-- LOKAMASUT -- perjantai
Enpä huomannut vielä pinoa täksi päiväksi, joten ajattelin sellaisen alottaa:)
Omaa napaa: Oireeton, todellakin oireeton ja alan olla ihan varma tuulimunasta. Pelottaa ihan hirveästi ja pitäisi kaksi viikkoa odottaa, että pääsee ultraan.
Alisa78: Olet myös huolissasi oireettomuudesta, joko olet saanut rauhan sen suhteen? Ultraan menossa?
Kaikille mukavaa viikonloppua, mulla alkaa taas viikonlopun työputki :)
RV6+
Kommentit (34)
Hautaamme siis oletuksen lapsen sukupuolesta pahoinvointiin liittyen pelkkänä myyttinä =) Itselleni ei ole väliä saako esikoistyttömme siskon vai veljen - molemmissa asustaa onni. Eipä minulla ole yleensäkään tapana uskoa esteisiin, tantroihin tai muuhunkaan epätieteelliseen, mutta pienet gallupit piristävät päivää =D
Jaksamista kaikille odotukseen!
Minäkin plussasin tällä viikolla. En malttanut odottaa vaan tein testin jo sinä päivänä kun kuukautiset olisi pitänyt alkaa. Himmeä viiruhan sieltä tuli. Perjantaina tein vielä toisen testin ja toinen haamuviiva, joskin vähän kirkkaampi. Eli nyt ollaan viikolla 5+6. Esikoinen on nyt vähän yli vuoden ikäinen. Meillä tärppäsi heti ekalla, mikä oli suuri yllätys. Ekaa yritettiin 5 kuukautta. Siksikin keskenmenon pelko on niin suuri, kun kaikki kävi ns. niin helpolla ja on jo yksi ihanan suloinen tyttö. No, toivon että kaikki sujuu hyvin sillä olen niin onnellinen tästäkin raskaudesta. Laskettuaika on 22. lokakuuta. Kovasti väsyttää, mutta muita oireita ei ole vielä tullut. Ekasta voin pahoin pitkälti yli puolen välin. Nyt tarvii alkaa miettimään, että menisikö alkuraskauden ultraan vai ei? Olisi niin mukava tietää, että onko kaikki hyvin.
Flunssa iski tuossa perjantaina, joten väsymys on kaksinkertaista. Vähän väliä pitää käydä sängyssä lepäämässä. Yritän nyt kuitenkin nauttia vielä siitä, että pahoinvointi ei ole vielä alkanut. Luulen, että ens viikon aikana tilanne muuttuu huonommaksi. Viimeksi siinä 10 rv:n paikoilla oli pahimmat oksentelut. Väsymys alkoi tässä raskaudessa jo oikeastaan ennen plussausta ja on edelleen jatkunut yhtä voimakkaana. Voisin nukkua helposti kellon ympäri.
Tyttö ja poika raskauden eroista: Mulla on 2 tytön odotusaikana ollut enemmän migreenejä, mutta pahoinvointi on ollut vähäisempää. 2 pojan odotus on ollut helpompaa muuten, mutta olen joutunut oksentelemaan enemmän. Muuta eroa ei oikeastaan ole ollut.
Harmittaa, kun on niin flunssainen olo, että kuntosalikin on jäänyt tässä viikonloppuna väliin ja se vaan pahentaa väsymystä, kun ei pääse liikkumaan kunnolla.
Mukavaa Sunnuntaita kaikille!
Pixelina rv 5+5
Täällä ilmoittautuu yksi uusi lokamassu.
Raskaus on ihan alussa vasta; rv 4+5 ja yksi keskenmeno 11/05 takana, joten hyvin matalaa profiilia täällä pidetään ja vielä piiiiitkän aikaa.
Päivä kerrallaan, mutta positiivisin mielin elellään ja katsotaan mitä elämä tuo tullessaan.
ONNEA kaikille lokamassuille! kivasti meitä täällä jo onkin =)
Minnilotta
Mulla viikkoja suurinpiirtein 8 ja pahoinvointi on todella voimakasta. Just kirjoittelin ja iloitsin siitä kun ei ole ollenkaan oksettanut, mutta nyt sitä onkin sitten kestänyt viikon verran. Esikoisesta voin tosi pahoin ja nyt näyttää olevan sama homma. Esikoinenhan on meillä 1,5v. Töissä käyn päivittäin ja lapsi on hoidossa.Tuntuu todella raskaalta päivät kun on ihan väsynyt ja töissäkin täytyy jatkuvasti käydä vessassa yökkäämässä.Ei kivaa kun töissä en ole vielä kellekkään puhunut. No, kyllähän tän kestää kun tietää mitä sisällä tapahtuu :0) Toivotan kaikille mukavia odotushetkiä ja koitetaan jaksaa päivä kerrallaan!
Eli perjantaina plussasin ja laskettu on 21.10.
Oireita ei mitään, paitsi tissit olleet välillä arat.
Tulossa neljäs lapsi. Huomenna sitten lisää kuulumisia paremmalla ajalla.
T. Juveliks 5+1
Kylläpä on epäuskoinen tunne. Vauvaa alettiin toivomaan marraskuusta ja helmikuun menkat jäi pois. En uskaltanut tehdä testiä heti, vaan olimme lomalla vkon 7. Perjantaina, kun kotiuduimme en enää malttanut vaan kävin ostamassa testin ja se oli heti selvä juttu.
Olin toki arvannut jo asian, kun koskaan menkat ei ole olleet myöhässä. Myös tissit on kovin kipeet. La on 17.10. (rv5+) ja jo laskeskelin, koska voin jäädä kotiin jne. Miten sitä malttaakaan odottaa...
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
coecahill : kiitos viestistäsi. Alkaa olla taas hyvä mieli ja rauhassa tätä " kirppua" odottelen, koska mitään outoja oireita ei ole ollut = verenvuota & vatsakipuja. Oli todella mukava lääkäri (vanhahko mies), mutta ei tuo vatsanseutu ollut omaa alaa....raskaudet jne...;-)
No nyt on itsellä tuo pahoinvointi alkanut lisääntyä, itse asiassa tänään meinasin jo oksentaa ulkona ollessa ja myös just nyt on aika pahaolo.....hirvittää ne aamuiset bussimatkat töihin, jotka edellisessä raskaudessa oli ihan hirveitä kun ei tiennyt miten päin olis ollut.....
Muutaman kerran olen myös noussut liian nopeasti ylös ja olen tuntenut ikäviä repäisykipuja tuolla munasarjojen kohdalla ja samalla on myös huimannut. Noita oireita muistan myös edellisellä kerralla olleen.
Väsymys on myös tullut jäädäkseen. Aamulla heräsin jo puolikasin aikaan enkä saanut enää unta ja kun tuo pikkulikka nukkuikin melkein ysiin, oli hän tosi pirteä koko päivän kun itse olisin halunnut vain levätä ja makoilla.....
No nyt pitäs alkaa katsoa jääkiekkoa, en kyllä tiedä kuinka monta minuuttia sitä jaksaa enää seurata.
Moikka ja kuullaan taas viikolla lisää ;-)
Tiitutoo + kirppu rv 6+5
Mullakaan ei pahemmin ole tästä raskaudesta mitään oireita. Eikä kyllä ollut esikoisestakaan. Ainoa selvä oire pieni lämpö. Mulla on lämmöt siis pysyneet 37,3:ssa.
Tuulimunaraskaudessa mun mielestä tulee ihan " normaalit" raskausoireet, koska keho luulee olevansa raskaana. Siis oireettomuus ei periaatteessa ole yhtään selvempi merkki tuulimunasta kuin oireellisuus. Toivottavasti tämä tieto rauhoittaa vähän :o)
Itse olen menossa alkuraskauden ultraan, koska myös pelottaa, että onko masussa elämää vai ei. Käytiin esikoisestakin ultrassa ja sen jälkeen oli niiiiiiiiiiin ihanaa hehkuttaa raskautta täysillä. Jos alku-ultrassa nähdään sydämen lyönnit niin on jo 90%:n todennäköisyys, että raskaus jatkuu loppuun asti.
Onko kivaa, kun on viikonloppu. Mummu tulee meille ja sitten mennään pojan kummien luo kylään. Mä saan ottaa rennosti, kun pojalla riittää hoitajia ;o) Ja poika tykkää!
Mukavaa viikonloppua!
Goblin rv 5+5
Onpas tänään täällä hiljaista, yleensä tähän aikaan pinossa on jo reilusti yli 10 viestiä. Ei oireettomuutta mielestäni kannata pelätä, itselläni ei ekassa ollut oireita juuri ollenkaan eikä nytkään muuta kuin väsymystä. Tuulimunaraskaudessa oireita voi olla vaikka kuinka, ei niistä koskaan voi tietää :) Toivotaan vaan, että kaikilla on masuissa asiat hyvin.
Hoitotyttö kipeenä ja ollaan pojan kanssa ihan kahdestaan tänään, kun mies lähtee illalla leffaan. Pitäis saada imuroitua viikonloppuna, nytkin olisi mahdollisuus, kun poika nukkuu ulkona, mutta laiskottaa niin hirveästi, että sitä vaan lykkää ja lykkää siivousta :(
Eipä muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille!
Kati 7+5
En taida juuri ehtiä kirjoitella viikonloppuna kun anoppi tulee meille ja rouvaa täytyy passata. :D
Mitään kummempia tässä ei ole ilmennyt, olen ruennut taas näkemään kauheita, hyvin todellisia unia kuten esikon raskaudessakin (alussa). En edes muistanut nähneeni niitä kun vasta nyt kun näen taas niitä... Kauheaa!
Lupus rv 8 täynnä :)
Mulla on kyl oireita, mut edelleen silti kovin epäuskoinen olo. Kuvotusta ja väsymystä on kyllä koko ajan. Enpäs muistanut, et tää on näin ikävän tuntuista :( Viime raskaudessa oksentelua oli viikolle 20 asti, joten eipä liene ees helpostusta vähään aikaan luvassa...
Mä en aio mennä alkuraskauden ultraan. Niskapoimu-ultraankin menoa harkitsen vielä. Neuvola-aika on jo sentään varattuna. Sain sen kuukauden päähän rv 9:lle.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
upuna rv 5+5
Toissapäivänä tein testin ja kaks voimakasta viiva tuli heti näkyviin..Silloin itkettiin onnesta. Kun taas vuorostaan eilen itkettiin surusta, olin tyttöjen kans kaupassa kun vaavi päätti tulla ulos. Ei kipuja ei mitään vaan verinen vuoto joka tuli runsaana, mutta mikä kumma kyllä loppui sitten siihen.
Mutta jos asioita pitää yrittää katsoa positiivisesti niin onneksi se tapahtui kuitenki näin alussa (5+), asia on jotenki helpompi käsitellä.
Sain kuitenki hetken olla lokamasu...
ONNEA Ja VOIMIA vielä teille kaikille lokamasuille, nauttikaa joka hetkestä =)
Minäkin olen edelleen mukana (onnex), siitä tuli varmuus eilen.Olen kyllä käyny lukemassa joka päivä lokamasujen kuulumisia täällä.
Olin siis ultrassa ja siellä selvis et viikkoja ois eilen ollu 7+2 eikä 6+6, mikä oli lasketun ajan mukaan. Sain jo ekat kuvatkin, ihanaa!!!
Pääsen nyt neljän viikon välein ultraan, koska osallistun tutkimukseen jossa tutkitaan diabeetikko äitien sikiön sydäntä ja sen toimintaa. Tutkimusta tehdään Turussa ja Oulussa ja tämä tutkimuksen " päätekijä" tekee aiheesta väitöskirjansa.
Oli se helpottavaa nähdä, että masussa on joku. Mulla kun ei kans ole muita oireita ku rintojen arkuus. Ekaa kun odotin ei ollu mitään oireita ja kaikki oli silti hyvin ja tyttö synty.
En viitti ennen sitä 12 viikkoa käydä mitään vielä edes kaupassa kattomassa, siis en mammavaatteita enkä vauvan vaatteita. Minä kun olen semmonen, että jos jotain ihanaa nään niin se on ostettava. Shoppailen siis vasta hieman myöhemmin...
Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!!!
T: Sasku ja Onni rv7+3
Paha se on tietysti toisille sanoa, että olkaa onnellisia oireettomuudesta. Mutta ihan oikeesti, olette tosi onnekkaita jos vältytte pahoinvoinnilta! Minulla on hirveä kuvotus ja oksentelu ollut päällä neljä vuorokautta. Vetää mielen ihan matalaksi, kun koko ajan on heikko olo. Ja tietty alkaa mietityttää, voiko tällainen pahoinvointi olla normaalia näinkin varhaisilla viikoilla kuin rv5. Ultraan on vielä yli viikko aikaa, huh-huh, on tässä kärvistelemistä. Ensi viikolla on kyllä varmaan mentävä käymään lääkärissä, jos olo jatkuu näin heikkona. Paino tippuu koko ajan ... alkaa olla löysää nahkaa kropan ympärillä, apua! Mitään muita oireita raskaudesta ei sitten olekaan kuin tämä pahoinvointi. Rinnat on kuten ennenkin eikä vatsallakaan enää tunnu mitään outoa (plussaamisen aikoihin kipuili kovastikin).
Ihanaa kuitenkin, että on viikonloppu tulossa. Voi ehkä vähän paremmin levätä kun ei tartte yksin hoitaa lapsia vaan on mieskin kotona. Hauskaa viikonloppua kaikille.
Plussasin tänään, ja raskauskalenterin mukaan la ois 22.10. Jippii! Tosin vähän pelottaa raskaus, sillä eka raskaus oli ihan järkyttävää kuvotusta ja oksentelua aivan loppuun asti. Nyt ei mitään oireita... Paitsi ne menkkakivut eikä sitten menkkoja tullutkaan. Mutta kyllähän tässä vielä ehtii =)
Mukavaa viikonloppua teille. En ehdi lukea nettiä viikonloppuna.
Otan osaa Erppa!!! Onneksi otat itse asian noin järkevästi!
Me lähdetään tästä viettämään hiihtolomaa ja heti huomenna on ystävän polttarit. Ilmeisesti meidän täytyy kertoa mun vanhemmille tästä ötökästä, koska lähden liikenteeseen autolla(jota en pilehileenä tekis muuten ikinä...). Harmi, kun tarvii kertoo näin aikaisin, toisaalta jos tämä ötö päättää olla tulematta niin sille ei sitten voi mitään. Ja helpompi jakaa asia kuin surra itsekseen.. Olen tässä ehtinyt filosofoida... Mutta pakko jotenkin selvittää itselle nää asiat, naapuri menetti juuri esikoisensa rv:lla 30. Siinäkin oli onni onnettomuudessa, sikiö oli kuulemma liian pienikokoinen eli kyseessä oli luonnolllinen poistuma. Mikä ei todellakaan lievitä vanhempien ja sukulaisten surua! Mutta kuitenkin. Toivottavasti heillä tärppää mahd pian uudestaan! (he siis toivovat myös)
Nyt siis kipin kapin pakkaamaan, siivoomaan en enää ehdi ja on kurja tulla kotiin, joka on kuin pommin jäljiltä sitten keskiviikkona.
hauskaa viikonloppua ja masujen kasvatusta,
liini-kukka ja ötö
Plussa pamahti testiin ja laskettuaika olisi tuolla lokakuun 25. päivän tienoilla.
Olo on vielä hieman uskomaton, mutta toivottavasti tämä tästä lähtee kunnolla eteenpäin.
Viisi kuukautta ehdittiin yrittämään tätä pikkuista. Ennestään meillä on yksi tyttö (04/2004).
Mukavaa viikonloppua ja masun kasvatusta!
-Hannako
Erppa! Ootko ihan varma keskenmenosta? Sehän on normaalia, vaikka tulee vuotoa alussa. Vielä voi olla toivoa:) Mä pidän sulle jättipeukkuja!
Aada: Mä oon edelleen oireeton kyllä. Tänä aamuna oli vähän sellasta niikuin kouristuksen tyylistä ällötystä, en tiä onko se raskauspahoinvointi sellasta vai oliko muuten vaan mahassa jotain möyrintää...?? No, kohtuullisen oireeton olen todellakin, väsymyksestä EI TIETOAKAAN! Nyt taitaa olla 6+5..laskin aluks väärin noi viikot:)Se onkin niin, että täydet viikot ja siihen plussataan päivät päälle... No, nyt nekin menee oikein (tulen joskus vähän hitaalla perässä:)
Mulla on viikon päästä neuvola, ja kun siellä ei vissiin ultrata VAI ONKO JOLLAIN ULTRATTU?? niin ajattelin mennä kyllä yksityiselle ultraan ennenkuin kerron pomolle mitään. On kai se sen rahan arvoista, että näkis sydämen pompotuksia:)
Nyt peukkuja kaikille, että vaavit jaksaa lokakuuhun saakka terveinä sitkutella meidän lokamasuissa!!!
Mulla on ollut nyt parina iltana todella kuvottava olo, mutta on sitten helpottanut, kun on syönyt jotain. Tänään oltiin uimahallissa ja puhalsin tytön kellukkeisiin ilmaa, silloin meinas tulla oksennus ja piti jättää puhaltaminen isälle. Muuten olo on ihan ok. Ultra aika on vasta 21.3.
Niina rv 6+4