Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit esim. bussipysäkillä/bussissa jos älypuhelimia ei olisi?

Vierailija
20.02.2016 |

Eikä läppäreitä, tabletteja, tietokoneita, nettiä. Miten kuluttaisit aikaasi silloin kun "normaalisti" hipelöidään älypuhelinta?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan tosi ärsyttävä, koska en omista tablettia enkä älypuhelinta. Istun ja vaan katselen muita matkustajia ja keksin heistä tarinoita. Usein joku naapuri sattuu samaan bussiin joten turistaan yhdessä iloisesti. Pilataan se pyhä mököttämisfiilis jota suuri osa matkustajista ylläpitää.

Vierailija
22/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyökkäys tämä nyt oli, itse siis luen bussissa ihan paperiversiota kirjasta/lehdestä/ ratkon ristikoita. Kai sitä saa mielenkiinnosta kysyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä osata olla pitkiä aikoja paikallaan ja itsensä kanssa.

Vierailija
24/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 siis ap

Vierailija
25/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä sitä puhelinta koko aikaa nytkään käytä. Lyhyen odotuksen pysäkillä tai lyhyen matkan selviän ilmankin (lyhyt = alle 15 min). Vaihtoehtoisesti otan kirjan esille.

Vierailija
26/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ihmiset näkivät toisensa ja juttelivat kanssamatkustajiensa kanssa.

Saman ilmiön näkee joka puolella, busseissa, metrossa, jopa hotellien aamiaisella yms paikoissa.

Tämmöseks tää on mennyt...

Tämä on ihan täyttä paskaa. Suomalaiset ovat aina olleet busseissa hiljaa, ja hyvä niin. Arvostan suomalaisissa kaikein eniten kykyä antaa toisille tilaa ja jättää muut rauhaan. Se tuntuu mahtavalta, kun on joutunut olemaan viikkoja tai kuukausia työkomennuksella jossakin hypersosiaalisessa maassa.

Hehhe, juu, tuo on varmaan totta. Unohdin mainita etten asu suomessa - enkä ole asunut vuosikymmeniin.

Vierailija
27/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En omista älypuhelinta enkä matkapahoinvoinnin takia voi lukea liikkuvassa bussissa tai junassa. Ajattelen omiani ja katselen ulos (mikäli ei ole liian pimeää). Minusta on mukavaa olla niin, ettei tarvitse keskittyä johonkin asiaan koko ajan. Ei ole ongelma pitemmilläkään matkoilla.

Nykyisin taidan olla lähes ainoa, joka ei työmatkallaan tuossa Helsingin lähijunassa näppäile puhelintaan. Hupaisaa joskus katsella sitä touhua.

Minä naureskelen sinunlaisillesi ihmisille, jotka hämmentyneenä vilkuilevat ympärilleen tekemistä etsien ja sitten tyytyvät toljottamaan ikkunasta ulos. :D Jotenkin niin herttaista.

Eiköhän sitä useimmat bussi- ja junamatkustajat etukäteen tiedä, mitä tekemistä sieltä löytyy ja mitä ei. Joten ei tarvitse hämmentyneenä ympäriltään etsiskellä.

Vierailija
28/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallitaanko Nokian netitön kapula? Jos, niin varmaan pelaisin matopeliä tai sitä missä ammutaan niitä avaruudessa lentäviä asteroideja, mikä sen nimi nyt olikaan. Jos ei niin varaisin pidemmälle matkalle mukaan Aku Ankkoja.

Vierailija
29/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole älypuhelinta. Pysäkille joudun usein juoksemaan joten siinä ei ehdi näpräillä mitään. Ja bussissa mietiskelen omia juttuja.

Vierailija
30/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että bussilla on matkustettu aikana ennen älylaitteita? Jopa aikana ennen minkäänlaista kannettavaa elektroniikkaa.

Silloinkin kuunneltiin linnunlaulua ja katseltiin maisemia, kaupungeissa myös ohikulkevia ihmisiä. Sitä samaa teen nytkin enkä hanki älypuhelinta, jos vaan on mahdollista älyttömiä saada.

Vierailija
31/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä naureskelen sinunlaisillesi ihmisille, jotka hämmentyneenä vilkuilevat ympärilleen tekemistä etsien ja sitten tyytyvät toljottamaan ikkunasta ulos. :D Jotenkin niin herttaista.

Ei, emme me ole hämmentyneitä. Emme myöskään vilkuile ympärillemme tekemistä etsien. Meistä on ihan kiva katsella näkymiä ikkunasta. Kokeilepa sinäkin sitä joskus!

Minusta on ikävämpää se, että näin monia omien ajatustensa kanssa oleminen ahdistaa niin kovasti, että kaiken aikaa pitää olla jotain näpräämistä. 

Omia ajatuksia voi tosin ajatella käsityötä tehdessään, ja minulla onkin usein joko käsityö tai jotain lukemista pitemmillä matkoilla.

Vierailija
32/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voinodotella bussia ihan ilman viihdykettä. Bussissa luen lehteä, teen sudokun tai luen kirjaa. Minulla ei ole älykännyä.

Vierailija
33/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole puhelimessa nettiä, niin mitä ihmettä sieltä pläräisin? Itse asiassa, mitä sieltä netistä katselisin?

Ihmiset ovat oikeasti ihan zombeja nykyään, ei ole kerta eikä kaksikaan kun minuun on törmätty siksi että ko. henkilö katsoi vain puhelintaan. Itse en väistänyt tahallani katsoakseni tajuaako ne maailmasta mitään. Eivät, eivät näe eivätkä kuule.

Pakonomainen puhelimen katsominen on koitunut kuolemaksikin... Hiljattain Kiinassa tyttö putosi jokeen ja hukkui, koska ei huomannut mihin oli kävelemässä. Ja tuttavan 3-vuotias ei osaa leikkiä mitään ilman puhelinta. Istuu vain hämmentyneenä ja alkaa sitten kinuta tablettia tai jotain. Surullista.

Vierailija
34/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hyökkäys tämä nyt oli, itse siis luen bussissa ihan paperiversiota kirjasta/lehdestä/ ratkon ristikoita. Kai sitä saa mielenkiinnosta kysyä?

Nyt en ymmärrä. Kuka/ketkä ovat hyökänneet?

- Ja tietysti sinä saat kysyä. Kysymys on aina vapaa - niin kuin tiedätkin.

Vierailija
35/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelemalla ja maisemia katselemalla. Niin teen nytkin, en omista enkä halua omistaa älypuhelinta.

On erittäin hyvä olla toisinaan ihan hiljaa omien ajatustensa kanssa.

Vierailija
36/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

34, aloitusviestin alapeukut ja 14:n kommentti "Tiesitkö että bussilla on matkustettu aikana ennen älylaitteita? Jopa aikana ennen minkäänlaista kannettavaa elektroniikkaa."

Minkä minä sille voin että ainakin täällä Tampereella 90% ihmisistä tuijottaa älypuhelintaan aina kun pitää olla hetkeäkään paikallaan.

Siksi haluankin kuulla, millä muilla tavoin ihmiset kuluttavat aikaansa ks. tilanteissa.

Ap

Vierailija
37/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin kirjaa, lehteä tai vaipuisin mielikuvitukseeni.

Vierailija
38/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäisin röökiä.

Vierailija
39/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34, aloitusviestin alapeukut ja 14:n kommentti "Tiesitkö että bussilla on matkustettu aikana ennen älylaitteita? Jopa aikana ennen minkäänlaista kannettavaa elektroniikkaa."

Minkä minä sille voin että ainakin täällä Tampereella 90% ihmisistä tuijottaa älypuhelintaan aina kun pitää olla hetkeäkään paikallaan.

Siksi haluankin kuulla, millä muilla tavoin ihmiset kuluttavat aikaansa ks. tilanteissa.

Ap

Ap, sun aloituksesi on aivan ok. Ihan asiallinen kysymys ajatellen miten suuri prosenttimäärä ihmisistä nykyään nähtävästi koko ajan touhuavat älypuhelimiensa kanssa ja ovat "autuaan" tietämättömiä siitä mitä ympärillä tapahtuu. Aika kamalaan suuntaan on kehitys menossa.

Niistä alapeukuista nyt ei kannata välittää possun kakkareitten vertaa.

Vierailija
40/56 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta on katsoa, kuinka moni, arsinkin nainen surffailee älypuhelimellaan ja lähettää viestiä autoa ajaessaan. Varmaan päivittäin näkee syliinsä tuijottavia kuskeja. Yleensä ekaksi huomaan jotain poikkeavaa auton kulussa.