voiko yksinäinen nainen kävellä Helsingin keskustassa yöllä viikonloppuna?
Häiritsemättä. Mun pitäisi tulla illalla myöhään takaisin kotikaupunkiini junalla tai bussilla.
Kommentit (60)
Oikeesti? Voi perkele kun mitään ei voi tehdä enää täällä. En ole yhtään semmoinen että kaverin kanssa joka paikkaan :/
Miten helsinkiläiset sitten toimii tän asian kanssa, eikö iltatöistä/baarista/yms palaavat naiset enää liiku yksin ollenkaan niin kuin ennen?
Mikä on myöhään? Ainakaan klo.12 aikoihin ei ole kukaan tullut ahdistelemaan kulkiessani toisinaan keskustan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en uskaltaisi ja olen mies.
Ilmeinen maalainen joka ei ole helsinkiä nähnytkään paitsi kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelkäät?
Mä olen asunut Helsingin keskustan liepeillä kohta 6 vuotta. Olen kävellyt keskustaan, keskustasta ja keskustassa kaikkina mahdollisina vuorokaudenaikoina, eikä koskaan ole sattunut mitään pahaa. Ihan ydinkeskustassa on ihmisiä liikkeellä oikeastaan aina, joten suht turvallisin mielin siellä saa olla. Enemmän minua pelotti entisellä asuinpaikkakunnallani, jossa kotiin päästäkseen piti kävellä kilometrin verran valaisematonta hiekkatietä, jota reunusti molemmin puolin tiheä metsä, hrrr.
Tietenkin voi. Helsingissä on todella turvallista. Kaisaniemen puisto on ainoa paikka, mihin en menisi yksin yöllä.
Tottakai voi. Olen liikkunut Helsingin keskustassa yksin kaikkiin vuorokaudenaikoihin nuoresta asti. Nyt olen 45. Kaisaniemen puiston läpi ei oikaissut öiseen aikaan nuorena enkä nyt. Mutta mitään ongelmaa ei ole kävellä esim. Hakaniemen torilta Rautatieasemalle Unioninkatua pitkin. Missään, ei stadin keskustassa, taajamassa tai korvessa, kannata olla niin kännissä, ettei tiedä missä on tai minne on menossa. Pikkujouluaikaan ja bileviikonloppuina (Vaput, uudetvuodet sun muut) vältän Rautatientorin taksitolppaa. Onneksi keskustassa on muitakin tolppia, joilta voi ottaa taksin.
Keskustassa voi varmasti kävellä kun siellä on muitakin ihmisiä mutta ei pidä mennä mihinkään puistoon yöllä.
Kyllä voi. Keskustan alueella kulkee sen verran väkeä että joku aina kuulee jos jotain tulisikin. Itse kuljen niin etten pahemmin ota katsekontaktia, koskaan ei ole 20 vuoden aikana käynyt mitään. Tietysti se voi joskus olla tuuristakin kiinni. Asemalla en pahemmin hengailisi ja Kaisaniemen puiston kierrän kaukaa.
Kumpi on siis pahempi, juna- vai linja-autoasema? Nimenomaan asemalle pitäisi kumminkin mennä sen kotiin pääsemisen vuoksi :> -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelkäät?
Hakatuksi joutumista
Mun mielestä asemallekin voi mennä huoletta, joku tulee varmaan pummaamaan rahaa tai jututtamaan, mutta ei siellä selvinpäin olevan naisen kimppuun käydä. Humalaisten örvellyksen katsomisen takia ei ehkä kannata liian aikaisin mennä venaamaan, mutta ei siellä pelättävää ole kun käyttää tervettä järkeä.
Asun Punavuoressa ja jos keskustasta kävelen viikonloppuöisin kotiin niin kierrän mielummin sitten vaikka vähän pidemmän matkan, että voin kulkea teillä joilla on porukkaa, kuten Annankatu - Iso Roobertinkatu. Ruttopuiston läpi en uskaltaisi oikaista, naispuolisen kaverin kimppuun hyökkäsi siellä ulkomaalaiset.
Tottakai uskallat kulkea, keskustassa on ihmisiä liikkeellä kaikkina kellonaikoina.
Jos asemalla istuu pitkään yksin tekemättä mitään keskellä yötä niin jotkut voi pyrkii juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti? Voi perkele kun mitään ei voi tehdä enää täällä. En ole yhtään semmoinen että kaverin kanssa joka paikkaan :/
Miten helsinkiläiset sitten toimii tän asian kanssa, eikö iltatöistä/baarista/yms palaavat naiset enää liiku yksin ollenkaan niin kuin ennen?
Mä pidän pientä puukkoa saatavilla kävellessä ja vältän pimeitä paikkoja ja jengejä. Jos jotain tapahtuu, niin nopea isku kaulaan ja juoksen karkuun. Tähän mennessä on selvitty puhumalla ja ihmisiä välttämällä.
Luuletko oikeasti kaikkien helsinkiläisten naisten istuvan illat kotona? Totta kai voi ulkona liikkua normaalisti niin kuin muuallakin. Ihan jo töidenkin vuoksi on käytettävä bussia, junia ja metroa. Puistoja, erityisesti Kaisaniemen puistoa, ja muita ryyppyporukoiden alueita vältän pimeällä, mutta niin teen muissakin kaupungeissa.