Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Töitä löytyy kun vain etsii": Höpö höpö! Tässä faktat!

Todistus
20.02.2016 |

Tässä ovat faktat siitä että olette väärässä ja jauhatte vain paskaa...

http://aijaa.com/ocxZYd

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kertoo päivärahaa nostavien määrän.

Työpaikkoja on muuallakin kun työkkärin taululla, ja töitä saa jos haluaa.

Monelle vaan ei kelpaa.

Vierailija
2/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle vaan ei kelpaa.

Tosiaan, rekisteröimättömiä työttömiä ja tilastoista siivottuja "opiskelijoita" on vähintään toiset 250 000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi yliopistossa opiskeleva, jolle kelpaisi työ siivoojana paremmin kuin hyvin! Mutta eipä ole edes siivoojan työtä saanut, vaan aina tulee viesti jossa todetaan "Kiitos mielenkiinnostasi työpaikkaamme kohtaan! Hakijoita oli 150, ja tällä kertaa valintamme ei osanut kohdallesi".

Ja kyllä, oikeasti yli 100 hakijaa siivoojaksi.

Vierailija
4/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle vaan ei kelpaa.

Ai niinkö? Aijaa. Vai niin. Aika jännä kun on katsellut vierestä tuttavan työnhakua. Hakee jokaikistä paikkaa mihin edes mielikuvitusta venyttämällä voisi olla mahdollisuuksia päästä, mutta eipä tunnu tärppäävän. Kenkämyyjän 0-sopparipaikkaan oli työnantajan mukaan parisataa hakijaa.

Vierailija
5/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle vaan ei kelpaa.

Tyo on tilastokeskusen taulukko eikä työkärrin, idiootti

Vierailija
6/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina saanut töitä kun olen niitä tarvinnut. Taidan sitten olla poikkeus. Mutta tosiaan, mulle on kelvannut lähes mikä duuni vaan.

Vierailija
7/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oen myös aina saanut töitä. Jos ei mualta, niin vuokrafirman kautta, ja siellä on aina pyydetty vakituiseksi. Peiliin katse, hop hop.

Vierailija
8/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä on noin näkyvillä 35% tarjolla olevista työpaikoista - muut menee muita kautta. Lisäksi tuossa on mukana kaikki nistit, alkkikset, syrjäytyneet ja muu paskasakki, jotka ei vain hae työpaikkoja eli ainakin 100000 tuosta määrästä voidaan kylmästi vetää yli. Kyllähän työtä saa, kun vaan hakee.

Vierailija
9/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi erilaiset markkinointi- ja myyntifirmat hakee koko ajan uusia työntekijöitä. Koko ajan näkee mainoksia.

Vierailija
10/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi yliopistossa opiskeleva, jolle kelpaisi työ siivoojana paremmin kuin hyvin! Mutta eipä ole edes siivoojan työtä saanut, vaan aina tulee viesti jossa todetaan "Kiitos mielenkiinnostasi työpaikkaamme kohtaan! Hakijoita oli 150, ja tällä kertaa valintamme ei osanut kohdallesi".

Itseasiassa siivoojista on kova pula, koulutetuista sellaisista. Sairaaloihin, hoivakoteihin, elintarvikealalle yms. ei voida palkata henkilöä jonka hygieniaosaamisesta ei voi olla varma.

Vierailija
11/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi erilaiset markkinointi- ja myyntifirmat hakee koko ajan uusia työntekijöitä. Koko ajan näkee mainoksia.

Niiiin? SO WHAT?

Vierailija
12/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oen myös aina saanut töitä. Jos ei mualta, niin vuokrafirman kautta, ja siellä on aina pyydetty vakituiseksi. Peiliin katse, hop hop.

Vuokrafirmojenkin kautta haetaan tiettyjä paikkoja. Ne eivät ota listoilleen mitään varalle, vaikka ottavatkin vastaan avoimia hakemuksia. Jos pääset haastatteluun ja se on mennyt hyvin, se yksi haastattelija saattaa pitää sinut muutaman viikon mielessään, mutta parempi hakea kaikkia haluamiaan paikkoja. Näin minulle on vastattu vuokrafirmoista. Pari kertaa olen päässyt kakkoseksi, yhtään työpaikkaa niiden kautta ei ole tullut. Koulutus ja työkokemus on ollut kohdallaan näihin paikkoihin. Ja olen hakenut kaikenlaisia työsuhteita, myös osa-aikaisia määräaikaisia vuokrapaikkoja. Hakijoita näihinkin on kymmeniä tai satoja paikasta riippuen.

Tällaista on työnhaku nykyään.

Vierailija
13/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin liki 20v kotona lasten kanssa. Kun kuopus täytti 3v, olin reilu puoli vuotta työttömänä, sain paikan ja olin töissä 2v. Samaan aikaan opiskelin ja sain toisenkin työpaikan. Molemmat työt loppui liki samaan aikaan ja jäin työttömäksi. Kuukausi meni ja hain yhtä paikkaa. Palkattiin saman tien ja sain vakipaikan. Ikää 40+. Mutta tajuan silti, ettei kaikki vaan työpaikkaa saa. Hakijoita on paljon, työpaikkoja vähän. Moni paikka ottaa työllistämistukilaisia, työkokeiluja yms.vaikka tarve olisi työntekijälle, halutaan saada ilmainen tekijä.

Vierailija
14/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apapapapa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina saanut töitä kun olen niitä tarvinnut. Taidan sitten olla poikkeus. Mutta tosiaan, mulle on kelvannut lähes mikä duuni vaan.

LOL. Minäkin olen aina löytänyt töitä. Olen KTM ja mun palkka on tällä hetkellä 5300. Ja minä olen myös tehnyt kaikennäköistä duunia elämässä.

Minä sanoisin että olen fiksu, hyvän näköinen, mielyttävä ihiminen ja tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa. Siitä olen kiitollinen.  MUTTA: tämä tuli myös geenien kautta ja ei ole mun ansio. Tiedän että jotkut  ovat vain syntynt matalalla älyllä, rumia ja muutenkin vähänosajia. Usein ne eivät voi sille mitään. Nille tämä tilanne on tosi paha ja ymmärän heidän tuskaa jos kotsoo tätä tilannetta.

Ihan naurettavaa haukkuu niitä työttömiä. Pitäisi miellummin miettiä miten heitä vosi hyödyntää ja kannustaa niin, että heille tulisi parempi olo.

- ap

Oletko syntyperäinen suomalainen? Jos olet, niin et todellakaan ole mitään KTM-tutkintoa suorittanut.

Virosta kotoisin. Mitä väliä sillä on?

Vierailija
15/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ammattia taskussa, kummastakaan ei töitä. Minnekään ei pääse kun ei ole alan työkokemusta, ei ole sukulaisia tai suosittelijoita joiden avulla saada työ. Vuokrafirmoistakaan ei mitään, yhden kerran rekrytyyppi soitti hakemuksen perään mutta sanoi että en kelpaa kun ei ole alan työkokemusta. No mistä helvetistä saan työkokemusta kun mihinkään ei pääse ilman työkokemusta ja joka paikkaan se on vaatimuksena?

Koko tämä paska maa voi haistaa pitkän paskan kun ikää lähes 30v eikä saa ikinä mahdollisuutta normaaliin elämään. Ei ole mahdollisuutta suunnitella tulevaisuutta, ei mahdollisuutta omistusasuntoon. Minkä helvetin takia kouluttauduin? Ensin yhdelle alalle jolla muka oli töitä, ja sitten toiselle jolla muka taas oli töitä, molemmille aloille valmistuin loistavin arvosanoin, en päässyt kummankaan opiskelun aikana kesätöihin kun ne menee kokemusta omaaville tai suhteilla, minkä helvetin takia ylipäätään kouluttauduin? Ja tämä paska petturimaa kehtaa vielä syyttää minua? Joo-o. Haistakaa vittu.

16/49 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ammattia taskussa, kummastakaan ei töitä. Minnekään ei pääse kun ei ole alan työkokemusta, ei ole sukulaisia tai suosittelijoita joiden avulla saada työ. Vuokrafirmoistakaan ei mitään, yhden kerran rekrytyyppi soitti hakemuksen perään mutta sanoi että en kelpaa kun ei ole alan työkokemusta. No mistä helvetistä saan työkokemusta kun mihinkään ei pääse ilman työkokemusta ja joka paikkaan se on vaatimuksena?

Koko tämä paska maa voi haistaa pitkän paskan kun ikää lähes 30v eikä saa ikinä mahdollisuutta normaaliin elämään. Ei ole mahdollisuutta suunnitella tulevaisuutta, ei mahdollisuutta omistusasuntoon. Minkä helvetin takia kouluttauduin? Ensin yhdelle alalle jolla muka oli töitä, ja sitten toiselle jolla muka taas oli töitä, molemmille aloille valmistuin loistavin arvosanoin, en päässyt kummankaan opiskelun aikana kesätöihin kun ne menee kokemusta omaaville tai suhteilla, minkä helvetin takia ylipäätään kouluttauduin? Ja tämä paska petturimaa kehtaa vielä syyttää minua? Joo-o. Haistakaa vittu.

Näin työnantajan näkökulmasta voin sanoa, että ei se mene ihan noinkaan. Itse en halunnut palkata vanhoja pieruja, jotka kuvittelivat tietävänsä kaiken, vaan mielummin nuoria, joilla oli tarvittava pohjakoulutus, mutta helppo muovata kykyjä firman tarpeisiin ja opettaa "talon tavoille". Tuota kokemuksen puutetta tarjotaan kohteliaaksi syyksi sillon, kun ei vaan tykätä hakijan persoonasta tai hän on muuten epäilyttävän oloinen. Kaikista eniten ei-akateemisilla aloilla vaikuttaa se, onko hyvä tyyppi vai ei. Akateemisilla isketään ensin meriitit tiskiin ja sit kisataan persoonilla.

Olen vastaanottanut ja lukenut niin käsittämättömiä työhakemuksia ja haastatellut mitä uskomattomampia hakijoita vuosien varrella, etten yhtään ihmettele noita työttömyyslukuja. Ihmisten itsekritiikittömyys on vailla mitään tolkkua.

Vierailija
17/49 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen korkeakoulutettu, kokenut ja irtisanottu 47 v. nainen. 

Voin aivan hyvin tehdä esim.siivoustyötä tässä, mutta en IKINÄ voi laittaa sitä cv:hen. Olisi aivan täydellinen ammatillinen itsemurha.En ikinä pääsisi edes oman alani haastatteluun, jos cv:ssä lukisi että kaksikymmentä vuotta alaa ja nyt 6 kuukautta siivonnut. Otetaan mielummin hommaan se koulutettu siivooja. Ja ei hätää, työllistyin kyllä ja omalle alalle

Sain työpaikan, mutta kyllä fakta on , että menemälä vaikka siivoamaan, leimaudut työnantajan mielessä. 

18/49 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähte ulkomaille jos haluat töitä tehdä. Suomessa ei kannata muuta kuin opiskella tai olla työttömänä. 

Vierailija
19/49 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa siivoojista on kova pula, koulutetuista sellaisista. Sairaaloihin, hoivakoteihin, elintarvikealalle yms. ei voida palkata henkilöä jonka hygieniaosaamisesta ei voi olla varma.

Ei tällä suunnalla ainakaan. Toki työkkäri kovasti selitteli että vastavalmistuneet laitoshuoltajat suorastaan kiskotaan töihin jo ennen kuin paperit ovat kädessä mutta todellisuus on kyllä toinen. Omalta kurssilta vain muutama sai vakipaikan, jokunen tekee pätkähommia (tunti siellä, toinen täällä sijaistajana) ja loput ovat edelleen työttöminä. Töitä kyllä piisaisi mutta mieluummin revitään kaikki irti nykyisistä kuin palkataan lisäkäsiä.

Vierailija
20/49 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tässä useampikin AMK-opiskelija työharjoittelussa, jotka eivät ole opiskelujen ohessa tehneet mitään töitä. Itse olen ihmetellyt sitä kovasti. Mun alalla opiskelija pääsee suhteellisen helposti tekemään ns.keikkaa eli töihin kutsutaan, kun joku vakkari sairastuu tms. Kokemus karttuu ja samalla tienaakin vähän jotain. Nää nykyiset haluavat "keskittyä opiskeluun". Nykyinen harjoittelija ihmetteli silmät suurina, kun opiskelukaverinsa valmistuvat suoraan oman alan töihin. Itse hän on "keskittynyt opiskeluun" 5 vuotta. Väitän kyllä, että jos ei opiskeluaikana ole aktiivisesti kartuttanut kokemusta, on työllistyminen alkuun äärimmäisen haastavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi