoitua siihen - kun se SITTENKIN olisi se Ronja ollut parempi. Ai miten niin vaikea persoona???? :-D

Taitaa meillä lastenteko jäädä lopullisesti tähän jo pelkästään nimen valinnan hankaluuden takia ;-)

No, kompromissihan tämäkin kun kukaan ei ole täysin tyytyväinen vaikka tottuuhan sitä ajan kanssa