voiko yksinäinen nainen kävellä Helsingin keskustassa yöllä viikonloppuna?
Häiritsemättä. Mun pitäisi tulla illalla myöhään takaisin kotikaupunkiini junalla tai bussilla.
Kommentit (60)
Nuorena on tullut köniin useampaan otteeseen ja puukosta pariin kertaan, piripäät ovat myös jahdanneet pitkin kyliä kuolemalla uhaten. Ei silti pelota kävellä kaduilla.
Pieni hiuslakkapullo käsilaukkuun tai kilistelet avainnippua liikkuessasi 👍
Jos laahustat väsyneenä ja pälyilet epävarmana ympärille, se vetää kiusaajia puoleensa. Jos marssit päätäväisenä, kukaan ei yritä mitään.
Eli sama kuin kaikessa kiusaamisessa.
Olen niin vanha jo, että kukaan ei yritä enää mitään. Lisäksi vaatteet ja laukku on viime vuosikymmeneltä, joten siinäkin suhteessa saan olla rauhassa. Osaan myös olla hyvin huomaamaton tarvittaessa. Monasti olenkin kuullut kommentin, ”Ai katos, säkin olit siinä siinä, en meinannut huomatakkaan.”
Nämä ovat taitoja, kun tähän on tultu.
Kertokaa nyt mikä siinä Kaisaniemen puistossa on. Miksi sitä on syytä välttää?
- ulkopaikkakuntalainen
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt mikä siinä Kaisaniemen puistossa on. Miksi sitä on syytä välttää?
- ulkopaikkakuntalainen
Laita otsalamppu päähän ja mene ottamaan selvää.
Kävelet ripeästi ja päättäväisesti niin ei mitään ongelmaa. Kaisaniemenpuiston läpi ei ole mitään asiaa oikaista. Muita välteltäviä alueita keskustassa ei taidakaan olla.
Pyydä asemalle vastaan ja saattajaksi joku miespuolinen sukulainen tai miehesi. Siveellinen nainen ei kävely yksin kaupungilla ja varsinkaan yöllä altistaen itsensä vieraiden miesten katseille.
Voi, kuljen usein asemankin läpi ja kävelen Ullanlinnan. Kaisaniemen puistoon en menisi.
Toki en ole kännissä ja mulla on mummokengät eikä edes minihametta. Olen liian tylsä luonnostani ahdistelijoille.
Mä en uskalla enää kun on pari kertaa hakattu ihan tohjoksi.
Nuorena 90-luvulla olisin luultavasti uskaltanut kävellä. Tänä päivänä en kävelisi yksin yöllä Helsingin keskustassa, jollei olisi ihan pakko.
Juuri nyt suurin vaara Helsingissä on halkaista kallonsa/ katkaista koipensa/ kätensä liukastiseen tai saada jäätä päähänsä jonkun talon katolta.
Kaupunki ei sovellu nyt kävelyyn, ota luistimet mukaan
Vierailija kirjoitti:
Mä en uskalla enää kun on pari kertaa hakattu ihan tohjoksi.
Juo vähemmän ja hanki isompi huppu takkiin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai uskallat kulkea, keskustassa on ihmisiä liikkeellä kaikkina kellonaikoina.
Ihmiset tässä se ongelma onkin.
Hyvänen aika sentään. Kertokaa nyt mikä siellä Kaisaniemen puistossa on???
Vierailija kirjoitti:
Jos laahustat väsyneenä ja pälyilet epävarmana ympärille, se vetää kiusaajia puoleensa. Jos marssit päätäväisenä, kukaan ei yritä mitään.
Eli sama kuin kaikessa kiusaamisessa.
Yksinäiselle, kauniille ja nuorelle naiselle huudellaan kyllä, vaikka kuinka marssisi katse tuimana. Joskus yritetään napata kiinnikin. Tällöin tärkeintä on, ettei jäädy, vaan alkaa heti huutamaan niin lujaa kuin voi. Se riittää yleensä säikäyttämään ahdistelijat, koska heidänlaisensa eivät ole tottuneet hyökkääviin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos huudat siellä apua, niin kukaan ei välttämättä kuule tai näe. Ylipäänsä puistoon ei näe mistään läheiseltä tieltä kovin selkeästi. On siis syrjäinen vaikka päärautatieaseman vieressä. Puistossa käydään jatkuvasti varsin avointa h u u m e kauppaa ja siinä mukana tulee sitten kaikenlaiset lieveilmiöt. Mielummin kävelen muutaman sataa metriä enemmän kuin oikaisen yksin yöllä puiston läpi. Joskus ennen kahtatoista siellä uskaltaa vielä kulkea, sen jälkeen ei missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huudat siellä apua, niin kukaan ei välttämättä kuule tai näe. Ylipäänsä puistoon ei näe mistään läheiseltä tieltä kovin selkeästi. On siis syrjäinen vaikka päärautatieaseman vieressä. Puistossa käydään jatkuvasti varsin avointa h u u m e kauppaa ja siinä mukana tulee sitten kaikenlaiset lieveilmiöt. Mielummin kävelen muutaman sataa metriä enemmän kuin oikaisen yksin yöllä puiston läpi. Joskus ennen kahtatoista siellä uskaltaa vielä kulkea, sen jälkeen ei missään nimessä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Olen kyllä aina tiennyt rttei sinne kannata yöllä mrnnä mutta kerran kuitenkin kuljin sen läpi lämpimänä kesäyönä kun tulin jostain juhlimasta pienessä hiprakassa korkkarit jalassa. Ihan rauhassa sain kulkea. Vasta aamulla tuli mieleen että voisi jotain muutakin reittiä käyttää.
Minä olen kulkenut kaikkina aikoina kaupungilla ja lähiössä eikä ole mitään tapahtunut. Hyvää tuuria kai.