Mulla oli asiakas jonka sukunimi on Hankala
Mutta ei hän ollut hankala vaan ihan kelpo asiakas. Kelpo, sekin on muuten sukunimi.
Kommentit (19)
Mulla oli sukulainen jonka nimi oli Hankala. Hellyttävä ja sydämellinen ihminen oli.
Mun työkaveri oli Lång ja olikin kyllä pitkä naiseksi, ehkä n. 185 cm.
Yks kiinteistövälittäjä on Ketku. Olen törmännyt muihinkin vastaaviin hiukka hymyilyttäviin "alan" nimiin kiinteistöalalla.
Oikeasti tuo nimi juontaa juurensa tällaisesta, eli ei ollenkaan tarkoita sitä mitä ap luulee (tai leikillään luulee):
"Substantiivi
hanka (9-G)
kasveilla oksan ja rungon tms. välinen kulma, haara
Linnunpesä oli koivun alaoksan hangassa lähes huomaamattomana.
sormen hanka, kahden vierekkäisen sormen välinen haarukka
(merenkulku) hankain
Soutaja kiskoi airoista niin, että hangat ryskyivät.
Vene kääntyi oikealle hangalle.
(vanhahtava) veneen tai laivan laita
matalan loven muotoinen poron korvamerkki"
Meillä kävi sähkömies jonka sukunimi oli Riski.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä pankissa on sijoitusneuvoja sukunimeltään Riski : )
Tiesittekö, että Suomessa on 250 000 erilaista sukunimeä? Se on eniten maailmassa suhteutettuna väestöön.
Tunnenpa erään, jonka sukunimi on Yli-Hankala. Mukava tyyppi kuitenkin :)
Vierailija kirjoitti:
Yks kiinteistövälittäjä on Ketku. Olen törmännyt muihinkin vastaaviin hiukka hymyilyttäviin "alan" nimiin kiinteistöalalla.
Väestörekisterikeskus ei tunne yhtään Ketkua, ei kuolluttakaan tai entisenä nimenä tai ulkomailla. Joten joko narraat tai olet kuullut nimen väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että Suomessa on 250 000 erilaista sukunimeä? Se on eniten maailmassa suhteutettuna väestöön.
Minua pankin tiskillä palveli joskus vuosia sitten pankkivirkailija Varakas. Ehkä sijoitusneuvoihinsa olisi voinut uskoakin?
Ihana hyvänmielen ketju. Hymyilin 😊
Firmaan odotettiin vierasta nimeltään Lihavainen. Oli sitten vastoin ennakko-odotuksia erittäin laiha.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet, sillä Ketku ei ole kenelläkään sukunimenä. http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pankin tiskillä palveli joskus vuosia sitten pankkivirkailija Varakas. Ehkä sijoitusneuvoihinsa olisi voinut uskoakin?
Tai sitten se vain pelasi aina omaan pussiinsa ja vei asiakkaiden rahat.
Kokeilkaa nimipalvelusta sukunimeä TAUTI.
Miehetkin on sen nimen hylänneet ja vaihtaneet toiseen, en yhtään ihmettele
Joskus muinoin koulussa oli kaveri nimeltä Paksu. Oli aika laiha mies kyseessä.
Työpaikalla oli Perä-Lihavainen... Sittemmin erosi ja on pelkkä Perä. Eli ei löydy enää nimihausta, mutta juttu on tosi!
Oli ihan hoikka nainen.
Mun koulussa oli opettaja, jonka sukunimi oli Läksy. Hänen miniänsä sukunimi oli Matikka, tämä ei kuitenkaan ottanut yhdysnimeä. (Terveisiä samaa koulua käyneille.)