Onko kenenkään lapsi maistanut tiskikoneen pesuainetta????
Meillä kuopus, 1v4kk kerkesi laittaa tiskikoneen pesuainetabletin suuhunsa, jota olin juuri laittamassa koneeseen, samalla hetkellä huomasin ja sain sen pois hänen suustaan, mutta kerkesi siis kielellä maistaa sitä, mahtaakohan olla vaarallista? Tuo aine vaan kun on niin kovaa myrkkyä =(
Kommentit (2)
neiti 2v maistoin viime syksynä, tosin semmoista " töhnää" , mitä oli jäänyt pesuainelokeroon, kun tabletti ei ollut liuennut kunnolla. Soitin myrkytystietokeskukseen ja siellä käskettiin seurata tilannetta. Ne tabletit eivät kuulemma ole yhtä äkäisiä kuin jauheet. Ne sisältää paljon saippuaa, joten ne voi alkaa vaahdota, tietysti ne kirveltää suussa. Kannattaa antaa juotavaa, ei kuitenkaan desiä paria enempää, koska jos ainetta on nielty, niin se voi alkaa vaahdota ja lapsi oksentaa.
Kai tilanne on jo ohi ja soitit sinne myrkytystietokeskukseen?
En osaa sanoa miten vaarallista, mutta kyllähän tuo on syövyttävää ainetta. Soita ihmeessä Myrkytystietokeskukseen ohjeita varten puhelinnumero on 09-4711 ( sama kuin Hyksin keskus). Olen joutunut soittamaan itse joskus syystä jos toisesta =( Osaavat varmasti kertoa tarvitseeko teidän tehdä asialle jotain paremmin kuin me muut!