kuinka monella mies hoitaa ruoka-asiat?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies käy kaupassa, kokkaa ja siivoaa. Mä teen mitä mä ehin ja jaksan vapaapäivinä. Olen siis ite töissä ja mies ei tällä hetkellä. En kyl sit tiiä mitä tapahtuu jos mieskin saa töitä :D tilataa varmaa pizzaa joka päivä...
Mä tykkään myös enkä tosiaankaan valita vaikkei aina maistuiskaan.. Mies ei mun tekemiäni edes syö yleensä. Ap
Vierailija kirjoitti:
erittäin harvoin tekee ruokaa kaupassa ei käy juuri koskaan
:( Ap
Meillä mies hoitaa nykyään aika pitkälti ruoan teon ja ostamisen omasta halustaan ja aloitteestaan. Tykkää kokeilla uusia reseptejä yms. Kyllä minäkin välillä teen perusruokia, mutta en kokeile mitään uusia reseptejä niin innokkaasti ja jätän ruokaostospäätökset miehelle.
Meillä mies käy kaupassa. Ruokaa tekee se, joka ehtii, harvemmin minä.
Käyn kaupassa, teen lähes kaikki ruuat, siivoan, pesen pyykit, käyn töissä, kuskaan lapsia harrastuksiin, yritän liikkua ja treenata. Nukun myös jossain välissä.
Vaimo käy töissä ja pihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies hoitaa nykyään aika pitkälti ruoan teon ja ostamisen omasta halustaan ja aloitteestaan. Tykkää kokeilla uusia reseptejä yms. Kyllä minäkin välillä teen perusruokia, mutta en kokeile mitään uusia reseptejä niin innokkaasti ja jätän ruokaostospäätökset miehelle.
Meillä vähän sama tilanne. Teen perusruokaa, mutta hyvää sellaista. Mies halua aina vaihtelua ja uutta ja tekee sit. Ap
Vierailija kirjoitti:
Käyn kaupassa, teen lähes kaikki ruuat, siivoan, pesen pyykit, käyn töissä, kuskaan lapsia harrastuksiin, yritän liikkua ja treenata. Nukun myös jossain välissä.
Vaimo käy töissä ja pihtaa.
O ou. Ap
Meillä mies hoitaa ostokset pääsääntöisesti. Joskus saatan lähteä mukaan tai hoitaa ostokset ilman miestä. Mies tekee meillä ruuat, koska nauttii siitä ja osaa. Mä voin autella, tehdä vaikka salaatin. Minä en pidä ruuanlaitosta. Leipominen on enemmän mun juttu. Kun mies ei ole kotona, lämmitetään lasten kanssa miehen aiemmin tekemiä ruokia. Niitä löytyy pakastimestakin. Aivan ihana mies! Kyselee multa, mitä mun tekee mieli ja hemmottelee mua sitten kokkailuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies hoitaa ostokset pääsääntöisesti. Joskus saatan lähteä mukaan tai hoitaa ostokset ilman miestä. Mies tekee meillä ruuat, koska nauttii siitä ja osaa. Mä voin autella, tehdä vaikka salaatin. Minä en pidä ruuanlaitosta. Leipominen on enemmän mun juttu. Kun mies ei ole kotona, lämmitetään lasten kanssa miehen aiemmin tekemiä ruokia. Niitä löytyy pakastimestakin. Aivan ihana mies! Kyselee multa, mitä mun tekee mieli ja hemmottelee mua sitten kokkailuillaan.
Hieno tilanne :) Ap
Mies käy kaupassa, suunnitellaan ruuat yhdessä. Mies kokkaa aina, minä leivon leivät ym. Yleensä saan myös iltapalan valmiina sohvalle <3
Yhdessä käydään kaupassa ja yhdessä tehdään ruoat, syödään ja tiskataankin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mies käy kaupassa, suunnitellaan ruuat yhdessä. Mies kokkaa aina, minä leivon leivät ym. Yleensä saan myös iltapalan valmiina sohvalle <3
:) Ap
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä käydään kaupassa ja yhdessä tehdään ruoat, syödään ja tiskataankin yhdessä.
Ootte nuoria ja rakastuneita, oletan :) Ap
o/ enkä edes käy töissä. Lapsikin kulki ihan vauvasta asti isän mukana ostoksilla, kulkee edelleen. Olen käynyt tasan kerran lapsen kanssa kahdestaan ruokakaupassa lapsen ollessa alle 7 v.
Meilläkin mies tekee valtaosan ruoista. Mulla on pidempi työaika ja työmatka, joten hän on kotona aiemmin.
Mä hoidan pääosan harrastuksista, hankinnoista, vaatehuollosta jne.
Meillä käy siivooja, kumpikin tekee ylläpitosiivousta. Minä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies hoitaa kaiken, koska mä en kuulemma osaa mitään :( Ostan aina vääriä asioita ja väärän määrän, teen vääränlaista ruokaa enkä muutenkaan osaa mitään hänen mielestään. Ap
Oletko jotenkin vajaa? Normaali ihminen opettelee kokkaamaan ja hallitsee arkensa. Miehenä sinut olisi jo haukuttu maan rakoon.
No en todellakaan ole :D Osaan omasta ja lasten mielestä myös kokata. Lapset kuiskaa usein, että älä kerro isille mutta sä teet parempaa.. Kertonee enemmän miehestä tuo turha moittiminen. Hän siis laittaa terveellistä ja vähärasvaista ruokaa, kun taas mä vaan hyvää.. Ap
Hauskaa. Tästä tuli jostain syystä mieleen ne lukemattomat viestit, joissa mamma valittaa, kuinka itse koittaa kovasti satsata lasten terveelliseen ruokavalioon ja isukki vain omilla kokkausvuoroillaan tilaa pitsaa, käyttää penskat hesessä tai hätätapauksessa lykkää nugetit ja ranskikset uuniin. Ja kerää tietysti lapsilta ne McIrtopisteet. Isukki ei tosin taitaisi montaa yläpeukkua saada jos kehuisi, että lapset tykkää ja valittaisi mamman turhasta moittimisesta ;)
Ei meillä. Mies saa edes tiskejä laitettua koneeseen..
Meillä pitkälti mies teker ruokaostokset, koska ruoka kiinnostaa häntä enemmän kuin minus ja koska hän syö enemmän kuin me muut yhteensä. Loogista siis.
Meillä kaava menee näin. Minä laitan aamulla smoothien valmiiksi ja kahvin tippumaan. Mies tekee leivät koko porukalle (Meillä 3lasta). Kaupassa käymme ehkä suurimmaksi osaksi yhdessä. Mies ehkä enemmän. Ruoan laittaa ja suunnittelee pääsääntöisesti aina mies (Osaa muuten tosi hyvin kokata) ja minä teen iltapalan. Pyykit ja siivoukset on enimmäkseen mun vastuulla ja lasten harrastukset miehen (Olen itsekin aika paljon mukana harrastuksissa). Tällainen työnjako meillä. N38
Meillä mies käy kaupassa, kokkaa ja siivoaa. Mä teen mitä mä ehin ja jaksan vapaapäivinä. Olen siis ite töissä ja mies ei tällä hetkellä. En kyl sit tiiä mitä tapahtuu jos mieskin saa töitä :D tilataa varmaa pizzaa joka päivä...